Ex. lid van de Veron.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Ex. lid van de Veron.

#61 Bericht door pa5cal »

De kans is reeel. Wellicht moeten we naar een SABDFL :) http://en.wikipedia.org/wiki/Benevolent ... r_for_Life

-P

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#62 Bericht door coolepascal »

Zeg he !!! wat heb jij gerookt !!!!! D8 ut niet he !
Maar wat mischien wel een idee is om (zucht daar gaan we weer) eens te kijken of twee verenigingen nog wel nodig is.
Ik stam nog uit de tijd dat Veron goed en VRZA slecht was. je stemde toen op ome Joop of op Hans.
We zijn immiddels echter 30 jaar verder en de technologie is inmiddels 150 jaar geevolueerd.

Wat PC1A aangeeft is voor mij trouwens een van de redenen geweest om mijn bestuursfuncties neer te leggen.
Ik heb geen bestuursfunctie nodig om mij in de maatschappij te profileren.
Ik herinner nog wel de hetze rondom het onzinnige cw examen (ik mag er dan wel liefhebberij in hebben, de rest van de wereld had dat echt niet) al die voorstanders van de examen eis ben in cw nooit tegen gekomen.
Daar staat tegenover dat ik bepaald niet gelukkig ben met de ontwikkelingen rondom de N-licentie
Kortom een coole bestuursfunctionaris wordt vast niet op prijs gesteld :twisted:
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

lloyd
Berichten: 320
Lid geworden op: 24 jan 2011, 21:28

Re: Ex. lid van de Veron.

#63 Bericht door lloyd »

pa5cal schreef:Tjah, waarom richten we niet een nieuwe vereniging op? De veron sterf samen met de vergrijzing dan vanzelf af. Problem solved.

Ik geloof dat ik CP wel zo ver kan krijgen om in het bestuur zitting te nemen :D

-P

ik vind dat helemaal geen gek idee

af en toe een online enquete houden en de resultaten aan agentschap telecom doorgeven

artikelen kunnen op een website gepubliceerd worden, een blad is niet nodig

forum zoals dit erbij, of zie bijv ook http://www.arrl.org/forum

veel meer is er niet nodig

Vervallen
Berichten: 289
Lid geworden op: 13 jul 2010, 22:20

Re: Ex. lid van de Veron.

#64 Bericht door Vervallen »

.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 29 mar 2012, 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4546
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#65 Bericht door PE1PQX »

PB1SAM schreef: Wat 19echobravo aangaat, heel herkenbaar... Bij de VRZA...
Eerste clubavond.. Kwam binnen, heb je verschillende groepjes..
Stel mij voor.. Mocht ik aan het tafeltje gaan zitten van luisteramateurs..
Blijken de groepjes in klassen te zijn verdeeld....
Luisteramateurs, PD- en PE-amateurs, en als je PA bent mag je aan het tafeltje met
de "echte" zendamateurs zitten...
Inbreng of en mening wordt niet gewaardeerd, want je bent luisteramateur,
of als je je vergunning hebt:"Wie ben jij, wat denk je wel niet? Kom maar eens terug als je een jaar of 10 lid bent,
dan mag je misschien eens wat zeggen, maar WIJ bepalen nog altijd wat er gebeurd"
En dat heb ik dus mee gemaakt bij de VERON hier in ZOD (Emmen en omstreken). Ondertussen lijkt die mentaliteit veranderd te zijn in 'iedereen kan en mag een mening geven.' Dat was 18 jaar terug voor mij één van de reden geweest mijn lidmaatschap destijds niet voort te zetten.

2 of 3 jaar terug sprak ik een VERON lid bij een sportmarkt in Emmen (ik stond daar namens de reddingsbrigade). Een sjofel uitziend heerschap verkondigde dat er maar één vereniging is: de VERON. Toen ik hem mijn ervaring vertelde van weleer was zijn reactie 'Dan zijn wij uitgesproken!' Echt iemand met een betonnen plaat voor zijn kop.

Ik ben sinds pak-em-beet november 1992 lid van de VRZA, iets wat mij bijna met de paplepel is ingebracht. Mijn vader, PD0NZR en grootvader PA3FES (sk '96) waren al lid, en van jongs af aan raak je er mee 'besmet'. Bij de VRZA voel ik me prettiger, helaas door werk kom ik heel weinig bij de verenigingsavonden. Iets wat ik toch wel een beetje mis...

Verengingen zijn net werkgevers: overal heb je wat, overal laat je wat. (Alleen betaal jij de verenigingen voor lidmaatschap, bedrijven betalen jouw voor je werk).

Just my $0.02
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Ex. lid van de Veron.

#66 Bericht door Steef »

PC1A schreef:
Voor alle duidelijkheid, jullie willen echt niet dat ik Veron lid wordt, want voor je het weet zit ik dan weer in het bestuur, en dan kan ik je verzekeren dat ik korte metten maak met al die stopcontact amateurs !
Nee, dat gaat je niet lukken. De verenigingsstructuur laat dat niet toe.

Je mag een voorstel indienen via je afdeling. Als je die meekrijgt mag het naar de Verenigingsraad.
Voordat het in stemming komt stuurt het HB de voorstellen naar de afdelingen met een stemadvies.
De afgevaardigden van de afdeling mogen dan de stem van hun afdeling uitbrengen.

De kans dat je een voorstel ' er door krijgt' is hierdoor minimaal.

DAT is mijns inziens de oorzaak dat er niets verandert en er een stoffig imago ontstaat.

just my two cents...

De spijker op zijn kop!
Ik heb precies de zelfde ervaring, en was echt verbijsterd om te zien hoe het er aan toe gaat op de VR.


Voor de duidelijkheid, bij A52 wordt helemaal niemand met de nek aangekeken.
En een luisteramateur is niks meer of minder dan welk ander lid dan ook.
En zelfs niet leden zijn welkom, en worden op geen enkele manier anders behandelt dan anderen.

Een goed voorbeeld daarvan is Johan, een luisteramateur die nog niet eens 2 jaar lid is denk ik.
Gewoon een serieuze jongen die het leuk vind om mee te doen met de activiteiten van de vereniging.
Hij heeft zelf initiatief genomen, en doet nu vanuit ons clubgebouw mee met de locator contest op 70 cm onder de call van onze afdeling PI4VHW (we zijn nu dus op 3 banden QRV).

Vanuit Raamsdonksveer is Puttershoek een eind rijden, maar misschien toch eens een poging waard.
Wie praat luistert niet

19echobravo
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 okt 2011, 20:16
Locatie: raamsdonksveer

Re: Ex. lid van de Veron.

#67 Bericht door 19echobravo »

haha Steef
leuk aangeboden hoor , puttershoek ligt toch in de Bommelerwaard ?
nee joh gaat niet lukken , is te ver , en heb het op dit moment te druk op het werk
ik ben aan het kijken of ik iets bij de vrza kan regelen
ik moet toch ook mijn qsl kaarten kwijt
en wat betreft verbindingen maken , ach ik heb hier staan wat een amateur nodig heeft'
heel af en toe komt mijn broertje langs , doe ik een beetje rommelen op zijn naam
ben wel benieuwd onder welke regio ik hier ga vallen , als ik bij de vrza kom
en dan nu voor de andere mensen
dat van een eigen vereniging , is helemaal nog niet zo"n gek idee
ik heb wel wat ideeen , maar dan krijgen we weer een heftige discussie , hahahahahahahaha
is er leven na de dood ? kom ongevraagd in mijn hobbykamer en je weet het .

omgang met met mij kan u , en uw omgeving ernstige schade toebrengen

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Ex. lid van de Veron.

#68 Bericht door PA0MJM »

Hm, ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat de gemiddelde mening hier nèt zo eigenwijs is als die van de gewraakte bestuursleden :twisted:

Ik denk dat daar ook het probleem zit: botsende karakters + het feit dat technici over het algemeen van hun eigen gelijk volkomen overtuigd zijn. :lol:

Dan @Pascal [PB1SAM]: je hebt de man/vrouw die jou over de mail benaderde toch wel verteld dat hij/zij op dit forum ook zonder enig lidmaatschap kan posten?
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5129
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#69 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Begin dit jaar ben ik overgestapt naar een andere afdeling. Niet uit ongenoegen maar met oog op de toekomst. Ik ga die richting op verhuizen.
Ik werd daar zeer positief ontvangen en voel me daar geen buitenstaander.

Volgens mij heeft dit ook met je eigen houding te maken. Ga met opgeven hoofd en positieve gedachten naar je club.
We zijn allemaal geïnteresseerd in deze mooie hobby: SWL, N en F.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Ex. lid van de Veron.

#70 Bericht door Steef »

19echobravo schreef:haha Steef
leuk aangeboden hoor , Puttershoek ligt toch in de Bommelerwaard ?
nee joh gaat niet lukken , is te ver , en heb het op dit moment te druk op het werk
ik ben aan het kijken of ik iets bij de vrza kan regelen
ik moet toch ook mijn qsl kaarten kwijt
en wat betreft verbindingen maken , ach ik heb hier staan wat een amateur nodig heeft'
heel af en toe komt mijn broertje langs , doe ik een beetje rommelen op zijn naam
ben wel benieuwd onder welke regio ik hier ga vallen , als ik bij de vrza kom
en dan nu voor de andere mensen
dat van een eigen vereniging , is helemaal nog niet zo"n gek idee
ik heb wel wat ideeën , maar dan krijgen we weer een heftige discussie , hahahahahahahaha
127 kilometer enkele reis, dat valt toch wel mee :shock: :shock: :mrgreen:

Even zonder gekheid, het is 38 kilometer van Raamsdonksveer naar Puttershoek.
Laatst gewijzigd door Steef op 16 nov 2011, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#71 Bericht door PA7JWC »

19echobravo schreef:haha Steef
leuk aangeboden hoor , puttershoek ligt toch in de Bommelerwaard ?
nee joh gaat niet lukken , is te ver , en heb het op dit moment te druk op het werk
ik ben aan het kijken of ik iets bij de vrza kan regelen
ik moet toch ook mijn qsl kaarten kwijt
en wat betreft verbindingen maken , ach ik heb hier staan wat een amateur nodig heeft'
heel af en toe komt mijn broertje langs , doe ik een beetje rommelen op zijn naam
ben wel benieuwd onder welke regio ik hier ga vallen , als ik bij de vrza kom
en dan nu voor de andere mensen
dat van een eigen vereniging , is helemaal nog niet zo"n gek idee
ik heb wel wat ideeen , maar dan krijgen we weer een heftige discussie , hahahahahahahaha

Misschien is VERON Breda wat voor je? 10min rijden vanaf Raamsdonksveer.
Wij zijn zeer actief met zelfbouw, contesten enz.
Je ben van harte welkom op de eerste dinsdag van de maand in De Dorpsherberg in Teteringen.
Neem anders eens een kijkje op http://www.veronbreda.nl
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Ex. lid van de Veron.

#72 Bericht door PA2LAD »

19echobravo schreef:haha Steef
leuk aangeboden hoor , puttershoek ligt toch in de Bommelerwaard ?
Laat de bekendste oudinwoner van Puttershoek, Kees Verkerk het maar niet horen :mrgreen:
Het is je wel bekend dat de hoofdingang van het eiland ligt bij de Kiltunnel en daar houden ze het handje op voor de portier. Via de achterdeur, de A29 afslag Oud-Beijerland is gratis :wink:

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#73 Bericht door coolepascal »

Jongens, ik was gisteren bij de avond die samen door de Veron en de VRZA georganiseerd wordt.
Let wel, ik kom daar op expliciete uitnodiging van het bestuur van beide verenigingen.
Het is voor mij ook nog enigzinds te doen, daar ik slechts de straat hoef over te steken. (jongens dat raam waar de afwas nog op het aanrecht staat daar woon ik)
We hadden dit maal een lezing gegeven door Klaas Roberts, wat naast een interesant (zeer technisch maar voor iedereen te begrijpen) verhaal ook nog eens een aardige dosis humor oplevert (ben gek op cabaret, kijk daarom ook graag naar politieke debatten.)

Waar het (ontopic) even om gaat, is dat op dergelijke bijeenkomsten iedereen welkom is, luisteramateurs, tokkelamateurs, knutselamateurs, en ehh lui zoals ik :oops: iedereen is welkom, je hoeft zelfs niet meer in driedelig grijs te komen (ik gewoon op mijn pantoffels) het gaat er vooral om dat je met elkaar kennis en ervaring kunt uitwisselen, das harstikke leuk, daar heb je echt geen gouden speldje voor nodig, maar het mag natuurlijk wel.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Ex. lid van de Veron.

#74 Bericht door PA2LAD »

Ben lid van de VERON en het 3 delig pak heb ik alleen aan op bruiloften, begrafenissen en als ik de deur uit moet in functie om iemand te gaan bezoeken die het flink te bont heeft gemaakt. :wink: AXE heeft voor ons ook de geur van soldeertin in flacon uitgebracht :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Ex. lid van de Veron.

#75 Bericht door PA0MJM »

Ohh, die AXE! Dàt wil ik ook!
Te koop bij Service Bureau van de VERON?
:lol: :lol:
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Plaats reactie