Erg leuk iniatief voor alleenstaande ouderen

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Erg leuk iniatief voor alleenstaande ouderen

#1 Bericht door andreph5c »

Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3358
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Erg leuk iniatief voor alleenstaande ouderen

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Leuk André.
goed om de ouderen uit hun isolement te halen. Ik val ook al in de doelgroep..............hi
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA1RAM
Berichten: 314
Lid geworden op: 15 jul 2018, 12:24
Roepletters: PA1RAM
Locatie: Zeewolde

Re: Erg leuk iniatief voor alleenstaande ouderen

#3 Bericht door PA1RAM »

Dat is zeker een leuk idee, hoop alleen dat het niet ondersneeuwt in de locale QRM... :roll:
73, Richard (voorheen PD1RAM)

Toon pd0dfm
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
Roepletters: pd0dfm

Re: Erg leuk iniatief voor alleenstaande ouderen

#4 Bericht door Toon pd0dfm »

Het idee is leuk, dat zeker.
Maar zonder buitenantenne is het bereik niet echt geweldig.
Dus zien we, ( als het aanslaat ) straks weer een woud van gpa's op de daken staan :P
En aangezien ik ook, als dik 50 plusser zijnde, kan ik ook meedoen.
Mijn call kan ik daarvoor niet gebruiken, dus moet ik een skipname bedenken, zoals zovelen dan.
Het idee is eigenlijk van Neelie Smit Kroes gejat, heeft uiteindelijk ook niet gewerkt.
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.

PD1JAP
Berichten: 201
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Erg leuk iniatief voor alleenstaande ouderen

#5 Bericht door PD1JAP »

Toon pd0dfm schreef: Mijn call kan ik daarvoor niet gebruiken, dus moet ik een skipname bedenken
Natuurlijk kun je je call daarvoor gebruiken, er is niets dat je daarvan weerhoud. Een skipnaam is een naam die je zelf bedenkt, maakt niets uit als die bedachte naam gelijk is aan je call. :mrgreen:

73,
Het agentschap. (mijn skip)
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1825
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Erg leuk iniatief voor alleenstaande ouderen

#6 Bericht door PA2RU »

Toon pd0dfm schreef: Het idee is eigenlijk van Neelie Smit Kroes gejat, heeft uiteindelijk ook niet gewerkt.
Sorry maar het heeft wel degelijk gewerkt.
De 27mc was in die tijd zeer populair , want 2 jaar na het vrijgeven van de 22 kanalen / half watt werd dat al uitgebreid naar 40 kanalen / 2 watt.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2525
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Erg leuk iniatief voor alleenstaande ouderen

#7 Bericht door PA3DJS »

¡Leuk bedacht die buurtbak!
Ik proef er wel een commerciële smaak bij. Er zitten ook wat nadelen aan, net als op de draadgebonden sociale media ("knijpen", fluiten, schelden, etc). Handhaving is (op stenen door ramem na en zo) ver te zoeken. Oh ja, de BBB (Brede BuurtBak) zal dan ook wel komen want die bakkies zijn makkelijk omhoog te krijgen.

De eerste RF hobby activiteit na de meest ingrijpende werkzaamheden vanwege de renovatie/groot onderhouid was het plaatsen van twee beugels, 6 m pijp met daarop een 6 m glasvezel vishengel. Wat zit er in de vishengel? Nee, niet men 2 m collinear, maar een halve golf voor de CB band want dan kan paps weer even "tokkelen".

Als er echt meer van die buurtbakken komen, ligt er wellicht een taak voor AT om nu echt op te treden tegen zaken die onder praktische omstandigheden boven de CISPR 22 limieten zitten. Ik denk in het bijzonder aan internet via het lichtnet en PV zonnepaneelinstallaties.

overigens eens met Toon, je hebt echt een buitenantenne nodig, amders wordt het een StraatBak.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Erg leuk iniatief voor alleenstaande ouderen

#8 Bericht door PE2AAB »

Lijkt haast een kopie van Frits Bom uit 1979, 1980. (De ex ombudsman, RTL4 vakantieman enz.)

‘Iedere gehandicapte een bakkie’ bijvoorbeeld in de auto en op een kamertje achteraf met als doel een. noodbericht de ether in te kunnen slingeren als er iets loos was. Er waren nog geen mobiele telefoons (uitzondering daargelaten)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl


Plaats reactie