Agentschap Telecom

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Agentschap Telecom

#1 Bericht door pb1a »

Onlangs heb ik een klacht over X (Wet privacy) bij AT neergelegd. Dat AT daar niets aan kon doen vind ik niet zo erg. Alleen waar ik mij uitermate aan gestoord heb is de vorm waarin ik te woord gestaan werd. Van enig begrip was geen sprake. Ik voelde me letterlijk afgesnauwd. Toen ik ze op hun verantwoording wees werd de hoorn min of meer op de haak gesmeten. Ik begin me af te vragen hoe belangrijk wij als Zendamateur nog zijn. Mijn positieve indruk over AT die ik altijd gehad heb is nu behoorlijk beschadigd.

Gr Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5131
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#2 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Misschien handig om je hele verhaal te vertellen. Voor mij komt het nu als een half verhaal over.

En kijk eens naar je onderschrift. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#3 Bericht door PA1AIS »

pb1a schreef: Ik begin me af te vragen hoe belangrijk wij als Zendamateur nog zijn.
Gr Anne PB1A
Had je nu werkelijk het idee dat radio amateurs belangrijk waren? Hoe kom je daar nu bij?
Radio amateurs worden gezien als tamelijk lastige types, die ook nog eens teveel aan belastinggeld kosten ivm met de noodzakelijke ambtenaren.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#4 Bericht door pb1a »

PA1AIS schreef:
pb1a schreef: Ik begin me af te vragen hoe belangrijk wij als Zendamateur nog zijn.
Gr Anne PB1A
Had je nu werkelijk het idee dat radio amateurs belangrijk waren? Hoe kom je daar nu bij?
Radio amateurs worden gezien als tamelijk lastige types, die ook nog eens teveel aan belastinggeld kosten ivm met de noodzakelijke ambtenaren.
Het gaat mij om de bejegening. Ik werd direct al sacherijnig te woord gestaan, nadat ik mijn naam door de telefoon had genoemd. Waarschijnlijk had ik een pijnlijke snaar geraakt.
Nogmaals over de inhoud zeg met oog op de wet privacy niets. Daar heb ik ook een juridische reden voor. Het gaat even niet om de inhoud maar hoe ik te woord gestaan ben. Mijn excuus daarvoor.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

pb1a schreef:
PA1AIS schreef:
pb1a schreef: Ik begin me af te vragen hoe belangrijk wij als Zendamateur nog zijn.
Gr Anne PB1A
Had je nu werkelijk het idee dat radio amateurs belangrijk waren? Hoe kom je daar nu bij?
Radio amateurs worden gezien als tamelijk lastige types, die ook nog eens teveel aan belastinggeld kosten ivm met de noodzakelijke ambtenaren.
Het gaat mij om de bejegening. Ik werd direct al sacherijnig te woord gestaan, nadat ik mijn naam door de telefoon had genoemd. Waarschijnlijk had ik een pijnlijke snaar geraakt.
Nogmaals over de inhoud zeg met oog op de wet privacy niets. Daar heb ik ook een juridische reden voor. Het gaat even niet om de inhoud maar hoe ik te woord gestaan ben. Mijn excuus daarvoor.

je schrijft in je eerste post :

"werd de hoorn min of meer op de haak gesmeten"


Wat is het nu ,werd de hoorn nu wel of niet op de haak gesmeten?"

Ik denk dat de medewerker een slechte dag had......"FC Groningen zeker verloren" hi
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#6 Bericht door pb1a »

Juul - PE0GJG schreef:
pb1a schreef:
PA1AIS schreef:
pb1a schreef: Ik begin me af te vragen hoe belangrijk wij als Zendamateur nog zijn.
Gr Anne PB1A
Had je nu werkelijk het idee dat radio amateurs belangrijk waren? Hoe kom je daar nu bij?
Radio amateurs worden gezien als tamelijk lastige types, die ook nog eens teveel aan belastinggeld kosten ivm met de noodzakelijke ambtenaren.
Het gaat mij om de bejegening. Ik werd direct al sacherijnig te woord gestaan, nadat ik mijn naam door de telefoon had genoemd. Waarschijnlijk had ik een pijnlijke snaar geraakt.
Nogmaals over de inhoud zeg met oog op de wet privacy niets. Daar heb ik ook een juridische reden voor. Het gaat even niet om de inhoud maar hoe ik te woord gestaan ben. Mijn excuus daarvoor.

je schrijft in je eerste post :

"werd de hoorn min of meer op de haak gesmeten"


Wat is het nu ,werd de hoorn nu wel of niet op de haak gesmeten?"

Ik denk dat de medewerker een slechte dag had......"FC Groningen zeker verloren" hi
Nu weet ik het HI Groningen heeft verloren.
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Agentschap Telecom

#7 Bericht door pa1bvm »

maar dan gaat het toch om een persoon ... niet de hele dienst .. toch ?
lijkt me dat een enkel vervelend gesprek geen maat mag zijn voor een complete instelling ..

ik werd laatst heel vriendelijk door een agent te woord gestaan .. ik weet zeker dat er daar ook lieden zijn die zich anders gedragen ..

een en ander blijft natuurlijk wel vervelend ..

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#8 Bericht door pb1a »

pa1bvm schreef:maar dan gaat het toch om een persoon ... niet de hele dienst .. toch ?
lijkt me dat een enkel vervelend gesprek geen maat mag zijn voor een complete instelling ..

ik werd laatst heel vriendelijk door een agent te woord gestaan .. ik weet zeker dat er daar ook lieden zijn die zich anders gedragen ..

een en ander blijft natuurlijk wel vervelend ..
Ja daar heb je een punt. Ik heb nu 30 jaar mijn machtiging (moest nog telegrafie examens) en ben altijd uiterst vriendelijk geholpen. Qua EMC los ik altijd zelf mijn problemen op. De koffie stond klaar. Ik woonde in Kortenhoef en heb zelfs bij veel van die boys in de klas gezeten. Zat ongeveer 800 meter bij ze vandaan. Had toen een TS 440S die ik vrijwillig voor hun tot 40 Watt had terug gedraaid Werd altijd zeer gewaardeerd 15 meter gebruikte ik niet omdat ze dam mijn harmonische hoorde die 62 dB onderdrukt was. Nog een drake loopasfilter gekocht en toen was de zaak meer dan 80 dB onderdrukt. De samenwerking was zeer dan uitmuntend en mijn vrijwillige bijdrage zodat hun hun werk konden doen werd zeer gewaardeerd. Soms kwamen als ze een rotdag gehad hadden spontaan op
de koffie. Nu kreeg ik iemand die gewoon met zijn verkeerde been uit bed gestapt was. Ik noemde mijn naam en meneer was gelijk geïrriteerd. Waarom als je altijd vrijwillig heb meegewerkt en als je dan zo de kous op je kop krijgt getuigend niet echt van correctheid. Zendamateurs die bij AT werkte en af en toe uitkwamen zochten mij ook als eerste op. Ik was hun buurman en de meeste kon ik van de lagere school Mijn vrouw had een C machtiging. Ik zat altijd in het nachtuilen net. Nooit geen problemen gehad. Dat staat zo haaks als ik nu bejegend ben dat dat voor mij niet meer als een koude douch was. Als ze niets voor je kunnen doen werd ook uitgelegd waarom zodat je er ook begrip voor op kon brengen. (Je kan niet altijd je zin krijgen.) Daar was nu geen sprake van Het werd mij kwalijk genomen dat ik een klacht had ingediend. Ik heb niet gescholden maar heb hem wel op zijn verantwoording gewezen, want van vriendelijkheid was geen spraken. Gezien alle zonnepanelen die en andere elektronica die op ons af komen vrees ik dat ze met ons in hun maag zitten en inzetten op een uitstervingsbeleid van de amateur dienst. Zo kwam het op mijn over.
Of ik het hier bij laat weet ik nog niet. Ik moet eerst van mijn boosheid af voor ik eventueel verdere stappen onderneem. Een advies van de rechter acht ik niet uitgesloten. Als maatschappelijk werker/ juridisch medewerker heb ik wel vaker de Staat der Nederlanden voor de rechter gesleept en tot nu toe alles gewonnen. Ik wil eerst weten of dat zin heeft en of ik er zelf wel zin in heb. Ik acht het niet uitgesloten dat zowel mijn vrouw Anja PE2RCY als ik aan het eind van het jaar onze machtiging beëindigen. Dit heeft voor ons geen zin meer . Ik ga niet mijn energie steken in een bodemloze put.

Gr Anne Mak PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

Gebruikersavatar
PA3FQS
Berichten: 136
Lid geworden op: 14 aug 2010, 10:59

Re: Agentschap Telecom

#9 Bericht door PA3FQS »

Dus na 1 telefoontje wat niet verliep zoals je had gehoopt gooi je je machtiging bij het vuil? :?:

Bel nog een keer naar ze.Misschien komt er nu iemand aan de lijn die wel wat vriendelijker doet.......

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: Agentschap Telecom

#10 Bericht door 0000 »

pb1a schreef:
pa1bvm schreef:maar dan gaat het toch om een persoon ... niet de hele dienst .. toch ?
lijkt me dat een enkel vervelend gesprek geen maat mag zijn voor een complete instelling ..

ik werd laatst heel vriendelijk door een agent te woord gestaan .. ik weet zeker dat er daar ook lieden zijn die zich anders gedragen ..

een en ander blijft natuurlijk wel vervelend ..
Ja daar heb je een punt. Ik heb nu 30 jaar mijn machtiging (moest nog telegrafie examens) en ben altijd uiterst vriendelijk geholpen. Qua EMC los ik altijd zelf mijn problemen op. De koffie stond klaar. Ik woonde in Kortenhoef en heb zelfs bij veel van die boys in de klas gezeten. Zat ongeveer 800 meter bij ze vandaan. Had toen een TS 440S die ik vrijwillig voor hun tot 40 Watt had terug gedraaid Werd altijd zeer gewaardeerd 15 meter gebruikte ik niet omdat ze dam mijn harmonische hoorde die 62 dB onderdrukt was. Nog een drake loopasfilter gekocht en toen was de zaak meer dan 80 dB onderdrukt. De samenwerking was zeer dan uitmuntend en mijn vrijwillige bijdrage zodat hun hun werk konden doen werd zeer gewaardeerd. Soms kwamen als ze een rotdag gehad hadden spontaan op
de koffie. Nu kreeg ik iemand die gewoon met zijn verkeerde been uit bed gestapt was. Ik noemde mijn naam en meneer was gelijk geïrriteerd. Waarom als je altijd vrijwillig heb meegewerkt en als je dan zo de kous op je kop krijgt getuigend niet echt van correctheid. Zendamateurs die bij AT werkte en af en toe uitkwamen zochten mij ook als eerste op. Ik was hun buurman en de meeste kon ik van de lagere school Mijn vrouw had een C machtiging. Ik zat altijd in het nachtuilen net. Nooit geen problemen gehad. Dat staat zo haaks als ik nu bejegend ben dat dat voor mij niet meer als een koude douch was. Als ze niets voor je kunnen doen werd ook uitgelegd waarom zodat je er ook begrip voor op kon brengen. (Je kan niet altijd je zin krijgen.) Daar was nu geen sprake van Het werd mij kwalijk genomen dat ik een klacht had ingediend. Ik heb niet gescholden maar heb hem wel op zijn verantwoording gewezen, want van vriendelijkheid was geen spraken. Gezien alle zonnepanelen die en andere elektronica die op ons af komen vrees ik dat ze met ons in hun maag zitten en inzetten op een uitstervingsbeleid van de amateur dienst. Zo kwam het op mijn over.
Of ik het hier bij laat weet ik nog niet. Ik moet eerst van mijn boosheid af voor ik eventueel verdere stappen onderneem. Een advies van de rechter acht ik niet uitgesloten. Als maatschappelijk werker/ juridisch medewerker heb ik wel vaker de Staat der Nederlanden voor de rechter gesleept en tot nu toe alles gewonnen. Ik wil eerst weten of dat zin heeft en of ik er zelf wel zin in heb. Ik acht het niet uitgesloten dat zowel mijn vrouw Anja PE2RCY als ik aan het eind van het jaar onze machtiging beëindigen. Dit heeft voor ons geen zin meer . Ik ga niet mijn energie steken in een bodemloze put.

Gr Anne Mak PB1A
jesus man? :-)
lees je betoog eens terug, je mag blij zijn dat je nog de vrijheid hebt om te kunnen experimenteren op diverse frequenties!

Ik stap ook wel eens met m'n verkeerde been uit bed, dan krijgt ook iedereen er van langs die dag!
Naderhand heb ik er (vaak, ..niet altijd!) spijt van.

Als jij je machtiging, door dat vervelende telefoontje ...ach, waar bemoei ik me mee :-) hahhaaa
btw mocht je je machtiging opzeggen, je call pb1a is wel 'n mooie, dan wil ik 'm wel van je overnemen.
Moet je je wel betijds afmelden overal, ook qrz.com enzo
qrz.c/db/PA5E

Gebruikersavatar
Louwrens PD3LPA
Berichten: 116
Lid geworden op: 30 jul 2019, 13:47
Roepletters: PD3LPA
Locatie: Maassluis

Re: Agentschap Telecom

#11 Bericht door Louwrens PD3LPA »

Ga leven man!

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#12 Bericht door PA1AIS »

Ik heb beroepsmatig regelmatig contact met de inspectie, de EMC tak en de vergunning afdeling van A.T.
Ik vind het prima mensen, kan héél goed met ze door de bocht.

Ze komen regelmatig op de koffie voor informatie, niets op aan te merken.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#13 Bericht door PE2AAB »

[mod]Laten we het netjes houden. Dit topic heeft de aandacht.[/mod]
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0LMD
Berichten: 2275
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#14 Bericht door PA0LMD »

AT : uitsluitend goede ervaringen !
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom

#15 Bericht door Juul - PE0GJG »

"Er gaat niets boven Groningen" zei Henk Vonhoff † eens.....................hi
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie