Uilen net?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Theo Postma
Berichten: 596
Lid geworden op: 26 aug 2005, 16:15
Locatie: Gasselternijveen
Contacteer:

Uilen net?

#1 Bericht door Theo Postma »

Hoi,
Soms dan loop ik dit forum langs en denk dan, zendamateurs zijn voorspel baar.
In de avond en in de nacht zijn ze hier op het forum niet te bekennen.

Denk dan; Hebben ze dan nog niet door, dat je aktiviteit, zelf moet maken?
Lezen doen de meeste wel, maar daar hou je geen forum, en geen zendamateur mee in de lucht.

Ben ik te voorspelbaar?
Mijn IP nummer niet, deze is te traceren, morgen ook nog, wat ik ook doe.
Kom mensen, de kids, ik noem het nog kinderen, zijn rond om prime time aan het surfen.
En dan een lege forum aantreffen, geen gebruikers.
Dat trekt niet aan, en bevestigt de gedachte.
Opa's liggen al op bed.....

Of ben ik te negatief?
Hoop op "mooie" feedback,

Groeten,
73
Theo
Heb niets meer te vertellen, hoor en wederhoor.
Da die da

Gebruikersavatar
PH7CW
Berichten: 195
Lid geworden op: 30 aug 2006, 14:18

Re: Uilen net?

#2 Bericht door PH7CW »

Theo Postma schreef:Hoi,
Soms dan loop ik dit forum langs en denk dan, zendamateurs zijn voorspel baar.
In de avond en in de nacht zijn ze hier op het forum niet te bekennen.

Denk dan; Hebben ze dan nog niet door, dat je aktiviteit, zelf moet maken?
Lezen doen de meeste wel, maar daar hou je geen forum, en geen zendamateur mee in de lucht.
Hoi Theo,

Het is niet om me te verantwoorden maar misschien hebben meer zendamateurs net zoals ik een reden om s'avond achter de set te zitten in plaats van de computer.
Zelf ben ik meer zend/luisteramateur dan internetter. Voor mij is het forum en internet een (belangrijk) hulpmiddel om meer uit m'n hobby te halen maar niet een hobby op zich.

Dus zodra de kinderen naar bed zijn en de XYL de koffie nog niet klaar heeft, kruip ik achter de set of ik ben bezig me verder te bekwamen in CW. S'avonds heb ik meer gelegenheid om met de hobby bezig te zijn, overdag (in het weekend) ben ik meer beneden waar de computer staat en zoals nu dus, wat vaker op internet bezig ben. :)
Ik heb het wel geprobeerd om met kinderen om me heen CW te leren maar dat lukt niet erg :? Na korte tijd kon m'n oudste QRPietertje wel de "5" seinen :) Tijdens een QSO kan ik niet telkens even de aandacht verleggen, vandaar dat ik dan achter de computer kruip.

Dus er is wel aktiviteit s'avonds maar dan op HF :D
73,Erik

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#3 Bericht door PA5COR »

;)
Heb de laptop 12 uur per dag aan en ongeveer 5 sites waar ik veel kom wisselend bezoek, ook hier dus, tevens de FT 847 en de FT 100 beide tussen 09.00 uur 's morgens en 03.00 uur 's nachts aan.

Net even actief op 3630 tot een paar anderen het over namen.

Internet is leuk,maar een microfoon/sleutel zit niet voor niets aan de set ;)

Het valt me op dat hier niet veel posts worden geplaatst, soms gaat er een dag voorbij met maar 1 a 2 nieuwe posts.

Wie weet verandert dat nog ;)

Cor

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uilen net?

#4 Bericht door pe5jw »

Hoi Theo,
Theo Postma schreef:Of ben ik te negatief?
Wel een beetje denk ik.
Iedereen die geintresserd is in onze hobby zoekt vanzelf naar informatie, dan komen ze vanzelf hier uit.
Dit forum is niet de makkelijkste om te vinden ( ok zal zo de link op een aantal van mijn websites toevoegen ;) ).

Wat belangrijk is om bezoekers vast te houden is op elke vraag een antwoord te geven, het gevoel overbrengen dat er voor alle vragen aandacht is.
Dat er niet gelijk een antwoord is geeft niet maar het moet geen dagen duren.
Brandende vragen willen graag gelijk opgelost worden of was het nu de vraagsteller die op hete kolen zit.

Dat er pieken en dalen zitten in het aantal bezoekers per uur is logisch.
Ik zelf heb dit forum in een lijstje favoriten staan die ik regelmatig langs loop (ook overdag op mijn werk, laat mijn werkgever het niet zien :) )
Als er niet regelmatig gepost wordt is het forum minder intressant en zijn de bezoeken korter.
Computers is voor mij geen hobby opzich (zit in de IT) maar ik zoek graag naar informatie en internet is daarbij een grote hulp en daar heb je een computer voor nodig.

De "jeugd" gebruiken computers en dan vooral IM (msn enzo) als communicatie middel dat kunnen ze uren doen, ik zie daar de lol niet van in, stuur een email of pak de telefoon of ga achter je set zitten :) en daar zit het verschil denk ik.
Theo Postma schreef:bevestigt de gedachte.
Opa's liggen al op bed.....
Nee hoor wij zijn met onze hobby bezig.

Ik voel me trouwens geen Opa :) ben 37.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#5 Bericht door Yannick PE2YSB »

met mijn 20 voel ik me ook geen opa.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Plaats reactie