QSL kaarten

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
dc2dc

Re: QSL kaarten

#16 Bericht door dc2dc »

@Maarten e.a.,

Mogelijk dat beiden, ON5UR en GlobalQSL 300 grams gebruiken, toch blijf ik het "gevoel" houden dat de Global "dunner" is (aanvoelt) dan de ON5UR kaart (Ik heb voorheen ook kaarten van OM Max gehad).
Mogelijk dat e.e.a. te maken heeft met het materiaal; de GlobalQSL voelt een beetje als een dun plastic plakje aan en is zeer soepel (net een beetje te dikke filmstrip op qsl-kaart formaat,hi). De laatste "plakt" ook een beetje tussen de andere kaarten.

De reden dat ik gebruik maak van GlobalQSL komt vooral voort uit het feit dat ik geen club-member (meer) ben, en dus geen qsl-bureau ter beschikking meer heb.
Nu verzamel ik allang geen qsl-kaarten of awards meer ( je doet er mij geen plezier (meer) mee), maar het tegenstation kan nog wel prijs stellen op een bevestiging van ons qso !
Ik vraag ook meestal tijdens het qso of mijn tegenstation een qsl waardeert of niet, zo ja,
maak ik gelijk een aantekening in het log en wordt de qsl via GlobalQSL naar het betreffende QSL bureau of de QSL-manager gestuurd.
Ook kan achteraf een station dat een qsl van mij wenst dat kenbaar maken via een simpel e-mailtje (zie: DC2DC op qrz.com), dit geldt natuurlijk ook voor SWL's.
Na binnenkomst van het e-mailtje check ik m'n log of e.e.a. klopt, en kan een qsl verstuurd worden.
De opdracht voor qsl-printing bij Global kan per adif-file of per qso (manual).
Behalve deze manier van qsl gebruik ik ook nog LotW, en dat hou ik dan ook netjes bij (min. 1 x maand een adif-upload naar LotW.

ps nog even een tip (wordt ook in de instructies van Global genoemd):
Kaart-ontwerpen die je maakt op de graphic editor dien je op te slaan op je pc/laptop;
dus ontwerp klaar: "save as" en maak een extra kopie op een floppy (bestaan die nog?) , cd of flashdrive. Als je pc vastloopt o.i.d. ben je tenminste niet je ontwerpen kwijt.
M.a.w. bij Global wordt verder niets bewaard !

-Verwijderd account

Re: QSL kaarten

#17 Bericht door -Verwijderd account »

PE2AAB schreef: Nee hoor. Onlangs nog kaarten laten ontwerpen EN drukken (1000st) voor ons JOTA station. Geen probleem en een snelle en nette levering!

Als alternatief heb je ergens nog een Sloveen dacht ik. Nederlandse ondersteunende site: http://www.pa1aw.nl/ux5uonl/index.html

Deze Bulgaar doet ook wat lowcost werk:
http://www.lz1jz.com/index.htm

Deze Bulgaar doet ook een hoop QSL printwerk:
http://www.qslprint.com/index.html

Verder is er nog een Italiaan en zullen er nog vele anderen zijn. Maar Google is je vriend!

Gd Lck!
Omdat ik geen 1000+ QSL-kaarten nodig heb, maar aan een paar honderd voldoende heb, heb ik een order geplaatst bij QSLprint.com. Die is van Nasko Kolev, lz1ye.
Twee weken terug is eea geregeld, ontwerp werd door mij goed bevonden en heb betaald.
Sindsdien niets meer vernomen van hem en op mails wordt ook niet meer gereageerd.
Misschien komt het alsnog goed, maar ik heb sterke vermoedens dat ik m'n geld kwijt ben...

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: QSL kaarten

#18 Bericht door PE4BAS »

Ik gebruik kaarten van UX5UO, die ik via Alex bestel.
Prima service en prima prijs.
Ik heb dezelfde ervaring met UX5UO. Gennady is altijd snel met antwoorden per e-mail. Prettig en snel. Goede kwaliteit voor een goede prijs. Betalen naar Nederlandse bankrekening is ook wel zo veilig. Het leuke is dat ik UX5UO diverse malen tegen gekomen ben op de frequentie en hij precies weet wie ik ben wat ik voor ontwerp op de QSL had staan. Tot nu toe 2 x 1000 kaarten bij hem gekocht. Zonder problemen.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: QSL kaarten

#19 Bericht door PA9X »

Zelf 2x kaarten besteld bij LZ1JZ Tony. Geen problemen en prima kwaliteit gezien de kosten.

Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Re: QSL kaarten

#20 Bericht door PA3JD »

Bestel altijd bij UX5UO. Heb er zelf nu 2x 3000 besteld en 1000 voor de Molendag. Prima druk, betaling via Onno, PA3BUD in Rotterdam. Snelle levering en stevig verpakt binnen 2 weken!

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: QSL kaarten

#21 Bericht door PD5DJ »

Ditto ook bij Gennady besteld, en betaald via Onno.. dat ging prima. 2000 kaarten.

Kreeg ook supersnel de kaarten binnen, alleeeeen... hij had de verkeerde gedrukt, niet het laatste design wat we besproken hadden.. wel goed bruikbaar maar niet wat ik uiteindelijk wilde.
Geen probleem, binnen 2 weken 2000 nieuwe kaarten binnen, geen extra kosten ;-)

Super service!!!!

Ben nu een Kaart aan het ontwerpen voor onze afdeling..
Die worden natuurlijk weer besteld bij Gennady :)
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: QSL kaarten

#22 Bericht door PA2REH »

Ook een aantal batches via Gennady. Ging goed totdat de douane het doorkreeg. Dat was minder, want opeens kwamen er allemaal kosten bij (BTW, douane,etc.).
Ook kaarten besteld bij Coolqsl. Goede kwaliteit en zeker ook een goede prijs.
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

-Verwijderd account

Re: QSL kaarten

#23 Bericht door -Verwijderd account »

Joepie!
Het pakketje QSL-kaarten is vandaag ontvangen. Ruim 3 weken na plaatsing order.

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: QSL kaarten

#24 Bericht door PA1WES »

Steef schreef:Ik gebruik kaarten van UX5UO, die ik via Alex bestel.
Prima service en prima prijs.
^^ dit dus. Prima contact en hij heeft nederlandse vrienden of vertegenwoordigers zodat betalingen gewoon nationaal verwerkt kunnen worden. Ideaal en snel, goede kwaliteit kaartjes.

zn website is http://www.ux5uoqsl.com

pb1wb
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 apr 2007, 09:05
Locatie: Hengelo

Re: QSL kaarten

#25 Bericht door pb1wb »

Wij contestgroep PI4A bestellen onze kaarten hier.
http://coolqsl.com/
Prima kwaliteit en niet duur.

Plaats reactie