Worked All States --->nog 3

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Worked All States --->nog 3

#1 Bericht door Laurens PD9X »

Hallo,

Om mijn lijstje compleet te maken moet ik voor HF nog de volgende staten:

Montana
Utah
North-Dakota

Ik heb Utah en North-Dakota wel gewerkt, maar krijg ze niet bevestigd.

Er zullen hier niet veel amateurs wonen denk ik. Wie geeft me tips om deze laatsten nog toe te voegen? In de grotere Amerikaanse contesten heb ik de meeste kans, bijvoorbeeld WPX komend weekend. Zijn er “bekende” calls waar ik naar uit kan kijken?
2020-03-23 07_24_23-Window.png

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Worked All States --->nog 3

#2 Bericht door PD2R »

Laurens, ik zou mijn licht eens opsteken bij het 3905 Century Club DX net (http://www.3905ccn.com/). In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden, beperken hun nets zich niet alleen tot de 80 meter band.
De QRG’s waar zij actief zijn liggen op dit moment nog buiten de voor ons als Novice toegestane bandsegmenten maar dat moet binnenkort gaan veranderen.

Je kunt bij “Net operations” naar “Check-in-list Maps” gaan en zien wie er actief is geweest op dit net en waar ze vandaan komen. Op het 40 meter SSB “Early” net zie ik check-ins uit de staten die jij zoekt. Die personen kun je natuurlijk ook even per mail contacten en met hen proberen een sked af te spreken.
Zo ben ik ook wel eens benaderd door een Amerikaan die op 40 en 80 meter nog op zoek was naar OZ. Gedurende mijn trip naar OZ diverse malen geprobeerd om op de banden af te spreken maar helaas lieten de condities het niet toe. Er waren fragmenten van zijn uitzending die ik heb kunnen nemen maar ondanks de 1kW (is legaal in OZ wanneer er een F amateur aanwezig is en die waren er: PA1SVM en PA7JWC/5Q7DX) aan mijn kant, kon hij mij niet horen.
De reden dat hij mij op het spoor kwam was omdat ik op een check-in lijst voor kwam. Een aantal jaren geleden heb ik mij voor de grap eens in gemeld maar ik had toen geen idee wat de bedoeling was. Het net controle station gaf aan blij te zijn dat ik mij in melde omdat er waarschijnlijk diverse amateurs waren die graag OZ aan hun lijstje wilde toevoegen. Dat heb ik geweten, ik geloof dat iedereen op dat net een QSO met mij wilde maken. Vele hadden slechts een dipool op de zolder of een andere compromis antenne dus erg hard waren ze allemaal niet. Nog voor ik thuis was had mijn QSL manager de eerste direct QSL kaarten uit de States al binnen :D
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: Worked All States --->nog 3

#3 Bericht door Laurens PD9X »

Dankje Maarten, goede tips.

Inderdaad, onder de 7.100 hoor je geen Amerikaan. Diegenen die ik gewerkt heb was in split. Gewoon CQ roepen op 7.099 en zeggen 5up te luisteren, je wordt vanzelf in het cluster gezet, succes verzekerd.

Ik denk dat ik zeker voor de laatste states maar een sked moet maken, afwachten wordt lastig. Ik kan de gewerkte amateurs ook nog even benaderen hoe zij bevestigen, ikzelf doe alleen maar LoTW

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Worked All States --->nog 3

#4 Bericht door PA0MJM »

In ND W0TF (vak EN08) gewerkt. Die is regelmatig met FT8 op diverse banden.
Als je in FT8 werkt zijn voor ND de vakken DN86-88 DN96-98 en EN 06-08 EN 16-18 interdessant.

Zelf moet ik alleen nog SD.
Bijlagen
Screenshot_20200323-125944_Samsung Internet.jpg
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

Plaats reactie