Ex. lid van de Veron.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Ex. lid van de Veron.

#31 Bericht door PA0MJM »

@PD1JP:

Je hebt gelijk. Maar ik blijf bij mijn punt, dat men dan wel moet vragen als men vragen heeft en niet zomaar iets zeggen.
Dan mag je ook een mening hebben en evt. wegstemmen.
En dat is precies de juiste betrokkenheid die nodig is.

En in het bestuur zitten vraagt best veel van mensen om tussen al die verschillende meningen een gemiddelde koers te varen.
De wederkerigheid is dat helaas dat dan niemand echt tevreden is, maar er wel gebeurd wat MEN wil.

En je kamerlid kan je ook altijd mailen of misschien wel bellen...
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Vervallen
Berichten: 289
Lid geworden op: 13 jul 2010, 22:20

Re: Ex. lid van de Veron.

#32 Bericht door Vervallen »

.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 29 mar 2012, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3365
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#33 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA0MJM schreef:@PD1JP:

Je hebt gelijk. Maar ik blijf bij mijn punt, dat men dan wel moet vragen als men vragen heeft en niet zomaar iets zeggen.
Dan mag je ook een mening hebben en evt. wegstemmen.
En dat is precies de juiste betrokkenheid die nodig is.

En in het bestuur zitten vraagt best veel van mensen om tussen al die verschillende meningen een gemiddelde koers te varen.
De wederkerigheid is dat helaas dat dan niemand echt tevreden is, maar er wel gebeurd wat MEN wil.

En je kamerlid kan je ook altijd mailen of misschien wel bellen...

Nou Martin,
Als ik je laatste zin lees dan constateer ik dat Delden wel een eind van Den Haag afligt..............
Ik heb beroepshalve in Den Haag rondgelopen maar de meesten hebben geen idee dat er buiten de 4-kante km. daar ook nog meer Nederland is.

Maar daar ging de discussie niet over.

Ik heb vorig jaar na 40 jaar VERON, en overtuigend kom bij mij niet aan de VERON, m'n lid zijn niet meer voortgezet.
Ik had veel met de VERON, ik was één van de oprichters samen met PE0PME van de PR commissie eind jaren 70 bij PA0AJE ( † ) thuis in Breda. Ik heb toch veel publiciteit kunnen genereren vanwege m'n werk. Maar ook bij mij kwam het gevoel van "het niet meer thuis voelen" bovendrijven.
Dat ligt aan mij, ik weet het, electronisch ben ik een beetje stil blijven staan. En ik werd steeds vaker geconfronteerd in mijn enige binding met de VERON, dat was Electron, met voor mij heel moeilijke onderwerpen. Het is hier al eerder geschreven, simpele en eenvoudig na te bouwen ontwerpen kwam ik nauwelijks tegen. Ik weet het, het is mijn probleem.......
Dit alles afgezet tegen de geldelijke vergoeding die de VERON vraagt van mij heeft mij vorig jaar doen besluiten te stoppen.
Maar als je dan denkt dat dat simpel gaat.............dan heb je het mis. Ik was een week te laat met opzeggen. Maar volgens het CB in Arnhem was dat geen probleem.....in eerste instantie.
Het resulteerde in boze brieven dat ik verplicht zou zijn om het hele volgende jaar te betalen.
Toen werd ik link en dacht;"Is dit nu de VERON waar ik zoveel voor gedaan heb?. Ministers aan hun jasje getrokken als er weer eens wat geregeld moest worden? De ambtenaren in Groningen weer eens met de neus de goede kant opzetten via de minister-staatssecretaris?". Minister Smit-Kroes laten opdraven thuis bij de toenmalige voorzitter Flip Huis (PA0AD († ))?

Maar het bleek dat bij de huidige secretaris geen enkel historisch besef aanwezig was. Maar het ook niet even nazocht. Uiteindelijk heb ik m'n lidmaatschap kunnen beëindigen nadat een bevriend amateur die wel historisch besef had en het allemaal nog wist had bemiddeld.

En nu ben ik met Gouden speld verenigingsloos. Ik mag voorzien van speld zo naar binnen op de DVA. En het is goed zo.....


Juul PE0GJG
Laatst gewijzigd door Juul - PE0GJG op 15 nov 2011, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA2RUS
Berichten: 419
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:11
Roepletters: PA2RUS
Locatie: JO22ed

Re: Ex. lid van de Veron.

#34 Bericht door PA2RUS »

-
Laatst gewijzigd door PA2RUS op 16 nov 2011, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Theo

Re: Ex. lid van de Veron.

#35 Bericht door Theo »

Ik neem mijn pet af, en maak een diepe buiging voor je Juul.
Respect blijft op zijn plaatst.
Na zo veel gedaan te hebben, mag je ook gaan scheiden van de club.
Voor mij zelf is de binding nog de techniek, in de vorm van wat repeaters, welke in Emmen staan.
En de overtuiging dat je samen sterk staat, de macht van het getal.

Als ik straks klaar ben met werken, ga ik ook weer in het bestuur.
En zou dan ook graag voor oude opa of erger :D worden uitgemaakt door de jongere garde.
De cyclus is dan weer rond :wink:

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Ex. lid van de Veron.

#36 Bericht door Steef »

PE1PQX schreef:Over de locaties van activiteiten, 'over het algemeen in het oosten van het land' las ik ergens, kun je zelf ook iets mee doen
Denk dat je dat toch tegen de verkeerde zegt.
Zonder een vast groepje amateurs binnen onze afdeling zou er helemaal niks meer gebeuren binnen A52.
Maar we doen nog elke maand bvb met de locator contest mee, en tegenwoordig op 3 banden zelfs.
Als je procentueel naar de opkomst kijkt, den ik dan ook niet dat we daar slecht scoren.


Waar ik het over heb zijn de wat grotere evenementen zoals De dag zonder handelaar, HF DAG, Verenigingsraad, enzv enzv.
Leden van het HB en het TB zijn voor mij totaal onbekenden.
En ik heb ook zelf niet de drang om daar verandering in te brengen.
Gewoon omdat het een ver van mijn bed show is.

Dit vind ik een leuk forum, waarom is zoiets er niet van de Veron?
Een soort open platforum waar leden alles kunnen delen, bespreken, elkaar helpen, adviseren enzv?
In plaats van de Electron een mooie site met iets ala Twitter/facebook/forum/artikelen/chatten?

Vergaderingen van het HB volgen via live stream, en weet ik het al niet wat.

Zo van, welkom in de 21ste eeuw!
Wie praat luistert niet

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Ex. lid van de Veron.

#37 Bericht door pa5cal »

live stream, tjah. Kan hoor om dat erbij te doen maar ikzelf vind dat het meer over de amateur infrastructuur moet gebeuren. Ik wil dat zelf ook al een tijdje met zendamateur.com doen ook al zijn er nauwlijks meer packet gebruikers ;)

-P

Gebruikersavatar
PAøVCC
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 jul 2011, 10:37
Roepletters: PA0VCC
Locatie: Assen (drenthe)
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#38 Bericht door PAøVCC »

jammer dat na 37 berichten hij nog steeds niet uit de doeken doet waar hij nou werkelijk mee zit
volgens mij gewoon een schreeuw om aandacht.

dc2dc

Re: Ex. lid van de Veron.

#39 Bericht door dc2dc »

Wat mij, na al dat niet ter zake doende gekrakeel, bij blijft is dat Tony alleen de mededeling doet dat hij zijn lidmaatschap van de VERON heeft opgezegd, onder vermelding van zijn redenen. (punt) Terecht of niet is zijn zaak :twisted:
Het enige nuttige wat je daarop kunt antwoorden is: bedankt Tony, voor de melding, en het ga je goed ! Mogelijk nog eens tot ziens. :mrgreen:


73 de Daniel, DC2DC (NL4418)

19echobravo
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 okt 2011, 20:16
Locatie: raamsdonksveer

Re: Ex. lid van de Veron.

#40 Bericht door 19echobravo »

en nou mag ik weer even
wat er mis is bij de VERON ??
voor mij niets , zal nu ff toelichten wat voor mij de druppel was
graag even goed lezen voor we gaan schelden , hahahahaha
was luister amateur sinds half jaren 80
lid van de afdeling Etten-leur , samen met mijn stiefbroer PE1NHH
ga je naar een clubavond , stel mij netjes voor aan het bestuur daar , krijg je te horen "weer een luisteramateurtje "
goed , nog 4x geweest , werd dus niet geaccepteerd door de oude garde daar ,geen probleem , niet meer gaan
velddag georganiseerd door afd etten-leur
wie doet wat ? en regelt het
ik had wel een leuk idee , maar er werd even verteld dat ik mij er niet mee mocht bemoeien , want er was een hf dx kanon waar de hele club als een stel kuikens achteraan liep
de velddag kwam , en ik kwam ook , ik was toen beroepsmillitair , en bracht wat mee
een collega van mij had een daf ya314 radio wagen , compleet met alles er op en eraan
hij zat bij een club die oude legervoertuigen in stand hield , hij heeft bij ons een weekendje mee gefeest , er zat wel sul van ons in , maar goed je het bekijks , en kwade gezichten van de afdeling
ben naderhand verhuisd
bij de volgende afdeling werd ik bestempeld met de kreet ZAI DE GAI UN PIRAOT
das brabants voor de vraag of ik piraat was , nee luisteramateur en ik zit op 11 mtr
niet goed dus
dan niet
ben intussen voor de 3de keer in 6 jaar tijd verhuisd , ik weet waar ik onder gebracht was , afd Breda , maar ben er nooit geweest
zoals vermeld vond ik de Elektron ook terug lopen , dus einde verhaal
op de vraag wat ik vind dat er moet veranderen
das heel simpel , een 11 mtr amateur heeft dezelfde liefde voor radio als jullie
evenals een luister amateur , niet kleineren dus { en dat gebeurd hier op dit forum gelukkig niet }
en maak het eens interessant voor jonge mensen , ook op clubavonden , dus niet moeilijk gaan zitten zwammen over een simpel iets , zit niemand op te wachten
mischien ook het clubblad leuker en leesbaar maken voor kneusjes die geen elektro achtergrond hebben
als laatste nog even dit , zit nu een tijdje op dit forum , moet zeggen ik heb het hier naar mijn zin
wordt vriendelijk behandeld hier , en krijg antwoord op mijn vragen
hier laat ik het bij
is er leven na de dood ? kom ongevraagd in mijn hobbykamer en je weet het .

omgang met met mij kan u , en uw omgeving ernstige schade toebrengen

dc2dc

Re: Ex. lid van de Veron.

#41 Bericht door dc2dc »

@19eb,
Heb dezelfde ervaring, als NL-er sta je er buiten, en haal je dan een aantal jaren later je C en je A, wordt je ineens voor van alles en nog wat uitgenodigd.
Ik heb ze een antwoord terug gegeven, maar dat durf ik hier niet te herhalen. :lol: :lol:

Ik ben klaar met dit soort "shit", en heb helemaal geen "club" nodig om mijn hobby te bedrijven !

pe5ed
Berichten: 280
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:13
Locatie: Haarlem

Re: Ex. lid van de Veron.

#42 Bericht door pe5ed »

Een forum als dit is al snel de 'dood' van een vereniging.
Hier kun je van alles ook doen, en je hoeft er niet voor weg.

Wellicht is de hobby zo breed geworden dat het moeilijk is om iedereen te bedienen.

Wat 11 meter e.a. aangaat, tsja, er is geen aandrang om amateur te worden enerzijds, en heel veel wat hier is gezegd is herkenbaar.
Hoe sluit je iemand in/aan/mee

Ik zou er geen zinnig antwoord op kunnen geven, behalve die activiteit die jij of ik specifiek leuk vinden te promoten.
Doe eens een dagje mee.

Dat kan ook voor de luisteramateur al prima, maar ja, het 'man bijt hond' gehalte.

19echobravo
Berichten: 66
Lid geworden op: 16 okt 2011, 20:16
Locatie: raamsdonksveer

Re: Ex. lid van de Veron.

#43 Bericht door 19echobravo »

even een vraagje ?
die opmerking over 11 mtr , slaat dat op mij ?
zo ja , zal ik even wat uileggen
mijn vader was amateur , een broer van mij ook , mijn stiefbroer is het nog steeds
ik had dat niet , terwijl zij met elektro bezig waren ,bouwde ik motortjes op een skelter , of was een crossbrommer aan het bouwen
ik heb niks met elektronen , ja sorry hoor
ik heb 2x geprobeerd examen te doen , en 2x een paar punten tekort
inmiddels is mijn vader er niet meer , ik heb wel zijn spullen
en ik weet nu dat ik het nog eens moet gaan proberen in Utrecht
alleen heb ik nu een hele drukke baan , en wordt het gezien mijn leeftijd ook steeds moeilijker om te gaan leren
ja ik heb Abraham al lang gezien
maar wie weet
is er leven na de dood ? kom ongevraagd in mijn hobbykamer en je weet het .

omgang met met mij kan u , en uw omgeving ernstige schade toebrengen

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ex. lid van de Veron.

#44 Bericht door PA3DAT »

Ik vind de verenigingen belangrijk, om onze belangen te vertegenwoordigen, banden
te behouden, contacten internationaal, ITU etc. Die mensen die daar voor ons het werk
doen, zijn daar vaak een dag in de week of meer mee druk. Daar heb ik bewondering
voor, en groot respect. Ik ben ze ook dankbaar.

Mochten ze hier meelezen, dan hoop ik dat ik ze een hart onder de riem heb kunnen
steken. Dat ze beseffen dat het vele werk echt gewaardeerd wordt, en er niet alleen
maar op ze gekankerd wordt...

Overigens zijn we hier thuis lid van beide verenigingen; Femma van de Veron (vroeger
was ze ook lid van de YL-club) en ik van de VRZA.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 481
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Ex. lid van de Veron.

#45 Bericht door PA0MJM »

Het verhaal over hoe nieuwe leden te ontvangen, ken ik van nabij.

Daar hebben we een poos de nodige energie ingestoken: nieuwe leden bellen, uitnodigen kom ook. Vaak lauwe of 0 reactie.
Dan maar een brief sturen of er contact opgenomen moet worden. Ook nul reactie.

Nieuwe gezichten werden aangesproken en kregen een informele welkom. Werkt ook niet echt.
Dus bloeden deze acties gewoon dood.

Slechts een enkeling vond het prettig en dat werden nog niet eens altijd blijvende contacten.

Wij, toenmalig bestuur, bleken te trekken aan een dood paard, helaas.

En op de HH-vergadering komt vast binnekort weer de vraag naar een betere opvang van nieuwe leden.
Men moet wel willen... *ZUCHT*
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Plaats reactie