amateur overleg voorjaar 2019

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#16 Bericht door PA3DAT »

PD4M schreef:Raunchy heeft zich op dit forum ingeschreven in mei 2017. Waarom dan toch het verzoek zich even voor te stellen?
Omdat onderstaande vraag zijn eerste post was. Is toch niet zó gek?
raunchy schreef:weet iemand toevallig wanneer het amateur overleg met het AT dit jaar is?
ze zouden de N herijking namelijk klaar hebben en daar presenteren.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#17 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3DAT schreef:
PD4M schreef:Raunchy heeft zich op dit forum ingeschreven in mei 2017. Waarom dan toch het verzoek zich even voor te stellen?
Omdat onderstaande vraag zijn eerste post was. Is toch niet zó gek?


Het lijkt een beetje alsof je op een verjaardag bent en halverwege de avond-middag "Oh ja, ik ben xxxxxx"
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#18 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

raunchy schreef:
PA3GNZ, Tjeerd schreef:Hallo Berend,

Hopelijk vind je hier veel informatie over onze hobby.
er is genoeg te lezen hier ;)
en anders mogen we het altijd vragen als we het niet kunnen vinden toch?

Zeker , vragen staat vrij.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#19 Bericht door raunchy »

mensen volgen wel vaker een forum en kunnen dan al lang lid zijn voor ze iets posten.
normaal gesproken wordt dat niet erg gevonden.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#20 Bericht door Bert_1 »

raunchy schreef:mensen volgen wel vaker een forum en kunnen dan al lang lid zijn voor ze iets posten.
normaal gesproken wordt dat niet erg gevonden.
Is ook niet erg (maar wordt door velen wel op prijs gesteld) maar daar kun je ook andere dingen bespreken om te zien of er meer raakvlakken zijn die hier of topic zijn. Zoals wat rfdx inhoudt :).
Bert

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#21 Bericht door raunchy »

PE1KVL schreef:
raunchy schreef:mensen volgen wel vaker een forum en kunnen dan al lang lid zijn voor ze iets posten.
normaal gesproken wordt dat niet erg gevonden.
Is ook niet erg (maar wordt door velen wel op prijs gesteld) maar daar kun je ook andere dingen bespreken om te zien of er meer raakvlakken zijn die hier of topic zijn. Zoals wat rfdx inhoudt :).
De doelstelling van de RFDX is eigenlijk dat iedereen gelijk is. een f is gelijk aan een luisteramateur en een N gelijk aan een piraat.
het klinkt raar om piraten toe te laten maar het idee is niet dat de rfdx het goedkeurt maar dat het onderdeel is van de hobby en er gewoonweg kennis zit die gedeeld kan worden.
het is je eigen verantwoording wat je doet. stook jij 1000 watt op je N licentie doe je dat maar lekker maar het AT zal het niet leuk vinden.
er zijn er niet veel maar ze zijn dus gewoon welkom. wat vooral mooi is binnen de club is dat licentie houders normale gesprekken hebben met 27mcers.
wees nou eerlijk als jij alleen op de 2m of 70cm zit te kloten op repeaters ben je ook met een gelimiteerde aantal kanalen bezig en de gesprekken verschillen niet veel.
veel 27mcers zijn trouwens met dx bezig vergeleken met die alleen op uhf/vhf bezig zijn viel me op.
het is wel jammer dat veel frequenties in de wereld niet gelijk lopen en dat je dan eigenlijk wel verplicht wordt te freebanden.
dat zouden ze binnen europa allang gelijk getrokken kunnen hebben.
de nieuwe voorzitter is trouwens binnen europa met de ECBF voor de ETSI bezig de 27mc frequentie te behouden en een nieuwe standaard vast te leggen.
die band dreigde namelijk binnen een andere (ECC) standaard te gaan vallen en langzaam te verdwijnen.
daar is dus een stokje voor gestoken en de redding ervan is nabij. in mijn ogen een geweldig initiatief.
het voelt als een vrienden clubje en ze proberen met alles te helpen plc storing, antenne plaatsing, ze bieden N, F, en CW cursussen aan.
er wordt dus wel gevochten voor de hobby vanuit de rfdx.
daarom is het zo jammer dat alleen de veron en de vrza om de tafel zitten met elkaar en evt het at.
typisch nederlands om andere groepen buiten te sluiten blijkbaar.
de rfdx heeft meer leden trouwens ondertussen dan de vrza. vooral als je de leden weghaald die bij beide zitten.

Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#22 Bericht door PA0BAK »

raunchy schreef: De doelstelling van de RFDX is eigenlijk dat iedereen gelijk is. een f is gelijk aan een luisteramateur en een N gelijk aan een piraat.
het klinkt raar om piraten toe te laten maar het idee is niet dat de rfdx het goedkeurt maar dat het onderdeel is van de hobby en er gewoonweg kennis zit die gedeeld kan worden.
het is je eigen verantwoording wat je doet.
Zodra je de wet overtreedt, is het voor anderen een burgerplicht om hier iets aan te doen, b.v. commentaar leveren.
We overtreden allemaal wel eens een wet, maar zodra je van een wetsovertreding een hobby maakt, ben je m.i. gewoon een crimineel ! :twisted:

Dit zal ik even toelichten a.d.h.v. een voorbeeld:
Op een 80km weg rijd ik netjes 75km/uur en iemand gaat mij dan met ruim 100km/uur voorbij.
Omdat de beperking er niet voor niets is en hij/zij met de overtreding dus ook mij in gevaar brengt, mag ik daar dus commentaar op leveren. :mrgreen:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#23 Bericht door raunchy »

pa0bak schreef:
raunchy schreef: De doelstelling van de RFDX is eigenlijk dat iedereen gelijk is. een f is gelijk aan een luisteramateur en een N gelijk aan een piraat.
het klinkt raar om piraten toe te laten maar het idee is niet dat de rfdx het goedkeurt maar dat het onderdeel is van de hobby en er gewoonweg kennis zit die gedeeld kan worden.
het is je eigen verantwoording wat je doet.
Zodra je de wet overtreedt, is het voor anderen een burgerplicht om hier iets aan te doen, b.v. commentaar leveren.
We overtreden allemaal wel eens een wet, maar zodra je van een wetsovertreding een hobby maakt, ben je m.i. gewoon een crimineel ! :twisted:

Dit zal ik even toelichten a.d.h.v. een voorbeeld:
Op een 80km weg rijd ik netjes 75km/uur en iemand gaat mij dan met ruim 100km/uur voorbij.
Omdat de beperking er niet voor niets is en hij/zij met de overtreding dus ook mij in gevaar brengt, mag ik daar dus commentaar op leveren. :mrgreen:
dat is een slecht voorbeeld want als jij 75 rijd op een drukke weg waar IEDEREEN bijv 100kmh rijd ben jij in overtreding.
en dan kan jij een boete krijgen omdat je niet probeerd te voorkomen dat er teveel snelheidsverschil is. dat is letterlijk een artikel 5.
de anderen zijn dan in overtreding maar een artikel 5 kan zwaarder aangerekend worden. en wie belt er de politie om iemand die met 100 inhaald?
de politie zal geirriteerd reageren dat die wel wat beters te doen heeft. en crimineel gedrag is totaal iets anders dan een overtreding.
ook (wees eerlijk) wordt een economisch delict over het algemeen extreem hoog bestraft vergeleken met bijv verkrachting of geweldsmisdrijf.
ik persoonlijk zou me daar meer zorgen om maken.
even ter info ik ben tegen het gedrag van piraten en keur het absoluut niet goed persoonlijk, maar dit is gewoon dom kortzichtig gelul.

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#24 Bericht door raunchy »

trouwens ook vindt ik pa0ers die uit de hoogte doen op de repeaters of pders totaal negeren,
of ingaan op intruders veel kwalijker dan iemand die op de fm radio frequentie een plaatje draait.
veel van de oude garde "vergeten" ook continu hun call te geven terwijl ze anderen hierop aanspreken.
iets met prioriteiten stellen en die van mij liggen eerst daar.

PD2B
Berichten: 184
Lid geworden op: 14 mei 2017, 09:41
Roepletters: PD2B
Locatie: 2e Exloërmond

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#25 Bericht door PD2B »

raunchy schreef:
pa0bak schreef:
raunchy schreef: D
dat is een slecht voorbeeld want als jij 75 rijd op een drukke weg waar IEDEREEN bijv 100kmh rijd ben jij in overtreding.
en dan kan jij een boete krijgen omdat je niet probeerd te voorkomen dat er teveel snelheidsverschil is. dat is letterlijk een artikel 5.
de anderen zijn dan in overtreding maar een artikel 5 kan zwaarder aangerekend worden. en wie belt er de politie om iemand die met 100 inhaald?
de politie zal geirriteerd reageren dat die wel wat beters te doen heeft. en crimineel gedrag is totaal iets anders dan een overtreding.
ook (wees eerlijk) wordt een economisch delict over het algemeen extreem hoog bestraft vergeleken met bijv verkrachting of geweldsmisdrijf.
ik persoonlijk zou me daar meer zorgen om maken.
even ter info ik ben tegen het gedrag van piraten en keur het absoluut niet goed persoonlijk, maar dit is gewoon dom kortzichtig gelul.
De discussie loopt weer lekker uit de hand.

Dat van die snelheid vind ik wel een beetje rare gedachten van jou raunchy.
Dus wanneer ik op een weg 75km rijd waar 80 is toegestaan en alle andere rijden daar 100km krijg ik een bekeuring volgens artikel 5 ??? Nou ik denk dat menig rechter deze meteen ongedaan maakt. Dus zoal sjij redeneert staat artikel 5 het toe om dan ook maar de wet te overtreden en 100km/u te gaan rijden.

En stel op die betreffende weg staat een flitspaal en ik ga dan met de stroom mee en ik word geflitst kan ik die boete dan met succes aanvechten ?? Ik denk dat ze in Leeuwarden lachend zeggen meneer u mag daar 80km, u rijd 100km en daar gaat een correctie van af en dus rijd u te hard. KASSA dus!
Mvg,

Bert

PA8MC
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 sep 2018, 09:48

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#26 Bericht door PA8MC »

raunchy schreef: De doelstelling van de RFDX is eigenlijk dat iedereen gelijk is. een f is gelijk aan een luisteramateur en een N gelijk aan een piraat.
het klinkt raar om piraten toe te laten maar het idee is niet dat de rfdx het goedkeurt maar dat het onderdeel is van de hobby en er gewoonweg kennis zit die gedeeld kan worden.
Die "Hollandsche Piraten Romantiek" is écht bezopen, tout court.

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#27 Bericht door raunchy »

PD2B schreef:
raunchy schreef:
pa0bak schreef:
raunchy schreef: D
dat is een slecht voorbeeld want als jij 75 rijd op een drukke weg waar IEDEREEN bijv 100kmh rijd ben jij in overtreding.
en dan kan jij een boete krijgen omdat je niet probeerd te voorkomen dat er teveel snelheidsverschil is. dat is letterlijk een artikel 5.
de anderen zijn dan in overtreding maar een artikel 5 kan zwaarder aangerekend worden. en wie belt er de politie om iemand die met 100 inhaald?
de politie zal geirriteerd reageren dat die wel wat beters te doen heeft. en crimineel gedrag is totaal iets anders dan een overtreding.
ook (wees eerlijk) wordt een economisch delict over het algemeen extreem hoog bestraft vergeleken met bijv verkrachting of geweldsmisdrijf.
ik persoonlijk zou me daar meer zorgen om maken.
even ter info ik ben tegen het gedrag van piraten en keur het absoluut niet goed persoonlijk, maar dit is gewoon dom kortzichtig gelul.
De discussie loopt weer lekker uit de hand.

Dat van die snelheid vind ik wel een beetje rare gedachten van jou raunchy.
Dus wanneer ik op een weg 75km rijd waar 80 is toegestaan en alle andere rijden daar 100km krijg ik een bekeuring volgens artikel 5 ??? Nou ik denk dat menig rechter deze meteen ongedaan maakt. Dus zoal sjij redeneert staat artikel 5 het toe om dan ook maar de wet te overtreden en 100km/u te gaan rijden.

En stel op die betreffende weg staat een flitspaal en ik ga dan met de stroom mee en ik word geflitst kan ik die boete dan met succes aanvechten ?? Ik denk dat ze in Leeuwarden lachend zeggen meneer u mag daar 80km, u rijd 100km en daar gaat een correctie van af en dus rijd u te hard. KASSA dus!
je krijgt een boete voor te snel rijden als je geflitst wordt ja maar 25km langzamer dan de stroom kan levensgevaarlijk zijn en dus artikel 5.
en ja je krijgt een hogere boete dan voor de snelheid.
als je dat niet begrijpt snap je de nuance niet. en dat is eigenlijk de hele discussie. jij ziet het zwart wit terwijl er in mijn ogen (en in de ogen van de meeste mensen) een enorm grijs gebied is.

raunchy
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 mei 2017, 10:46
Roepletters: PD9RCT

Re: amateur overleg voorjaar 2019

#28 Bericht door raunchy »

en nu graag weer ontopic. dus 5-6 weken vanaf de datum is meestal wanneer het verslag openbaar gemaakt wordt.
dat is best lang wachten :shock: :roll:

Plaats reactie