toch niet dussss...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

toch niet dussss...

#1 Bericht door andre »

Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: toch niet dussss...

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Netjes.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: toch niet dussss...

#3 Bericht door PE2AAB »

Dit siert Ziggo. Hulde!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: toch niet dussss...

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Netjes afgehandeld.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: toch niet dussss...

#5 Bericht door PE1KEL »

Ik kan me bij de vorige opmerkingen aansluiten.
Netjes geregeld.

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: toch niet dussss...

#6 Bericht door PD0JSB »

Deze keer idd netjes geregeld idd, ik heb vergelijkbaars meegemaakt in 2015 , ik had tv en wifi storing ,ik heb overal KOKA-9-TS kabel liggen met de bijbehorende connectoren , ik had een techneut op bezoek die in 3 tellen de oorzaak aan wees , mijn kast , met mijn radio hobby !!!
Mijn broek zakte af , ik heb hem om uitleg gevraagd , geen zinnig woord kwam er uit ,ik heb laten zien dat ik storing had terwijl heel de kast was afgekoppeld , van voeding en antennes , maar hij bleef volhouden . ik heb vervolgens meteen ZIGGO gebeld , en netjes duidelijk gemaakt dat de desbetreffende techneut , niet over de technische en communicatieve vaardigheden beschikte om storingen op te lossen ,ik verzocht hen hun techneut terug te trekken , en een andere te sturen . Die stond 2 uur later voor de deur , hem het verhaal uit gelegd, en die haalde een TDR voor de dag en ging meten , die vond een "rotte overgang "ruim buiten mijn appartement , in een gemeenschappelijke kabel ruimte, deze connector bleek zich los gewerkt te hebben , nieuwe connector geplaatst en afgewerkt met vulcaniserende tape, en alles was over , uit voorzorg nog even getest met zendapparatuur in de lucht ,op diverse frequentie banden , geen vuiltje aan de lucht . Aanvankelijk was ik misselijk van de onkunde en vooroordelen ,toch is het uiteindelijk ook netjes opgelost , ze hebben WEL echte techneuten ,tja die "figuranten "doen hun imago geen goed helaas
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: toch niet dussss...

#7 Bericht door PA3HMP »

ja er zitten wel wat techneuten bij de storingsdienst van ziggo, de helpdesk daarintegen, ik heb wel eens gehad dat na duidelijk uitleggen waar het probleem zat de telefoniste vol bleef houden dat als er een monteur zou komen de kosten voor mij zouden zijn, ik heb haar vriendelijk uitgelegd dat of ze stuurde kosteloos een monteur omdat het probleem toch echt niet bij mij ligt of ik ruk het modem van de muur af en kom hem even bij jou op een plekje plaatsen waar de zon niet schijnt.

toen begon ze te begrijpen dat het toch slimmer was een monteur langs te sturen die had het probleem vrij snel gevonden (uiteraard buiten mijn woning), de monteur moest ook wel lachen om het gedrag van hun telefoniste.

PG0DX
Berichten: 617
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:57
Roepletters: pg0dx
Locatie: Opende
Contacteer:

Re: toch niet dussss...

#8 Bericht door PG0DX »

Prachtig !...

Wij hebben digitenne (woon in een buitengebied).
Ontvangst was 100% volgens de indicator echter een erg slecht beeld.
Dit zou volgens de helpdesk te maken hebben met de zonnevlekken .....
Ook dat was een prachtig verhaal waar ik met veel interesse naar heb geluisterd !
Na een "reset" was het aanzienlijk beter... :wink:

Groet ! Henry

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: toch niet dussss...

#9 Bericht door PC1TK »

Deze zendamateur is mij heeeel erg goed bekend . Zie hem elke morgen in de spiegel .
25 jaar terug werd er in de buurt rond verspreid dat ik een etherpiraat ben .. dat kwam door een uit spraak van een Babyfoon verkoper .
Ik was actief op de 11 meter .. net als de Babyfoon die veder geen enkele filtering kende en zo wat 40 kanalen breed aanwezig was maar ook ontving ….
Storing op de TV’s in de buurt .. was dan ook op eens mijn schuld . Dus daar was de radiocontrole dienst !

Nu het net begint door de dringen dat ik echt geen piraat was of ben .. kwam Ziggo monteur met deze opmerking ..
Dus was er mij veel aan gelegen omdat de kop in te drukken…

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: toch niet dussss...

#10 Bericht door PE1PQX »

Zo zie je maar weer... schelden heeft geen enkele zin, netjes blijven lost vaak het probleem wel op.
Zo schiet mij een verhaal te binnen;

We woonden allemaal nog thuis (wat wil je, nog geen 18 jaar), en pa was ook amateur: PD0NZR.
Mooi mast bij huis inclusief richtantenne. Deze stond richting een buur die ineens storing had op zijn TV en dat MOEST bij die antenne vandaan komen.
Helaas voor die meneer waren we in die week dat de storing plaatsvond op vakantie. "Ja maar die antenne staat deze kant op, dus kan niet anders!!"

Uiteindelijk bleek dat de kanalenkiezer kapot te zijn van zijn TV.
Heel sportief als hij was kwam hij later met een bos bloemen en een excuus aan de deur.

Niet iedere klager is van het kaliber 'hufter', maar er zijn ook mensen die gewoon netjes hun ongelijk durven toe te geven.

Klasse voor Ziggo in het verhaal in de openingspost.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: toch niet dussss...

#11 Bericht door sottezero »

Kan zomaar heel anders aflopen...

Mij overkomen, Had net een goede week een dikke HF antenne op het dak, ga voor mijn werk het weekend aan de andere kant van Europa werken, kom terug, heel familie in de stress..
Enkele " mensen " waren aan de deur gekomen dat ik storing veroorzaakte..

Affijn, als dat om 2 uur 's nachts gebeurt en der staat onguur volk voor de deur die de meest onprettige dingen zeggen, zeker met een ouder die net een hartaanval gehad had, was het duidelijk.
Antenne van het dak en nooit meer een antenne zichtbaar gehad sindsdien...
Nu 25 jaar geleden maar vergeten doe ik het nooit meer.

Plaats reactie