In welk land mag men zenden ?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gert
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2006, 18:47
Locatie: Westendorp
Contacteer:

in welk land mag men zenden

#16 Bericht door Gert »

nou als ik in een ander land ben ga ik me houden aan de regels die in dat land gelden hoor ,daar kunnen ze in Nederland niets aan doen ........

Gebruikersavatar
2GT
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 mei 2005, 22:25
Locatie: Leusden, Hjo (SB6GT)
Contacteer:

Vraag het in het land waar je bent....

#17 Bericht door 2GT »

Ha Allemaal,

Het is zo dat je in sommige landen beperkingen hebt met je machtiging, tot zelfs helemaal niet zenden, maar er zijn landen waar je volgens je Nederlandse machtiging mag zenden, dus dat wat er in onze machtiging staat.. Probeer in het land informatie te krijgen over wat je wel en niet mag bij de bevoegde instantie. www.ero.dk geeft niet alle info. Informeer wel op tijd, want antwoorden kunnen soms enige dagen tot weken duren..
Persoonlijk kan ik niet wachten om op HF te kunnen uitzenden... En dan metname in mijn favoriete vakantie land :lol: Ik mag daar namelijk dat wat er in mijn machtiging staat. Dus, de verruiming van de Novice machtiging "hoe eerder hoe beter"! Ik hoop in maart of april, dan kan ik meteen testen HI!

73!
Werner
PB2GT @ JO22RD
SA6BIG @ JO78CH

Gebruikersavatar
PF1JM
Berichten: 641
Lid geworden op: 19 sep 2005, 19:16
Locatie: Apeldoorn JO32af

Re: in welk land mag men zenden

#18 Bericht door PF1JM »

Gert schreef:nou als ik in een ander land ben ga ik me houden aan de regels die in dat land gelden hoor ,daar kunnen ze in Nederland niets aan doen ........
Dat kun je doen. Vergeet echter niet dat ze in welk buitenland dan ook een stuk minder vergevingsgezind zijn dan in NL. Dit geldt ook voor beperkingen die opgelegd worden door je Nederlandse vergunning, ook al gelden die beperkingen niet voor amateurs uit het land waar je te gast bent. Dus mocht je in een stinkende Belgische cel belanden, niet zeuren!
(Ook in Wallonië lezen en spreken ze nederlands, zij het alleen als het ze uitkomt :lol: )
Veel plezier gewenst op je vakantie!

Gebruikersavatar
PD2RLD
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 okt 2005, 14:22
Roepletters: PD2RLD
Locatie: Tiel
Contacteer:

#19 Bericht door PD2RLD »

En Brussel en Den Haag maar roepen; "We worden één Europa zonder grenzen!", nou, moet je zien wat voor verwarring er nu is over een simpele licentie die je wel of niet mag gebruiken.

Nee, lang leve de EU! :roll:

Gebruikersavatar
rlammerts
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jun 2006, 11:41
Locatie: Schuddebeurs
Contacteer:

#20 Bericht door rlammerts »

Weet iemand hoe het met de USA staat, of waar er info te vinden is?

Tnx
Robert Lammerts - Kenwood TH-D7E / Garmin GPSmap60CSx

Plaats reactie