Registratie vs examen..?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PD8RK
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 jan 2015, 17:08
Roepletters: PD5RK
Locatie: Bergen nh

Registratie vs examen..?

#1 Bericht door PD8RK »

Wegens omstandigheden ga ik de komende tijd mijn apparatuur niet gebruiken. Ik wil dus (aangezien we tegenwoordig mogen afdragen) mijn registratie tijdelijk stoppen. Ik kan de registratie wel beëindigen via mijn AT. Ik neem aan dat mn examen gewoon blijft staan? Dus dat ik na verloop van tijd gewoon weer een registratie kan aanvragen bij het AT?
== Robert / PD8RK ===
TYT TH-7800 (op 4x rubber :) ), zastone d9000 met Diamond X200 op 9m ASL op QTH, Radioditty GD77 en een Baofeng UV82 voor de fiets ;-)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Registratie vs examen..?

#2 Bericht door PE2AAB »

Staat gekoppeld aan je BSN nummer dus als het goed is kun je je later gewoon weer registreren. Wil je zekerheid? Bel even met het AT. Altijd genegen je te helpen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD8RK
Berichten: 166
Lid geworden op: 11 jan 2015, 17:08
Roepletters: PD5RK
Locatie: Bergen nh

Re: Registratie vs examen..?

#3 Bericht door PD8RK »

Dank! Gisteren al even mailtje gestuurd idd :-)
== Robert / PD8RK ===
TYT TH-7800 (op 4x rubber :) ), zastone d9000 met Diamond X200 op 9m ASL op QTH, Radioditty GD77 en een Baofeng UV82 voor de fiets ;-)

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Registratie vs examen..?

#4 Bericht door PA3BAS »

Het zou kunnen dat je roepletters wel weer vrijgegeven worden. Ik geloof dat zee een tijdje worden gereserveerd, maar dacht dat ze daarna weer beschikbaar zijn voor iedereen.

Je examen blijft wel staan, dus als je weer aan de gang wil zet je het weer ‘aan’, maar dan moet je dus andere roepletters kiezen.

Mailtje naar het AT is natuurlijk prima.
.... But will it blend?

TomNL
Berichten: 491
Lid geworden op: 06 feb 2013, 10:22

Re: Registratie vs examen..?

#5 Bericht door TomNL »

PA3BAS schreef:Het zou kunnen dat je roepletters wel weer vrijgegeven worden. Ik geloof dat zee een tijdje worden gereserveerd, maar dacht dat ze daarna weer beschikbaar zijn voor iedereen.
Dat beleid is vrij recent aangepast. Zie https://www.vrza.nl/wp/2018/01/09/het-r ... or-het-at/

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Registratie vs examen..?

#6 Bericht door PA3BAS »

Ok, i stand corrected
.... But will it blend?

Plaats reactie