Weg met al die lelijke GSM antenne's...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Weg met al die lelijke GSM antenne's...

#1 Bericht door andre »

Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Weg met al die lelijke GSM antenne's...

#2 Bericht door PA0LMD »

Zo,n als boom vermomde antenne had Vodafone ( toen nog Libertel) al 30 jaar geleden langs de A2 bij Weert staan.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Weg met al die lelijke GSM antenne's...

#3 Bericht door PE2AAB »

PA0LMD schreef:Zo,n als boom vermomde antenne had Vodafone ( toen nog Libertel) al 30 jaar geleden langs de A2 bij Weert staan.
Klopt Leo, en die staat er nog steeds.

Ik weet ook nog een site die ik maakte waarbij we rondstralers in de vlaggenmast van de zeilvereniging op het strand plaatste voor GSM op het strand bij Wassenaar.

Was een leuk klusje!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Weg met al die lelijke GSM antenne's...

#4 Bericht door andre »

Ik las deze week dat er tijdens de laatste os in Korea testen zijn gedaan met 5G. Blijken heel wat meer gsm antennes noodzakelijk te zijn voor het zelfde bereik
als nu 4G. Niet een paar meer, nee, heel wat meer.
Nu kan je voor of tegen antennes zijn, maar een fraai gezicht gaat het niet worden als dadelijk op elke hoek van de straat een 5G antenne staat. O nee, voor elk netwerkbeheerder één...
Ook weer stof voor de alu hoedjes natuurlijk...En wat niet weet, wat niet deert, dus verstoppen die antennes... :D
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Weg met al die lelijke GSM antenne's...

#5 Bericht door PA3DAT »

Volgens mij gaat het bij 5G om hele kleine antennes, met een klein bereik. Op bushokjes en zo, dat gaat
waarschijnlijk niet eens opvallen. Wel, heren deskundigen?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Weg met al die lelijke GSM antenne's...

#6 Bericht door elsinga »

De heleboel 5G antennes gaan inderdaad voor de hogere GHz banden zijn, dus klein bereik en ook kleine antennes.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Weg met al die lelijke GSM antenne's...

#7 Bericht door XU7AIA »

In het historisch gebied rondom de tempels van Angkor What staan ook antennebomen, want de Cambodjaanse autoriteiten vonden de reguliere antennemasten daar niet passen.
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Plaats reactie