Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#16 Bericht door PD7P »

aan de a-16 bij breda staat een mooie die uitkijkt over de a-16,alleen hoe je er komt weet ik zo ff niet.

pe1rnl
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 apr 2010, 20:50

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#17 Bericht door pe1rnl »

mogelijk een poi database opzetten met dergelijke punten?

Stalen uitkijktoren bij het Oosterduinpad te Ouddorp - Goeree-Overflakkee
Houten uitkijktoren plan Tureluur - Moriaanshoofd - Schouwen-Duiveland
Betonnen uitkijktoren Adriaan v.d. Weijdeweg boswachterij Burgh-Haamstede - Schouwen-Duiveland
Uitkijktoren Krammersluizen

niet vrij te bezoeken maar best iets mogelijk met een draagbare set
Plompe toren - Burghsluis - Schouwen-Duiveland
St. Lievens Monster toren - Zierikzee - Schouwen Duiveland

Kees 8)

PE1LGW
Berichten: 975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#18 Bericht door PE1LGW »

PE2AAB schreef:Het is geen 'hoogstandje' maar toch:
VALKENSWAARD - Staatsbosbeheer heeft onlangs een nieuwe uitkijktoren geplaatst in de zuidkant van het Leenderbos.
De nieuwe uitkijktoren staat op een locatie die beter bereikbaar is voor publiek. Ook kijkt deze uit op diverse landschappen.
Bezoekers hebben namelijk niet alleen zicht op het beekdal van de Tongelreep, maar ook op de Groote heide met haar dop en struikheide, gagelstruwelen, vennen en bosjes. De uitkijktoren ligt direct aan de blauwe wandelroute die start bij de parkeerplaats van Staatsbosbeheer nabij de Achelse Kluis, aan de Abdijweg te Valkenswaard.
De oude uitkijktoren die haar locatie had dichter bij de beek de Tongelreep is door Staatsbosbeheer verwijderd in het kader van veiligheid en omdat die moeilijk te bereiken was.
Bron: http://www.deweekkrant.nl
Een echte bosbrand toren neen, meer een heide brand toren ( ivm de hoogte ) :lol:
Maar wel een mooi uitzicht, ben er al geweest, beetje water geven, groeit hij misschien nog.
helaas geen proto bij. ( blauwe baksteen )

PE1LGW
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#19 Bericht door andreph5c »

Dit is in dit kader een heel intresant boekwerkje heb het gisteren gekregen, en staat boorde vol hoge heuvel toppen in nederland zie www.bergopinnederland.nl
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#20 Bericht door PE7EB »

Op zich lijkt het me een leuk boekje afgaande op het inkijk exemplaar.

Wat me alleen opvalt is dat men klaarblijkelijk de Schoorlse duinen met 4 toppen van >30m, 2 toppen van >40 m en 3 toppen van > 50m boven NAP maar even "vergeten" heeft op te nemen.

6 van deze toppen zijn in meer of mindere mate geschikt voor het ontplooien van radio activiteiten.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#21 Bericht door PA2LAD »

PE7EB schreef:6 van deze toppen zijn in meer of mindere mate geschikt voor het ontplooien van radio activiteiten.
Inderdaad mooie lokaties en je kunt er dan wel op rekenen dat je een aardige afstand kan overbruggen. Denk alleen dat je daar geen BBQ meer mag houden :mrgreen:

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1762
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#22 Bericht door pe1rea »

Sinds kort, 24 meter toren op de ruïne Nuwendoorn bij Enigenburg.
JO22IR
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#23 Bericht door andreph5c »

Nog een leuke site met hoogtepunten, Http://heuvelsfietsen.nl.
En een vraag weet er iemand hier ook of er met enig regelmaat groepjes zendamateurs actief zijn
op de poolshoogte toren in Drenthe?
Ik was daar venmiddag en er waren nog 2 andere amaters daar aan het rond draaien op portofoons,
en volgens een van de andere bezoekers aldaar die er regel matig komt moet er ook wel activiteiten zijn
daar in groeps verband. Wie weet meer en wanneer.

73 Andre ph5c
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5132
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#24 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

andreph5c schreef:Nog een leuke site met hoogtepunten, Http://heuvelsfietsen.nl.
En een vraag weet er iemand hier ook of er met enig regelmaat groepjes zendamateurs actief zijn
op de poolshoogte toren in Drenthe?
Ik was daar venmiddag en er waren nog 2 andere amaters daar aan het rond draaien op portofoons,
en volgens een van de andere bezoekers aldaar die er regel matig komt moet er ook wel activiteiten zijn
daar in groeps verband. Wie weet meer en wanneer.

73 Andre ph5c
Andre,

Ik ken een zendamateur die daar regelmatig actief is, samen met nog iemand.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#25 Bericht door andreph5c »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:
andreph5c schreef:Nog een leuke site met hoogtepunten, Http://heuvelsfietsen.nl.
En een vraag weet er iemand hier ook of er met enig regelmaat groepjes zendamateurs actief zijn
op de poolshoogte toren in Drenthe?
Ik was daar venmiddag en er waren nog 2 andere amaters daar aan het rond draaien op portofoons,
en volgens een van de andere bezoekers aldaar die er regel matig komt moet er ook wel activiteiten zijn
daar in groeps verband. Wie weet meer en wanneer.

73 Andre ph5c
Andre,

Ik ken een zendamateur die daar regelmatig actief is, samen met nog iemand.
Weet jij ook de calls??

Vanmiddag waren daar pd1api, pd5rg en ik ph5c en er liep nog iemand waar van ik de call niet zo meer weet iets met hgz of zo hij was daar volgens mij samen met een persoon van Astron ( stond op zn shirt hi)
maar k zou graag eens weten van de hoed en de rand of daar zoals een voorbij ganger zij dat er veel vaker actifiteit is op radio gebied .
Misschien weet Theo pa4tp hier wat van of dat gebeurd vanuit de afdeling Emmen. ( hoop dat ie dit leest hi )
Zelf zit ik in a27 kanaalstreek.


andre ph5c


andre ph5c
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#26 Bericht door pe1br »

andreph5c schreef:Nog een leuke site met hoogtepunten, Http://heuvelsfietsen.nl.
En een vraag weet er iemand hier ook of er met enig regelmaat groepjes zendamateurs actief zijn
op de poolshoogte toren in Drenthe?
Ik was daar venmiddag en er waren nog 2 andere amaters daar aan het rond draaien op portofoons,
en volgens een van de andere bezoekers aldaar die er regel matig komt moet er ook wel activiteiten zijn
daar in groeps verband. Wie weet meer en wanneer.

73 Andre ph5c
Als dat de uitkijk toren bij Odoorn is zijn die mensen vast vanaf het Veron Pinkster kamp die kant op gelopen, Ik stond op het kamp- en heb wel gehoord dat men die kant op ging.

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#27 Bericht door PA3FS »

Dit weekend kwam ik er nog een tegen ,deze staat op de Isterberg net buiten Bad Bentheim (DL) richting Nordhorn .Incl toren sta hoogte iets van 85 meter boven n.a.p.
:arrow: http://www.grafschaft-bentheim-tourismu ... ?id=91&L=1

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#28 Bericht door PE7EB »

Dat is vals spelen FS, in je topic titel staat Nederland :mrgreen:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

centamateur
Berichten: 1240
Lid geworden op: 12 jul 2007, 01:06

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#29 Bericht door centamateur »

...
Laatst gewijzigd door centamateur op 15 okt 2013, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Hoge brandwacht/uitkijk torens lokaties Nederland

#30 Bericht door PE2AAB »

PF3CH schreef:Geen uitkijktoren ofzo, maar wel een interessante hoogte. Ik heb het dan over de ENCI-berg nabij Maastricht, tegen de Belgische grens aan.
Vanaf de top een weids uitzicht over de omgeving en 'dus' een interessante lokatie? Hoogte wordt opgegeven als 170m +NAP :P
Er is ook een nadeel, om er te komen zul je flink moeten lopen (bergop natuurlijk :mrgreen: ) over toch wel een paar kilometer :x
Tja, geen autoparkeerplaatsen daar in de buurt :(
Voor meer info google je op: "D'n Observant"
Dat is zijn naam.
Die berg dingt ook nog eens mee als 'top' voor SOTA (Summits On The Air)

SOTA
Ref Name Alt(M) Alt(Ft) Longitude Latitude Points No. of Activations LastActivation LastCall
PA/PA-003 Observant (Sint Pietersberg) 170 557 50 48 50 N 05 41 21 E 1 4 24/Jan/2010 PA/LX1NO/P
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie