Meer jeugd betrekken in de hobby

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#1 Bericht door PH7W »

Hoi Marten!

Klaas PA0KLS heeft het verhaal van jou en Lisa PD2LLS dat in de Electron stond onder de scanner gelegd en naar zijn pas opgeleide leerlingen (waaronder ik) gestuurd met het idee dat het aan alle jonge zendamateurs is om meer jeugd te betrekken bij de hobby.

Dat is iets waar ik het absoluut mee eens ben en ik waardeer jullie verhaal dan ook enorm. Gelukkig ziet Dick PA2DW van het HB van de VERON het probleem ook onder ogen en ik hoop dan ook dat het effect gaat hebben.

Een mooie aanzet is het in ieder geval!
Jorg | PH7W

PA2MZ
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2005, 19:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#2 Bericht door PA2MZ »

Hartelijk gefeliciteerd met je vergunning! (dat ten eerste)....

En heel leuk om te horen dat Klaas het heeft gescand... :lol: En ik ga wel even kijken wat het HB er verder mee gaat doen.. En zo ver mogelijk zal ik het laten weten!

En volgens mij heetf het al enig effect omdat ik ook op de VR er reacties op heb gekregen....

73 de Marten PA2MZ

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#3 Bericht door PH7W »

Ik hoor graag van je als er nieuws is vanuit het HB.

Naar mijn mening moet de jeugd de koppen bij elkaar steken en dan kan er ongetwijfeld iets moois bedacht worden :) .
Jorg | PH7W

PA2MZ
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2005, 19:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#4 Bericht door PA2MZ »

En raad eens?

Dat wordt (op kleine schaal) ook al gedaan...

73' Marten
PA2MZ

P.S. er wordt al gekeken om misschien een Award in te stellen... Misschien later nieuws :roll:

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#5 Bericht door PH7W »

Ik ben zeer benieuwd dus ik wacht rustig af :) .
Jorg | PH7W

PA2MZ
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2005, 19:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#6 Bericht door PA2MZ »

Doel is een Award voor het werken van 10 Jeugd stations (onder de 21 jaar) op HF. Ik heb ook al een ontwerp gemaakt dus.... dat s de laatste info...


73'

Marten PA2MZ

PA2MZ
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2005, 19:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#7 Bericht door PA2MZ »

Ik zie inderdaad dat het verplaatst is/... Maar goed ook... Want het hoorde bij dat andere er echt niet (meer) tussen....

BTW... Hier zie je mijn ontwerp voor Award... IS het iets?

Sorry zie net dat er nog een type fout in zit... SOLLY :twisted:

73'! Marten PA2MZ
Bijlagen
Award test.jpg
Oefen, testje voor het award... Is het iets?
(345.88 KiB) 158 keer gedownload

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#8 Bericht door PH7W »

Het ziet er heel aardig uit als je het mij vraagt. Redelijk eenvoudig maar wel duidelijk. Er is nog wat ruimte voor versiering, maar mijn mening is altijd dat je moet voorkomen dat het een drukke kermis wordt.
Jorg | PH7W

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Award

#9 Bericht door PE2AAB »

Voor mij gaat die Award niet meer op...ben 25..


Maar zo'n 9 jaar geleden behoorde ik met mijn toen '16' jaar bij de 10 jongste Nederlandse radioamateurs.

Zodoende.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA2MZ
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2005, 19:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#10 Bericht door PA2MZ »

Volgens sommige ben in nu een van de jongste met een F licensie....

73'!

Marten
PA2MZ

PA2MZ
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2005, 19:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#11 Bericht door PA2MZ »

http://home.planet.nl/~zoetb000/Award.htm
daar heb ik er nog een op gezet....

Interesse?


73'!

Marten PA2MZ

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#12 Bericht door PH7W »

Is er ondertussen nog vooruitgang geboekt op andere fronten (bijvoorbeeld in de jeugdcommissie zelf)? Ik ben daar erg nieuwsgierig naar...

Overigens bereikte mij deze week het trieste bericht dat Fontys Eindhoven, waar ik de studie elektrotechniek doe, niet meer in het bezit is van een zendvergunning. Ik had gehoopt hier een zwier aan te kunnen geven zodat we andere studenten ook eens kunnen laten ruiken aan de hobby. Zelfs de telecomdocenten schijnen zich er niet al te druk om te maken.
Heel erg jammer als je het mij vraagt, aangezien er jaarlijks ruim 100 nieuwe elektrotechniekstudenten beginnen en daar vast een aantal geïnteresseerden bij zitten.

Maar goed, dit verhaal is "to be continued". Ik wil alsnog proberen Fontys te gaan bewegen om er iets mee te gaan doen.
Jorg | PH7W

PA2MZ
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2005, 19:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#13 Bericht door PA2MZ »

Uhhh qua JC is er nog weinig geboekt... Maar ik heb de awards even rond gestuurd (oa Awrad manager van de VERON, de ARRL en de RSGB)... Van de VERON en de ARRL heb ik positiefe reacties gehad dus mij lijkt dat in ieder geval wel knor te zitten...

Ik zal proberen je op de hoogte te houden van de diverse dingen die ik (en meerdere) van plan zijn....

73'!


Marten PA2MZ

Gebruikersavatar
PH7W
Berichten: 401
Lid geworden op: 10 apr 2005, 20:33
Locatie: Seoul

#14 Bericht door PH7W »

Gisterenmiddag ben ik bij Fontys geweest en het was een zeer teleurstellende dag. :(

Onder de telecomdocenten is er weinig animo voor het opnieuw opstarten van de club. Het werd me zelfs afgeraden, tja...daaruit heb ik toch wel mijn conclusies getrokken over de HAM-spirit van de betreffende personen.
Ik ga maar eens proberen om medestudenten te vinden die de club weer mee willen opzetten, dan maar zonder de telecomdocenten.

Gelukkig zag ik dat er nog wel wat apparatuur beschikbaar was. Één van de lokaalbeheerders heeft me meegenomen naar een kast waar ik nog een 2m-set en een HF-set in zag staan. "Aansluiten en draaien" was direct mijn gedachte maar de lokaalbeheerder wilde liever van de spullen af. :x

Een moeizame zaak, zo blijkt. Toch blijf ik het proberen maar daarbij zal ik wel hulp nodig hebben.
Jorg | PH7W

PA2MZ
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 apr 2005, 19:18
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

#15 Bericht door PA2MZ »

Wanneer ik ooit kan helpen moet je het zeggen.....
73 en veel suc6!


Marten PA2MZ

Plaats reactie