vossenjagen... wie doet het nog?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

vossenjagen... wie doet het nog?

#1 Bericht door angelo »

Na jaren van de hobby links laten liggen door gebrek aan tijd en gebrek aan teveel benzine is mijn interesse weer gewakkerd in het vossen.

Voorheen deed ik het op de 11m, vanwege de geschiktheid om dit met de auto te doen maar naar gelang de boel steeds gekker werd en er steeds meer mensen (semi-noodgedwongen) met 4x4's gingen rijden ben ik ermee opgehouden. Met de auto 200m IN de bossen, in zee-containers, IN moerassen enz, daar is geen lol meer aan te behalen.

Nou was ik zelf wel in voor grapjes, zoals een dipool antenne hangen in een boom, in een kuil met een camouflagenet over de auto (maar dan allemaal WEL op plekken waar je met een gewone auto kunt komen zonder schade te rijden.

In de regio waar ik vandaan kwam werd het overigens niet op prijs gesteld als je in het donker met een antenne door de bossen ging rennen, dus 2m/80m vossen was wat minder handig (en met de auto met 4 hella 2000 op de motorkap was je nogal snel weg door de bossen :wink:

Zijn er nog mensen die nog vossen ? (80m, 11m, 2m)
Op de veron site zie ik wel mensen die het doen en antennes bouwen maar vaak weinig contact mogelijkheden of zelfs WAT VOOR VOSSENJACHT het is...
Zaken zoals band (frequentie) voet/hand of auto, recreationeel of ADRF enz. staan er vaak niet bij.
No good deed goes unpunished.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#2 Bericht door Yannick PE2YSB »

ik heb dit jaar geprobeerd een vossenjacht te organiseren voor mijn mede studenten. Ze zouden alles zelf moeten bouwen, maar we kregen de RX niet aan de praat.

De vossen hebben we wel aan de praat gekregen. Waren 2m am zendertjes van een paar mW

Volgend jaar probeer ik het nog eens.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#3 Bericht door angelo »

paar mw ?
eindtrap vind ik altijd het moeilijkste.
No good deed goes unpunished.

Plaats reactie