Twitter username : van PD0MV

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
KI6APR
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 okt 2008, 01:40
Locatie: Woodland, California

Re: Twitter username : van PD0MV

#31 Bericht door KI6APR »

PD4M schreef:Ach ja Mark, in deze hobby en zelfs op dit uitstekende forum tref je een aantal zure mannen aan.

Zij hebben een bepaald beeld van de hobby en verwachten kennelijk dat anderen dit ook zo (horen te) beleven.

Maarten
PD4M
Een goede observatie Maarten. Wij kunnen inderdaad ook meer jongere mensen gebruiken in deze hobby en met de tijd meegaan is ook niet verkeerd.
Bijvoorbeeld, APRS, SDR, etc. hadden we allemaal niet in de 70er jaren, maar daarom hoeft er nog niet gezegd te worden dat het niets met amateur radio te maken heeft.

Die opmerking heb ik ook een paar keer gehoord van iemand die absoluut geen antwoord geeft aan een oproep via de repeater wanneer het binnenkomt via een IRLP link.

Zoals je al aangaf, we hebben veel mogelijkheden om onze hobby te beleven en een ieder kan dat op zijn eigen manier doen. Ik heb zelf zo'n 5 jaar geleden wat gespeeld met Echolink. :shock: Nu ben ik opeens geen echte zendamateur meer? Ik kan het nog sterker vertellen, ik had een PA0 call en heb nooit morse geleerd :shock: O, ik ben nooit een echte zendamateur geweest.

Ik had wel veel plezier met die oude legerradios en telex apparatuur in de zeventiger jaren en met DX op 2 meter (dat laatste was met een TS-700 met SSB).

Het bovenstaande heeft natuurlijk niets met twitter te maken, maar het zijn alleen maar een paar andere voorbeelden van mensen die denken dat er maar 1 manier is en dat is zoals zij dat zelf ook doen........

@ Mark. Veel succes met de studie voor F en veel plezier met de hobby.

Jan
Voorheen PA0PWR, nu KI6APR

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Twitter username : van PD0MV

#32 Bericht door PD0MV »

Jan en Maarten, bedankt dat jullie ongeveer vanuit mijn positie meegeken hebben, hoe ik de hobby beleef, ik ben blij dat zulke mensen bestaan, hier in boskoop ook genoeg hoor :wink:

Maar heel leuk en goed voor de HAM spirit :) .

ieder beleefd de hobby op zijn of haar manier, ik neem ook echt wel informatie aan van andere amateurs, maar dat jullie dit zo doordacht opvatten en precies de spijker op de kop slaat :wink:

ik neem ook alle kennis aan van alle amateurs, maarjah dat er ook mensen tussen zitten die het anders zien of meemaken op hun manier, wil nog niet zeggen dat je het voor een ander hoef te bederven :o

dit is niet lullig bedoeld tegen over de amateurs die dus anders zien en de hobby meemaken op een andere manier. maar meer om te laten zien dat dit dus een Breedbandige hobby is maar niet alleen de hobby maar ook hoe je het kan of wil beleven.

73 PD0MV
Ik ben ook maar een mens :wink:

Plaats reactie