toekomst van zendamateurisme.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#76 Bericht door PA5COR »

;)
Ik vraag me af wie degene nu is wie het nu niet snapt.
********
Saaie lessen zijn het zeker alleen theorie,het schijnt dus overal anders te gaan (goed geregeld dus)
*********
Ook bij jouw in de buurt zul je radiozendamateurs vinden die of prive, of in klasverband les geven op een voor hun eigen wijze...moet je wel de moeite nemen om deze op te zoeken, ook op dit forum zijn genoeg gelicenseerden die al aangeboden hebben te helpen.

********
Dat mijn vergunning niet geaccepteerd word in andere landen maakt mij niet uit,tevens alles is mogelijk als de wil er maar is.
********

Ik, ik, ik, ik.....
We leven nu eenmaal niet meer in een klein dorp zonder contact met de buitenwereld, Nederland is lid van, en heeft zich te houden aan de EEG regels...
Zie Harec opmerking van me.
Verder zijn de meeste N licentiehouders wel gebaat met een erkenning van hun licentie in andere landen...

*********
Instroom ( zijn die er dan) ik dacht juist dat ik overal las dat de hobby aan het uitsterven is (zeker de jeugd).
*********

Jazeker is er instroom, de laatste jaren is er juist weer een toename in het aantal examenkandidaten voor N/F, ook jeugd.
Maar het kan altijd beter.

*******
Ik heb het niet over een gemakkelijker examen hier uit blijkt maar weer dat je het echt niet WILT snappen
*******
Ook van jou:
Probeer je nou eens voor te stellen dat er idd 2 soorten amateurs zijn.(zal niet mee vallen)
Dan snap je toch hoop ik dat het niet intressant is voor het 2de type amateur om al die elektronische onzin te leren.
Ik las geloof ik ook dat u wel moeite deed om de dingen te veranderen of dat u er bij betrokken bent?.
********

Hoezo wil je nu ineens GEEN 2 soorten examens???
Een groep moet wel al die " electronische onzin" leren, de andere groep niet?
Dus toch 2 verschillende examens?

Als je eerst dan eens duidelijk probeert uit te leggen wat je PRECIES bedoelt, zonder als een blad aan de boom om te draaien, dan graag, wordt het voor mij ook wat duidelijker...

********
Ik doe zelf niks bouwen daar ligt mijn intresse niet,maar dat moet wel van u, anders mag ik niet op de amateur banden werken.
De zelfbouw is bij heeeel veel amateurs niet meer aan de orde.
Dus mischien moeten de regels veranderd worden desnoods op europees nivaeu
*********

Je hoeft voor mij niet te bouwen, als je liever dure antenne's koopt in plaats voor een paar tientjes zelf te maken, ga je gang, goed voor de economie.
Zelfde geld voor reparaties/onderhoud aan je apparatuur.
IK bepaal het niet, dit is neergelegd in de reeds aangehaalde definitie van een radiozendamateur zoals deze in International verband wordt gebezigd.
Wil je deze definitie schrappen, dan schrap je het bestaansrecht van de radiozendamateur.
Kunnen we met z'n allen weer naar de 27 mHz ;).

*******
De huidige jeugd (zo zo) hier blijkt maar weer hoe je er over denkt (de jeugd)
Zo denk ik over oude mensen(de goede daar gelaten
******

Een observatie welke ik doe naar aanleiding van mijn zoon van 19 en zijn vrienden, en wat ik op het internet/usenet lees, meemaak in het dagelijks leven etc.
Dat is duidelijk wat je mist, levenservaring dus.
Maar, dat komt vanzelf als je je aktief opstelt in het leven en maar genoeg moeite wilt doen, en met het toenemen van de jaren.

Over een eerdere post over het afnemen van de zelfbouw.
Er zijn nog genoeg mogelijkheden voor zelfbouw, antenne's tuners, openlijn maken, etc.
Inplaats van je erbij neerleggen dat zelfbouw uitsterft, kun je het ook stimuleren.....

********
Voor schut zetten ,dat heb ik er wel voor over,maar je blijft eigenwijs oud,net als dat ik eigenwijs ben vervelende eigenschap he.
De groeten oh ja 73,s dat staat leuk
********

Je blijft de persoonlijke aanval verkiezen inplaats van met overtuigende argumenten te komen.
73's?

73 dus, niet meervoud, typefouten daargelaten, ja, ik ben ook een faalbaar mens ;)

******
Ook hier blijkt maar weer omdat u het allemaal zo geweldig vind moet het maar zo,want ja u is het toch ook gelukt.
Omdat u geintresserd bent moeten andere dat ook maar zijn anders mogen ze geen microphone inknijpen op de amateur banden.
De tijden veranderen beste man,en daar wilt u niet aan.(het valt ook niet mee)

*******
Ik ben net als andere licentie houders trots op het door mij behaalde resultaat van het examen dat ik aflegde, wat is daar mis in?
Net als mijn groot rijbewijs diploma's voor LBO, MBO en HBO opleiding, TIG lasdiploma's en certificaten, Veiligheidsdiploma, EHBO diploma etc, etc.
Dat jij daar geen moeite voor wilt doen en dan de aanval opent is voor jouw rekening.

Dat de tijden veranderen en ik niet wil veranderen??
Nu spreek je jezelf weer tegen, je weet mijn posts heel selectief te quoten, maar zie ook mijn posts hoe ik begon met een D machtiging, in 1977 met 6 kanalen op 2 met 10 watt.

In al mijn posts hier heb ik de uitbreiding voor de N gelicenseerden toegejuicht, dus waar is het bewijs dat ik niet met de tijd meega?

********
ja je maakt je heel druk over je wel verdiende licentie,u wilt niks veranderen.
Mensen zonder licentie hebben niks aan u goed bedoelde inspanningen.
Daarom botsen wij,u voorstelling van een amateur die de hele dag op zolder zit klopt en naar ruis zit te luisteren en te solderen.
Je denkt alleen aan je zelf en verder denken dat in u straatje past is er niet bij.

*******

Ik haal alleen maar het vorige aan, bovendien zit ik niet op zolder maar breeduit in de huiskamer met de apparatuur naast me.
De knutselkamer is boven, anders wordt het zo'n rotzooi in de kamer ;), is mijn ega niet zo blij mee.

Naar ruis luisteren doe ik niet,dank zij mijn antenne's en apparatuur kan ik met de behaalde vergunning op elk moment van de dag verbindingen maken met wie en waar ik wil.

Dat ik aan mezelf denk?
Daarom geef ik ook gratis les aan kandidaten met praktijk erbij, zit ik in de diverse verenigingen waar ik in het bestuur ook aktief deelneem, op forums zoals dit om raad te geven/krijgen.
Doe aktief aan de Jota/Joti mee met beschikbaarstelling van mijn apparatuur.

Wat heb ik tot nu toe van jou gelezen?
Klagen over de lesstof en de wijze van licenties.
Opmerkingen op persoonlijk vlak, totaal onnodig voor de discussie
Kom daarom eens met een post met niet op de persoon van mij gerichte steken, dat zet geen zoden aan de dijk in de discussie over wat er zou moeten veranderen.
Ik ben in dat geheel niet van belang als we het hebben over het veranderen en verbeteren van het zendamateurisme.
Mocht dat niet mogelijk zijn:


Laten we het er dan maar op houden dat we het eens zijn dat we van mening mogen verschillen.

73
of
groeten
net wat je wilt.

Cor
:D

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5128
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Stof tot nadenken....

#77 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Regelmatig wordt er geschreven over de toekomst van onze radio-hobby, zo ook op dit forum.

Ik heb deze discussie al een tijdje gevolgd maar krijg nu wat pijn in mijn buik, waarom?

Net zoals de radiofrequenties kan internet ook door iedereen beluisterd/bekeken worden, m.a.w. iedereen kan deze discussie lezen.

In mijn ogen verdiend deze discussie al niet meer de schoonheidsprijs en moet iedereen die er aan deelneemt bezinnen wat het doel nog is.

Als een buitenstaander dit leest zal die dan denken: "O, wat een leuke hobby, hier wil ik iets mee".

Nee, ik denk dat we met deze discussie op de verkeerde weg zitten. Je mag van mening verschillen in een democratie maar dat betekend nog niet dat je elkaar maar alles naar het hoofd kan slingeren.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#78 Bericht door PA5COR »

Vandaar ook mijn slotzin:

Laten we het er dan maar op houden dat we het eens zijn dat we van mening mogen verschillen.

73

;)

Cor

PD1EHA

#79 Bericht door PD1EHA »

De lessen zijn oer saai dit weet ik uit ervaring,alleen maar theorie,dus die moeite had ik al eens genomen.

Die bekende EEG regels moeten dan mischien veranderd worden.(kan niet) komt bij mij niet in m,n woordenboek voor.

De instroom is zeeeer minimaal zeker als het over jeugd gaat.

ik heb steeds vermeld (bedoeld) dat het mooi zou zijn als er 2 soorten N examens zouden zijn en gedegen opleidingen.
De 1e die wel mag experimenteren en testen met de daarbij behorende frequnties (testen heb je niet zo veel voor nodig)
De 2e mag dat dus niet,maar hoeft dus ook die rompslomp niet te leren,omdat u dat nou zo geweldig vind.

En of ik wel of geen dure antennes koop moet ik zelf weten,maar als ik dan zou mogen kiezen tussen duur kopen zonder die N cursus,of zelf maken met cursus en examen dan weet ik het wel.

Mooi compliment voor je zoon en z,n vrienden,meestal licht dat aan de ouders.

Prachtig die diploma,s (maar daar lach ik om).
Als we dan toch de flinke jongen gaan uithangen,ik werk dagelijks met 6 nullen achter de comma ,waar dan ook nog 1 of meerdere cijfers voor staan,en die staan dan ook nog op mijn bank rek nr.
Daarom lach ik om die diploma,s..

de meeste amateurs kunnen op elk gewenst tijdsstip afstanden draaien niet alleen u (ook de piraten).Wat een woord he piraten (criminelen)

En dat u overal zo aktief aan deelneemt prachtig voor u,alleen de niet gelicencieerden daar doet u weinig voor behalve les geven en op de jota aan klooien.
De indruk die ik krijg als ik u berichten lees over het wel of geen of versoepeling van de licentie,dan staat dat idd haaks op mijn gedachten,u voelt zich waarschijnlijk nogal wat,want als iedereen het zo makkelijk kan dan kunt u niet meer pronken.
Het liefst heeft u dat AT alle piraten eruit haalt, dat concludeer ik uit u berichten.
Maar oh wee oh wee kijk eens naar die gelicencieerde amateurs.
Daar zijn er een hele hoop nog steeds elke dag aan het piraten (dus u collega,s)

Als de mensen u berichten lezen in verschillende topic,s wat ik idd gequote hebt in dit topic ,dat geeft mij ook een beeld over u als persoon,je kan het met je eigen zoon nog niet vinden.

Geloof mij ik ben veel eigenwijzer,daarom doe ik het ook zo slecht in deze maatschapij ha ha :wink:
Over spellings fouten gesproken kijk even naar je eigen berichten,ik heb geen enkele behoefte om dat hier te controleren.

Want je krijgt het laatse woord niet van mij, dan zullen ze me moeten bannen.

Zullen we het nou dan hier maar bij laten zoals u zei

Laten we het er dan maar op houden dat we het eens zijn dat we van mening mogen verschillen.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#80 Bericht door PA5COR »

Denk dat hier wel een slotje op kan, iemand met dit niveau past inderdaad op de piraten frequenties ;)

PD1EHA

#81 Bericht door PD1EHA »

precies en iemand als u in een tehuis voor bejaarden :lol:
je hebt je eigen laten verleiden ik ben nog steeds anoniem jij staat echt voor lul

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#82 Bericht door PA5COR »

:P :P :P
Ik denk dat ik een ban voor een wannabe voel aankomen :lol:

PD1EHA

#83 Bericht door PD1EHA »

:P maar jij staat toch echt voor paal
hebben ze je gebeld gerespecteerd man :P
heb je wel eens van proxy surfing gehoord

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 911
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

#84 Bericht door 19DT2120 »

Wat heeft het voor een zin om zo veel moeite te doen om constant van email te veranderen? Want ja dat zul je moeten doen als je een perm ban krijgt.
Je kan nl wel elke keer een andere proxy nemen,maar dat heeft minder zin als je dus een perm ban hebt.Plus ook dat je elke x op nieuw moet inschrijven op het forum en moet wachten op een confirm dat je kan inloggen etc etc


Zonde van je tijd in die tijd kun ook veel qso's op de 11/21/45/85M band maken
Soms weet ik het ook niet meer.........

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2564
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

#85 Bericht door PA5COR »

Het is een klein gefrustreerd knaapje wat meer achter de computer zit als echt wat doen, met I.P. Platinium speelt als scriptkiddie.

Laf achter een pseudoniempje verbergen, want stel je voor dat we echt weten wie er achter steekt :lol:

Doe gewoon, dan doe je gek genoeg.

Groeten :wink:

Cor

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#86 Bericht door PH7W »

Dit topic is gesloten en gaat binnenkort hopelijk weer open.

Reden:

Dit topic wordt de laatste tijd gedomineerd door beledigingen. Het forum in zijn geheel is bedoeld voor (aankomende) zend- en luisteramateurs die elkaar graag vooruit willen helpen en per definitie niet voor personen die anderen graag onderuit willen halen.

Binnenkort ruim ik het hier op en ga ik een poging doen om het topic weer te openen.
Jorg | PH7W

Gesloten