Nijmeegse vierdaagse

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

Nijmeegse vierdaagse

#1 Bericht door angelo »

Ik heb enkele vraagjes...

#1 Zijn er nog amateurs die aanwezig zijn voor verbindingen of gaat alles via gsm
#2 Zijn er nog amateurs QRV op de camping of lopen zelfs met porto of zendapparatuur rond (dat laatste is echt niet aan te raden overigens, en zeker met de laatste dag dat het 70-80% luchtvochtig is met 35 graden celcius zie ik de bui al hangen).

Ik had al gehoord dat PA1AT en PA1ALS de 4daagse lopen, en PD2ED op z'n ziekenhuisbed naast de route lag met de porto maar zijn er nog anderen?
No good deed goes unpunished.

nl13341
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 feb 2007, 18:05
Locatie: Oosterhout (Gem. Nijmegen)
Contacteer:

Re: Nijmeegse vierdaagse

#2 Bericht door nl13341 »

Beter laat dan nooit... hierbij een reactie op onderstaand bericht.

Volgend jaar wordt er EXTRA werk gemaakt van de Nijmeegse Vierdaagse; dan kunnen zendamateurs (en luisteramateurs) genieten van de activiteiten van:

'HAM 4 Days Marches 2008'

Een initiatief van Edwin (PD2ED), Gert-Jan (PA2P) en ondergetekende. De plannen zijn nog in de maak, waarbij we andere zendamateurs vragen om feedback. Vragen, opmerkingen en suggesties om HAM 4 Days Marches 2008 tot een groot succes te maken zijn dus van harte welkom.

Je vindt ons weblog op http://ham4daysmarches.web-log.nl

Een paar ideeën:

* Net als in 2007 zal er door Gery (PE2GER) -zo goed als zeker- weer een extra Vierdaagse repeater in de lucht gebracht worden op 145.7750 MHz (ingang op 145.1750 MHz). Er is geen CTCSS of subtone nodig om deze tijdelijke repeater te Groesbeek te activeren.

* Er wordt een 'special callsign' aangevraagd worden, zoals PA2000N
ten tijde van het festijn 'Nijmegen 2000'. Diverse amateurs uit de regio Nijmegen zullen het HAM 4 Days Marches-basisstation bemannen om De Vierdaagse ook via HF (de korte golf) internationaal bekendheid te geven.
Wellicht organiseren we een soort contest. QSO's zullen dan beloond worden met een speciale QSL-kaart of een Award.

* De organisatie zal diverse activiteiten ondernemen om het meelopende en bezoekende zendamateurs zo gemakkelijk mogelijk te maken. En we denken nog na over de mogelijkheden voor een originele 'meet & greet' (eyeball QSO's!), zodat je amateurs van 'all over the world' eindelijk eens in levende lijve kunt ontmoeten.

Zoals gezegd: de plannen zijn nog in de maak. Kijk eens op het HAM 4 Days Marches-weblog... we zijn benieuwd wat je ervan vindt.

Namens de organisatie, 73,
Michel (PD0MAC)

angelo schreef:Ik heb enkele vraagjes...

#1 Zijn er nog amateurs die aanwezig zijn voor verbindingen of gaat alles via gsm
#2 Zijn er nog amateurs QRV op de camping of lopen zelfs met porto of zendapparatuur rond (dat laatste is echt niet aan te raden overigens, en zeker met de laatste dag dat het 70-80% luchtvochtig is met 35 graden celcius zie ik de bui al hangen).

Ik had al gehoord dat PA1AT en PA1ALS de 4daagse lopen, en PD2ED op z'n ziekenhuisbed naast de route lag met de porto maar zijn er nog anderen?

Plaats reactie