Chat alternatieven anno 2024

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Chat alternatieven anno 2024

#16 Bericht door PA1AIS »

pa0nul schreef: 14 mar 2024, 09:44
PA1AIS schreef: 14 mar 2024, 09:32 Wij hebben al een paar jaar met een aantal amateurs een eigen TeamSpeak server draaien.
Ah ja, daar heb ik ooit ook eens gebruik van gemaakt. Ik interpreteer je "eigen server" als zijnde niet-openbaar, zijn er openbare TS servers die je kunt aan bevelen wellicht?

EigenTeamspeak server op een eigen cloudserver, niks van doen met de groet Teamspeak bult
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

PA2S
Berichten: 402
Lid geworden op: 07 mei 2017, 22:17
Roepletters: PA2S

Re: Chat alternatieven anno 2024

#17 Bericht door PA2S »

Chat is mijn ding nooit geweest en dat heeft er ook mee te maken dat het in mijn optiek erg oppervlakkig is. Mijn voorkeur heeft gerichte communicatie met andere radiozendamateurs of belangstellenden over onderwerpen die gemeenschappelijke interesse hebben.

Daarvoor gebruik ik in hoofdzaak e-mail. Voor mij is het belangrijk om zorgvuldig te formuleren en wil daar de tijd voor nemen.

Af en toe kijk ik wel eens op ON4KST, maar ik vind de sfeer er niet altijd even prettig. Een aantal nogal grote ego's die er behoefte aan te lijken te hebben om te demonstreren hoe geweldig hun station is. De "big guns" praten vooral met elkaar.

De leuke momenten voor mij zijn om af en toe oude bekenden te zien, waarmee ik geregeld contact had op 6 meter. Helaas heb ik door de storing uit de omgeving slechte ontvangst en dat beperkt de mogelijkheden nogal. Maar even zwaaien is dan wel leuk.

Plaats reactie