Verschil cursus VRZA en Veron?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
anemoon
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 dec 2005, 19:21
Locatie: Dodewaard (Gld)
Contacteer:

Verschil cursus VRZA en Veron?

#1 Bericht door anemoon »

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of er verschil is tussen de basis-cursus van de VRZA of de Veron?
En zijn de exameneisen standaard en gelijk?

Groetjes,
Anneke

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Cursusboeken

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo Anneke,

De boeken zijn gemaakt n.a.v. de exemeneisen. Dus je mag verwachten dat men hetzelfde in de boeken schrijft.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PA3GVQ
Berichten: 105
Lid geworden op: 24 apr 2005, 19:53

#3 Bericht door PA3GVQ »

Hallo Anneke,

Het verschil zit vooral in de stijl van het uitleggen van de examen stof. Dat is bij beide boeken iets anders.

Ik denk dat beide boeken gewoon goed zijn qua inhoud, maar het is persoonlijke smaak van iedereen is, welk boek je het makkelijkste vind lezen. Ik hoor daar verschillende geluiden over.

Sommige (jongere) mensen houden meer van het huidige leersysteem van veel met plaatjes en voorbeelden, terwijl ik hoor dat ouderen graag gelijk de formules willen zien.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.

Edwin

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

#4 Bericht door Thom PA9T »

Hey Anneke,

De eisen zijn opgesteld door het Agentschap Telecom en dus voor iedereen gelijk. De verschillende verenigingen hebben hier een cursusboek mee ontwikkeld.

Nu naar bed, anders val ik op mn toestenbord in slaap.....

CUL! 73 Thom

PD1AAU
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2007, 08:58

#5 Bericht door PD1AAU »

PA3GVQ schreef:Hallo Anneke,

Het verschil zit vooral in de stijl van het uitleggen van de examen stof. Dat is bij beide boeken iets anders.

Ik denk dat beide boeken gewoon goed zijn qua inhoud, maar het is persoonlijke smaak van iedereen is, welk boek je het makkelijkste vind lezen. Ik hoor daar verschillende geluiden over.

Sommige (jongere) mensen houden meer van het huidige leersysteem van veel met plaatjes en voorbeelden, terwijl ik hoor dat ouderen graag gelijk de formules willen zien.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord.

Edwin
Hey ik wil toch gaan voor me FULL dus ik moet weer even in de boeken gaan duiken.

Welk boek is van het makkelijker leersysteem (plaatje zegt meer dan 1000woorden) ik heb de N gehaald met het VRZA boek (donkerblauwe ring band) en dat ging wel aardig.

Kan iemand omschrijven hoe het VRZA en hoe het VERON boek is opgebouwd? Ik begrijp dat de inhoud voor beiden het zelfde is aangezien je voor hetzelfde examen studeert. Maar de manier van uitleggen kan de studie met een maand verkorten ;)

Plaats reactie