CB: koop geen elektronica bij webwinkels buiten de EU

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: CB: koop geen elektronica bij webwinkels buiten de EU

#46 Bericht door ex-F0NVA »

À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: CB: koop geen elektronica bij webwinkels buiten de EU

#47 Bericht door PA2EFR »

Waren iPhones niet de eerste telefoons die spontaan ontbrandden in je broekzak?
:evil:

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: CB: koop geen elektronica bij webwinkels buiten de EU

#48 Bericht door ex-F0NVA »

PA2EFR schreef:Waren iPhones niet de eerste telefoons die spontaan ontbrandden in je broekzak?
:evil:
Ja, fandroids denken dat maar in werkelijkheid is dat niet zo :mrgreen:
À bois noueux, hache affilée.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: CB: koop geen elektronica bij webwinkels buiten de EU

#49 Bericht door PE1PQX »

Het grote probleem is niet alleen het kwalitatieve 'China Export' of 'Chaotic Engineering' maar puur het verhaal van vraag-aanbod.
De Chinese productie apparaat kan erg goedkoop want personeelskosten zijn veel lager dan in de westerse economieën, en dit is niet alleen het weg laten van voor EMC cruciale componenten.

Hier in EU kan en mag je bijna alles importeren wat je maar bestellen wilt, en als de waarde beneden (ik dacht) €22,- is bekijkt de douane het niet eens. Hier haken Chinese leveranciers handig op in via sites als Ali Express etc.
Verder wil men (lees: de consument) veel voor weinig pecunia's want alles in NLD is al zo duur.

Als er veel vraag is naar goedkope meuk, is er altijd wel een partij die er op in springt. De Chinezen zijn hier erg beducht om.

Ikzelf heb nog nooit iets van Ali besteld, maar ik ken mensen die zweren er bij.
Van Fleabay heb ik wel eens iets besteld, maar ook hier is het een geval van goed kijken, lezen en opletten want rommelzooi vind je overal.

Dat de consumentenbond waarschuwt voor kwalitatief inferieur spul uit China snap ik... Maar de consument....?
Een goede credo is "het kost niets, maar dan heb je ook niets...."
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

nanko
Berichten: 503
Lid geworden op: 10 okt 2012, 21:42
Roepletters: PA0V
Locatie: JO33JH

Re: CB: koop geen elektronica bij webwinkels buiten de EU

#50 Bericht door nanko »

Dat credo klopt niet, ik heb nu bijna 50 bestellingen gedaan, en het overgrote deel
was gewoon prima spul, ook halfgeleiders !
En als er al eens wat onbruikbaars tussenzat heb ik de paar centen keurig teruggekregen.
Van RF powertorren en modules is bekend dat je daar grote kans op nep hebt, maar losse
onderdelen gaat tot nog toe prima.
Er is nu een soldeerstationnetje onderweg, een diepte investering van wel 50€ we gaan het
zien.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: CB: koop geen elektronica bij webwinkels buiten de EU

#51 Bericht door PA3HMP »

niet enkel appel heeft last van geelectrocudeerde mensen (nee die zaten niet in bad) maar ook hier originele samsung laders gehad die er spontaan mee stopte, allerlei duur origineel spul wat er mee ophield.

Zelf meegemaakt dat een plug 2,50 inkoop koste en uiteindelijk voor 12,50 in de winkel lag, vele maken er onderweg van importeur tot winkel vette winsten op, dat geld hou ik liever in eigen zak.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: CB: koop geen elektronica bij webwinkels buiten de EU

#52 Bericht door PE1PQX »

nanko schreef:Dat credo klopt niet, ik heb nu bijna 50 bestellingen gedaan, en het overgrote deel
was gewoon prima spul, ook halfgeleiders !
En als er al eens wat onbruikbaars tussenzat heb ik de paar centen keurig teruggekregen.
Van RF powertorren en modules is bekend dat je daar grote kans op nep hebt, maar losse
onderdelen gaat tot nog toe prima.
Er is nu een soldeerstationnetje onderweg, een diepte investering van wel 50€ we gaan het
zien.
Er zijn altijd wel uitzonderingen die de regel bevestigen...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie