Autoinbraken

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

Autoinbraken

#1 Bericht door PH7W »

Ik heb het forumtopic over de radiovlooienmarkt (in het forum Jeugd) gesplitst zodat er hier verder kan worden gediscussieerd over de autoinbraken waarover in het topic over de radiovlooienmarkt werd gesproken.

Voor wat betreft die autoruiten...ik had begrepen dat er 6 euri betaald moest worden voor het parkeren. Ik vind het toch eigenlijk wel schandalig dat er niet voldoende toezicht is geregeld voor dat geld. Bij 300 auto's zit je toch al weer aan 1800 euro, tja...
Laatst gewijzigd door PH7W op 22 mar 2006, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Jorg | PH7W

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#2 Bericht door angelo »

PA8JRG schreef:Ik had het in mijn agenda staan maar helaas was er iets tussen gekomen.

En voor wat betreft die autoruiten...ik had begrepen dat er 6 euri betaald moest worden voor het parkeren. Ik vind het toch eigenlijk wel schandalig dat er niet voldoende toezicht is geregeld voor dat geld. Bij 300 auto's zit je toch al weer aan 1800 euro, tja...
Wettelijk gezien heb je dan ook recht op schadevergoeding. Daar zou ik mijn verzekering cq rechtsbijstand op zetten als ik was getroffen door 'buit-eruit' volk.
No good deed goes unpunished.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#3 Bericht door Yannick PE2YSB »

angelo schreef:
PA8JRG schreef:Ik had het in mijn agenda staan maar helaas was er iets tussen gekomen.

En voor wat betreft die autoruiten...ik had begrepen dat er 6 euri betaald moest worden voor het parkeren. Ik vind het toch eigenlijk wel schandalig dat er niet voldoende toezicht is geregeld voor dat geld. Bij 300 auto's zit je toch al weer aan 1800 euro, tja...
Wettelijk gezien heb je dan ook recht op schadevergoeding. Daar zou ik mijn verzekering cq rechtsbijstand op zetten als ik was getroffen door 'buit-eruit' volk.
waarom staat dan bij veel bewaakte parkeergarages in de regels dat het gebruik van de garage op eigen risico is en de directie niet aansprakelijk gesteld kan worden?

Overgens wel knap lullig als zo iets gebeurd. Ook al loopt er maar 1 parttime parkeerwachter rond (die er zeker is want iemand moet de kaartjes automaat vullen, betaalautomaat legen) zelfs dan moet het opvallen als er iemand bij een heleboel autos staat te rotzooien.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5132
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Koopjes

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo Allemaal,

Voor mij was het een geslaagd bezoek en ook weer vele bekenden ontmoet, ook mensen die hier regelmatig wat schrijven.

Bij een stand 2 antenne boeken kunnen kopen voor € 5,--. In een andere stand lag een boek nieuw, € 28,--.

Ja, een echt koopje dus.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#5 Bericht door PH7W »

angelo schreef:
PA8JRG schreef:Ik had het in mijn agenda staan maar helaas was er iets tussen gekomen.

En voor wat betreft die autoruiten...ik had begrepen dat er 6 euri betaald moest worden voor het parkeren. Ik vind het toch eigenlijk wel schandalig dat er niet voldoende toezicht is geregeld voor dat geld. Bij 300 auto's zit je toch al weer aan 1800 euro, tja...
Wettelijk gezien heb je dan ook recht op schadevergoeding. Daar zou ik mijn verzekering cq rechtsbijstand op zetten als ik was getroffen door 'buit-eruit' volk.
Volgensmij ligt er dat maar net aan hoe je verzekerd bent (WA of all-risk). En zoals Yannick al aangeeft is parkeren op parkeerterreinen en in parkeergarages vaak op eigen risico. Als dat op die manier wordt aangegeven, ga je er volgensmij stilzwijgend mee akkoord (als je er parkeert natuurlijk :) ).

Maar goed, nu de discussie toch op gang is gebracht kunnen we het misschien net zo goed even uitzoeken. Dat kan altijd handig zijn, helaas :( .
Jorg | PH7W

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#6 Bericht door Yannick PE2YSB »

Bij mijn werkgever is ook een betaald parkeerterrein, en daar staat aangegeven dat het op eigenrisico is. Inbraken komen zelde voor, maar parkeerschade wil wel eens voorkomen. Ook dan is het voor de verzekering van de veroorzaker of de all-risk van het slachtoffer, als de veroorzaker onbekend is. Het bedrijf waar ik werk is dan niet verantwoordelijk (tenzij 1 van de personeelsleden de schade heeft veroorzaakt.)
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

#7 Bericht door PE2AAB »

Yannick schreef:
angelo schreef:
PA8JRG schreef:Ik had het in mijn agenda staan maar helaas was er iets tussen gekomen.

En voor wat betreft die autoruiten...ik had begrepen dat er 6 euri betaald moest worden voor het parkeren. Ik vind het toch eigenlijk wel schandalig dat er niet voldoende toezicht is geregeld voor dat geld. Bij 300 auto's zit je toch al weer aan 1800 euro, tja...
Wettelijk gezien heb je dan ook recht op schadevergoeding. Daar zou ik mijn verzekering cq rechtsbijstand op zetten als ik was getroffen door 'buit-eruit' volk.
waarom staat dan bij veel bewaakte parkeergarages in de regels dat het gebruik van de garage op eigen risico is en de directie niet aansprakelijk gesteld kan worden?

Overgens wel knap lullig als zo iets gebeurd. Ook al loopt er maar 1 parttime parkeerwachter rond (die er zeker is want iemand moet de kaartjes automaat vullen, betaalautomaat legen) zelfs dan moet het opvallen als er iemand bij een heleboel autos staat te rotzooien.
Wat betreft dat 'De directie stelt zich niet aansprakelijk bla bla bla...' is het heel simpel. De directie stelt zich ook niet aansprakelijk maar dat doe JIJ als gedupeerde.
Je hebt betaald voor parkeertoezicht en als dat te wensen over heeft gelaten, in dit geval van diefstal dus, dan kun je de directie via je advocaat aansprakelijk stellen voor eventueel geleden schade en diefstal van goederen.

Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#8 Bericht door PH7W »

Okee, dus is "De directie stelt zich niet niet aansprakelijk voor..." weer anders als "Parkeren op eigen risico".

Wat te denken van "De directie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor..."?
Jorg | PH7W

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

#9 Bericht door Yannick PE2YSB »

PE2AAB schreef:
Yannick schreef:
angelo schreef:
PA8JRG schreef:Ik had het in mijn agenda staan maar helaas was er iets tussen gekomen.

En voor wat betreft die autoruiten...ik had begrepen dat er 6 euri betaald moest worden voor het parkeren. Ik vind het toch eigenlijk wel schandalig dat er niet voldoende toezicht is geregeld voor dat geld. Bij 300 auto's zit je toch al weer aan 1800 euro, tja...
Wettelijk gezien heb je dan ook recht op schadevergoeding. Daar zou ik mijn verzekering cq rechtsbijstand op zetten als ik was getroffen door 'buit-eruit' volk.
waarom staat dan bij veel bewaakte parkeergarages in de regels dat het gebruik van de garage op eigen risico is en de directie niet aansprakelijk gesteld kan worden?

Overgens wel knap lullig als zo iets gebeurd. Ook al loopt er maar 1 parttime parkeerwachter rond (die er zeker is want iemand moet de kaartjes automaat vullen, betaalautomaat legen) zelfs dan moet het opvallen als er iemand bij een heleboel autos staat te rotzooien.
Wat betreft dat 'De directie stelt zich niet aansprakelijk bla bla bla...' is het heel simpel. De directie stelt zich ook niet aansprakelijk maar dat doe JIJ als gedupeerde.
Je hebt betaald voor parkeertoezicht en als dat te wensen over heeft gelaten, in dit geval van diefstal dus, dan kun je de directie via je advocaat aansprakelijk stellen voor eventueel geleden schade en diefstal van goederen.

Rick
Dat is dus de vraag, heb je wel betaald om bewaakt te parkeren, of heb je betaald om er uberhaupt te mogen parkeren.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

angelo
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 dec 2005, 22:01

#10 Bericht door angelo »

Laatst heb ik enkele seminars gevolgd. Zowel in de Arena (E5.50) als in de Jaarbeurs (10,-) was het bewaakt en zijn de prijzen redelijk in de buurt van de 6 euro van Rosmalen. Rosmalen is echter een gat in de middle of nowhere en Utrecht en Amsterdam zijn grote steden, daar zou men vele hogere prijzen verwachten. Mijn conclusie is dat je dus voor 6 euro bewaakt parkeren mag verwachten, ook al zou dat niet expliciet aangegeven zijn. Bij een hotel waar ik laatst overnacht had, was het 6 euro 50 voor bewaakt parkeren.

Ik denk dat elke willekeurige rechter zou instemmen met dat je voor zulke bedragen als consument wel wat mag verwachten.
No good deed goes unpunished.

Plaats reactie