Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#16 Bericht door pc1mb »

SilverArrow schreef:Wel apart dat nu de piraten hier als crimineel wordt aangemerkt, maar men vergeet dat de meeste hier zijn begonnen als? Juist. :roll:
Als 27mc amateur? Als onder toezicht operator bij zijn vader?

Niet als plaatjesdraaier hoor, ik in elk geval niet...

De tijd dat iederéén begon als piraat was begin vorige eeuw ;)

Gebruikersavatar
PD3E
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 apr 2018, 08:22
Roepletters: PD3E
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#17 Bericht door PD3E »

SilverArrow schreef:Wel apart dat nu de piraten hier als crimineel wordt aangemerkt, maar men vergeet dat de meeste hier zijn begonnen als? Juist. :roll:
Dat heeft mij niet voor niets een hoop centjes (en spullen) gekost ;-)
73's PD3E, Erwin.

Yannick PE2YSB
Berichten: 793
Lid geworden op: 23 feb 2006, 20:08
Roepletters: PE2YSB

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#18 Bericht door Yannick PE2YSB »

SilverArrow schreef:Wel apart dat nu de piraten hier als crimineel wordt aangemerkt, maar men vergeet dat de meeste hier zijn begonnen als? Juist. :roll:
Toen ik 16 was een stentor FM zendertje gemaakt. Dat is natuurlijk een ander kaliber dan wat de gemiddelde piraat doet.
PE2YSB - IC7300, TS120V, FT-817ND, FT-60 wat zelfgebouwde zendertjes.

Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#19 Bericht door Frankyboy »

Juul - PE0GJG schreef:Vannacht was het hier weer zover. Het luisteren naar R1 en BNR werd mij weer onmogelijk gemaakt...................

En nu zitten ze weer met een stalen gezicht vooraan in de bankjes............."Oh nee mag gelukkig niet".............
Ik erger me hier behoorlijk aan en zal er dan nu ook eens op reageren.

Het is leuk dat je een paar jaar geleden naar een Kerkelijke omgeving bent verhuisd, daar had je vast een aantal redenen voor.
Nu is het zo dat je er achter bent gekomen dat de omgeving zich helaas niet aan jou heeft aangepast... (de horror, want je bent ongetwijfeld geweldig)

Maar constant in diverse posten steken en nare tussen de regels opmerkingen maken over deze mensen vind ik laag bij de grond en je bent een behoorlijk zure man geworden.
Triest eigenlijk.

Er is sowieso geen enkel bewijs dat jou piraat nu voor in de kerkbankjes zit, maar je moet weer even goedkoop scoren.
Ik weet dat je blij bent dat je weer gaat. Het ligt aan de omgeving uiteraard. Vlag uit.

Beetje zelfreflectie kan geen kwaad.
En nee ik ben niet Kerkelijk maar woon er ook tussen. Beetje respect voor elkaar kan geen kwaad en ja dat houdt inschikken aan beide kanten in.
Ik woon zelfs naast een kerk, dus ook ik ga niet op zondag tijdens de dienst bv de motormaaier starten, dat valt onder goed fatsoen en rekening houden met elkaar.
Het is niet zo'n grote moeite hoor en levert vriendelijke mensen op.

Zouden meer mensen eens moeten doen.

@mods, sorry voor de off-topic moest het even kwijt.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#20 Bericht door Rene - pg3r »

PE1KEL schreef: Als je geen reclame uitzendt, lijkt het me geen economisch delict.
Natuurlijk. En als er geen verkeer uit de zijstraat komt, is door het rode licht rijden geen overtreding.

-Verwijderd account

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#21 Bericht door -Verwijderd account »

Rene - pg3r schreef:
PE1KEL schreef: Als je geen reclame uitzendt, lijkt het me geen economisch delict.
Natuurlijk. En als er geen verkeer uit de zijstraat komt, is door het rode licht rijden geen overtreding.
Enige tijd geleden een gesprek gehad met de verkeerspolitie. Dat was overigens op een event :)
Die mannen waren het grotendeels met mij eens om echt alle overtreders aan te pakken, maar zeiden er ook bij dat de korpsleiding (samen met het ministerie) de prioriteiten bepaald en dat de uitvoerende dienst dat maar heeft te doen.
Voor agentschap telecom zal dit waarschijnlijk niet anders zijn.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1759
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#22 Bericht door pe1rea »

Op het gevaar af om verkettert te worden, maar ik als lesbo moet het ook niet hebben van de religieuzen gemiddeld genomen.
Dan kan je nog zo inschikkelijk zijn, maar ze moeten je niet. punt.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#23 Bericht door Frankyboy »

pe1rea schreef:Op het gevaar af om verkettert te worden, maar ik als lesbo moet het ook niet hebben van de religieuzen gemiddeld genomen.
Dan kan je nog zo inschikkelijk zijn, maar ze moeten je niet. punt.
Snap ik helemaal. En inderdaad sommige (vooral de ouderen die veranderen nooit) daar kun je geen normaal gesprek meevoeren.
Dat doe ik dan ook niet, lekker laten gaan. Een discussie heeft alleen zin wanneer beide partijen willen luisteren.
Met hun praat ik wel over het weer. Godsdiensten en afwijken van de 'normaal' is lastig en vooral emotioneel. Heel moeilijk om mee te praten.

Maar dat houdt niet in dat je op een forum constant tussen de regels door negatief doet tegen toevallig deze groep, maar dat geld voor elke groep.
Kijk maar eens terug, het wordt regelmatig aangehaald hoe bekrompen die groep is.

Ik zie ook niet in jou postings constant opmerkingen hierover. Nu even fel, maar dat is dan na mijn opmerking. (begrijpelijk woede na ervaring lees ik)
Maar dat is mijn punt. Juul vind het nodig dit constant te ventileren en stoor ik mij dan weer aan.
Het is off-topic en heeft geen enkel raakvlak anders dan frustratie. (En ik kan me de frustratie echt wel voorstellen, maar het hoort niet in postings elke keer)

Nu ga ook ook weer off-topic en laten we het maar hij bij, beter. Het is al gevoelig genoeg.

Piraten is sowieso al een topic moet de nominatie ontsporen :)

Juul, wanneer je geen radio 1 kunt ontvangen kun je een klacht bij het AT neerleggen en eventueel streamen.
En ja een topic hierover hier openen kan ook, maar laat het dan bij de piraten :)

Oh ja en tussen zendamateurs en piraten komt het ook niet goed 8)

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1394
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#24 Bericht door Thijzer »

pe1rea schreef:Jawel, je draagt geen BUMA Stemra af en dus is het een economisch delict.
Dat is geen economisch delict, hooguit kan de rechtenhebbende een claim bij je indienen. BUMA STEMRA is een twijfelachtige organisatie met het monopolie op het innen van gelden voor artiesten. Het bedenkelijke rekenmodel hier achter maakt het voor bijzonder veel artiesten onmogelijk om te leven van hun grijsgedraaide muziek. Je moet bovendien lid zijn van die club, anders pis je alsnog naast die pot.

Radiopiraterij is een misdrijf an sich, ongeacht of je muziek draait of reclame maakt (dat laatste mag trouwens gewoon, evenals rechtenvrije muziek draaien). Ik begrijp nog steeds niet dat mensen hier telkens weer mee beginnen ondanks de stevige boetes hiervoor. Keer op keer opnieuw. Is het zo verslavend dan?

Overigens ben ik ook niet als piraat begonnen aan mijn hobby, dat was met een 27mc bakkie van 0,5W toen je al lang een 4W bakkie mocht hebben. Dat was pas buffelen met zo weinig power!

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#25 Bericht door sottezero »

ze zullen wel druk bezig zijn geweest bij AT met het gerust stellen van het domme gepeupel die bang is voor 5G masten.
aka, met meetapparatuur naar 4G locaties rijden en dan meten hoeveel straling er van af komt.

Tja, als je dat moet doen, kun je niet op hetzelfde tijdstip die zee-containers in de bossen van Drenthe opsporen die op 3 meter golflengte straling veroorzaken.
Vreemd genoeg zie ik in die regio met de meeste radiopiraten ook de meeste 5G-weg-ermee stickers op de auto :mrgreen:

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#26 Bericht door pc1mb »

Wat de boer niet kent...

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#27 Bericht door PE1PQX »

SilverArrow schreef:Wel apart dat nu de piraten hier als crimineel wordt aangemerkt, maar men vergeet dat de meeste hier zijn begonnen als? Juist. :roll:
Ik dus niet... heb me nooit met illegale radio praktijken bezig gehouden.

Ben besmet met het radio virus door mijn familie: PD0NZR, PD0NWA/PE1LMS/PA3FES, PD0RFU/PD0RF nu PA2RU
Ik ben verder voormalig PD0RJH.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1759
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#28 Bericht door pe1rea »

Mijn eerste zender was op 180 meter, en daarna op 3 meter plus de nodige illegale (toen) 11 meter SSB.
Schaam ik me niet voor.
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3357
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#29 Bericht door Juul - PE0GJG »

Frankyboy schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Vannacht was het hier weer zover. Het luisteren naar R1 en BNR werd mij weer onmogelijk gemaakt...................

En nu zitten ze weer met een stalen gezicht vooraan in de bankjes............."Oh nee mag gelukkig niet".............
Ik erger me hier behoorlijk aan en zal er dan nu ook eens op reageren.

Het is leuk dat je een paar jaar geleden naar een Kerkelijke omgeving bent verhuisd, daar had je vast een aantal redenen voor.
Nu is het zo dat je er achter bent gekomen dat de omgeving zich helaas niet aan jou heeft aangepast... (de horror, want je bent ongetwijfeld geweldig)

Maar constant in diverse posten steken en nare tussen de regels opmerkingen maken over deze mensen vind ik laag bij de grond en je bent een behoorlijk zure man geworden.
Triest eigenlijk.

Er is sowieso geen enkel bewijs dat jou piraat nu voor in de kerkbankjes zit, maar je moet weer even goedkoop scoren.
Ik weet dat je blij bent dat je weer gaat. Het ligt aan de omgeving uiteraard. Vlag uit.

Beetje zelfreflectie kan geen kwaad.
En nee ik ben niet Kerkelijk maar woon er ook tussen. Beetje respect voor elkaar kan geen kwaad en ja dat houdt inschikken aan beide kanten in.
Ik woon zelfs naast een kerk, dus ook ik ga niet op zondag tijdens de dienst bv de motormaaier starten, dat valt onder goed fatsoen en rekening houden met elkaar.
Het is niet zo'n grote moeite hoor en levert vriendelijke mensen op.

Zouden meer mensen eens moeten doen.

@mods, sorry voor de off-topic moest het even kwijt.
Ik post tenminste met m'n eigen naam en geen "nickname".
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Frankyboy
Berichten: 241
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Spoorde-het-AT-minder-radiopiraten-op ?

#30 Bericht door Frankyboy »

Juul - PE0GJG schreef:
Ik post tenminste met m'n eigen naam en geen "nickname".
Je zou hier even kunnen zoeken maar dat zal ik je besparen:
http://zendamateur.com/viewtopic.php?f=1&t=11870

Zo anoniem ben ik niet hoor. :wink:

Plaats reactie