Einde 2dehands.nl

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

2ehands.nl stopt!

#1 Bericht door radioshack »

Vandaag ontving ik onderstaande bericht:

“Tweedehands.nl zal vanaf 3 juni 2019 ophouden te bestaan. We nodigen je graag uit om verder te handelen op Marktplaats. Je hebt hier met ruim 8 miljoen bezoekers per maand een groter publiek en vele handige functies om gemakkelijk te kopen en verkopen.
Wat betekent dit voor jou?
Om ervoor te zorgen dat jij de foto’s en beschrijving van je advertentie niet verliest raden wij aan je advertentie(s) voor 3 juni 2019 op Marktplaats te plaatsen. Handelen op Marktplaats doe je met een Marktplaats-account, registreer je hier.”


Ik gebruik Markplaats en 2dehands allebei, maar dat het samen gaat is zeer teleurstellend! Martkplaats heeft meer kijkers, maar het is naar mijn idee een ander publiek. Er wordt 10 % van de vraagprijs geboden, er wordt niet meer gereageerd op vragen en de helft van de keren komt een aangekondigde koper niet opdagen. Daarbij is de rubriek indeling van Marktplaats te onhandig. Amateur spullen staan tussen 27 mc spul en mobiele telefoons. De rubriek indeling bij 2ehands.nl is veel beter. En dat verklaart ook waarom kopend en verkopend Nederland voor radio spullen op 2dehands.nl zit…

Blijkbaar heeft 2ehands.nl de ziel verkocht aan Marktplaats en is er weinig te kiezen of te protesteren… De vraag is nu wat een geschikte vervangende plek is om amateurspullen te kopen en te verkopen… Heeft iemand een goed alternatief?

Helaas heb ik de tijd en energie niet om zelf een website hiervoor in elkaar te zetten, maar mogelijk zijn andere handige harry’s die mee lezen. En voor het geval dat heb ik http://www.2ehandsradio.nl gereserveerd. Als iemand een deugdelijke vervangen voor 2ehands.nl kan bouwen voor radioapparatuur wil ik de naam met alle liefde doneren…

Afijn, ik ben benieuwd wat jullie beleving is. (Misschien maak ik mij te druk…)
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: 2ehands.nl stopt!

#2 Bericht door PA8MC »

2dehands.be/tweedehands.be blijft bestaan.Geen probleem dus ;-)

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: 2ehands.nl stopt!

#3 Bericht door PA3JVA »

Zowel 2e hands als Marktplaats zijn beide al jaren in handen van Ebay.
Zat er dus aan te komen.

Joop

Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Re: 2ehands.nl stopt!

#4 Bericht door radioshack »

PA8MC schreef:2dehands.be/tweedehands.be blijft bestaan.Geen probleem dus ;-)
Check. Ik ben bij dezen verhuisd. 8) Het zal mij wel benieuwen voor hoe lang...
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: 2ehands.nl stopt!

#5 Bericht door PA8MC »

PA3JVA schreef:Zowel 2e hands als Marktplaats zijn beide al jaren in handen van Ebay.
Juist! En alle oplichters en bedriegers die van eBay verbannen zijn zitten een uur later op Marktplaats.

Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Re: 2ehands.nl stopt!

#6 Bericht door radioshack »

Gebleken is dat je aleen "afhalen" kan selecteren omdat verzenden via Bpost moet en de postcode niet herkent.
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: 2ehands.nl stopt!

#7 Bericht door PA8MC »

Ik heb daar een Yaesu transceiver aangeboden met afhalen of verzenden:

Afbeelding

Gebruikersavatar
radioshack
Berichten: 349
Lid geworden op: 24 sep 2012, 15:05
Roepletters: PE2CJ
Locatie: JO22xe
Contacteer:

Re: 2ehands.nl stopt!

#8 Bericht door radioshack »

PA8MC schreef:Ik heb daar een Yaesu transceiver aangeboden met afhalen of verzenden:

Afbeelding
Check, probleem opgelost!
http://www.polytech.nu (Voorheen ook bekend als www.amateurtele.com...)

PA2HP
Berichten: 556
Lid geworden op: 26 apr 2008, 18:07
Roepletters: PA2HP
Locatie: Oude Tonge

Einde 2dehands.nl

#9 Bericht door PA2HP »

Kreeg net een mail dat per 3 juni 2dehands.nl eindigte te bestaan.
Jammer...er wordt in de mail verwezen naar Marktplaats om daar je spullen te koop aan te bieden.
Flinke aderlating wat mij betreft....
Je kan op MP nooit zo gespecificeerd adverteren/zoeken als op 2dehands lijkt me.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste tweedehands.nl-gebruiker,
Tweedehands.nl zal vanaf 3 juni 2019 ophouden te bestaan. We nodigen je graag uit om verder te handelen op Marktplaats. Je hebt hier met ruim 8 miljoen bezoekers per maand een groter publiek en vele handige functies om gemakkelijk te kopen en verkopen.
Wat betekent dit voor jou?
Om ervoor te zorgen dat jij de foto’s en beschrijving van je advertentie niet verliest raden wij aan je advertentie(s) voor 3 juni 2019 op Marktplaats te plaatsen. Handelen op Marktplaats doe je met een Marktplaats-account, registreer je hier.
Bekijk direct jouw actieve advertenties om te zien wat je moet overzetten.
Vragen?
Het plaatsen van een advertentie op Marktplaats is heel gemakkelijk. Heb je toch nog vragen? Dan zit het antwoord waarschijnlijk tussen de meest gestelde vragen.
Bedankt voor je vertrouwen in tweedehands.nl. We zien je graag terug op Marktplaats.
Met vriendelijke groet,
Het team van tweedehands.nl en Marktplaats
Opgelet: deze berichtgeving geldt uitsluitend voor tweedehands.nl en niet 2dehands.be.
Laatst gewijzigd door PA2HP op 23 mei 2019, 11:19, 2 keer totaal gewijzigd.

PA1ES
Berichten: 412
Lid geworden op: 09 sep 2005, 09:09
Roepletters: PA1ES
Locatie: Apeldoorn

Re: Einde 2dehands.nl

#10 Bericht door PA1ES »

Helemaal eens met de vorige schrijver, marktplaats onder communicatie veelal telefoons en 27 mc.
Jammer dat tweedehands ophoud te bestaan.
Licensed since 1977
PD0CEB - PE1LRZ - PA1ES
Member: OTC

pe1mix
Berichten: 475
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: Einde 2dehands.nl

#11 Bericht door pe1mix »

Allemaal verder op .be?

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Einde 2dehands.nl

#12 Bericht door PD7HB »

Dit betreft niet 2dehands.nl die door linkt naar https://www.tweedehands.nl/ maar de facebook group 2dehands.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: 2ehands.nl stopt!

#13 Bericht door PE9PE »

radioshack schreef:Vandaag ontving ik onderstaande bericht:

“Tweedehands.nl zal vanaf 3 juni 2019 ophouden te bestaan. We nodigen je graag uit om verder te handelen op Marktplaats. Je hebt hier met ruim 8 miljoen bezoekers per maand een groter publiek en vele handige functies om gemakkelijk te kopen en verkopen.
Wat betekent dit voor jou?
Om ervoor te zorgen dat jij de foto’s en beschrijving van je advertentie niet verliest raden wij aan je advertentie(s) voor 3 juni 2019 op Marktplaats te plaatsen. Handelen op Marktplaats doe je met een Marktplaats-account, registreer je hier.”


Ik gebruik Markplaats en 2dehands allebei, maar dat het samen gaat is zeer teleurstellend! Martkplaats heeft meer kijkers, maar het is naar mijn idee een ander publiek. Er wordt 10 % van de vraagprijs geboden, er wordt niet meer gereageerd op vragen en de helft van de keren komt een aangekondigde koper niet opdagen. Daarbij is de rubriek indeling van Marktplaats te onhandig. Amateur spullen staan tussen 27 mc spul en mobiele telefoons. De rubriek indeling bij 2ehands.nl is veel beter. En dat verklaart ook waarom kopend en verkopend Nederland voor radio spullen op 2dehands.nl zit…

Blijkbaar heeft 2ehands.nl de ziel verkocht aan Marktplaats en is er weinig te kiezen of te protesteren… De vraag is nu wat een geschikte vervangende plek is om amateurspullen te kopen en te verkopen… Heeft iemand een goed alternatief?

Helaas heb ik de tijd en energie niet om zelf een website hiervoor in elkaar te zetten, maar mogelijk zijn andere handige harry’s die mee lezen. En voor het geval dat heb ik http://www.2ehandsradio.nl gereserveerd. Als iemand een deugdelijke vervangen voor 2ehands.nl kan bouwen voor radioapparatuur wil ik de naam met alle liefde doneren…

Afijn, ik ben benieuwd wat jullie beleving is. (Misschien maak ik mij te druk…)

Ik denk dat de vlag uitgegaan is bij https://www.tweedehands.net/ :)
Life is too short for QRP.

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: Einde 2dehands.nl

#14 Bericht door PE9PE »

PA2HP schreef:Kreeg net een mail dat per 3 juni 2dehands.nl eindigte te bestaan.
Jammer...er wordt in de mail verwezen naar Marktplaats om daar je spullen te koop aan te bieden.
Flinke aderlating wat mij betreft....
Je kan op MP nooit zo gespecificeerd adverteren/zoeken als op 2dehands lijkt me.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beste tweedehands.nl-gebruiker,
Tweedehands.nl zal vanaf 3 juni 2019 ophouden te bestaan. We nodigen je graag uit om verder te handelen op Marktplaats. Je hebt hier met ruim 8 miljoen bezoekers per maand een groter publiek en vele handige functies om gemakkelijk te kopen en verkopen.
Wat betekent dit voor jou?
Om ervoor te zorgen dat jij de foto’s en beschrijving van je advertentie niet verliest raden wij aan je advertentie(s) voor 3 juni 2019 op Marktplaats te plaatsen. Handelen op Marktplaats doe je met een Marktplaats-account, registreer je hier.
Bekijk direct jouw actieve advertenties om te zien wat je moet overzetten.
Vragen?
Het plaatsen van een advertentie op Marktplaats is heel gemakkelijk. Heb je toch nog vragen? Dan zit het antwoord waarschijnlijk tussen de meest gestelde vragen.
Bedankt voor je vertrouwen in tweedehands.nl. We zien je graag terug op Marktplaats.
Met vriendelijke groet,
Het team van tweedehands.nl en Marktplaats
Opgelet: deze berichtgeving geldt uitsluitend voor tweedehands.nl en niet 2dehands.be.

Ik denk dat de vlag uitgegaan is bij https://www.tweedehands.net/ :)
Life is too short for QRP.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Einde 2dehands.nl

#15 Bericht door PA3ECZ »

PA1ES schreef:Helemaal eens met de vorige schrijver, marktplaats onder communicatie veelal telefoons en 27 mc.
Jammer dat tweedehands ophoud te bestaan.
Zou misschien mogelijk zijn dat ze een rubriek "Zendamateur" kunnen toevoegen in de groepen lijst, en dan alleen maar Zendamateur materiaal.
Misschien kunnen ze daar middels een verzoek hierin benaderd worden.

Plaats reactie