Krijg de schuld van storing die buren veroorzaken

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Krijg de schuld van storing die buren veroorzaken

#16 Bericht door pe1cmo »

..vroeger.. toen we nog naar nederland 1 keken via Lopik ..
dan waren er af en toe wel sporadische E toestanden ..dan kwam er een tekst in beeld
>> wegens atmosferische omstandigheden kunnen de uitzendingen gestoord worden <<

ik heb toen wel eens de buurman aan de deur gehad .. of ik nu meteen wilde ophouden met zenden want heel Nederland had er last van ....

hmmm
Afbeelding
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Krijg de schuld van storing die buren veroorzaken

#17 Bericht door PA3HMP »

:D :D :D :D :D :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Krijg de schuld van storing die buren veroorzaken

#18 Bericht door PA3DAT »

Ik had aardiger buren, destijds in Leeuwarden. Buurvrouw, scanner-luisteraar, kwam mij bezorgd
waarschuwen, toen ik actief was op 2 meter: "pas op buurman, je zit op de frequentie van de ambulances!" :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Krijg de schuld van storing die buren veroorzaken

#19 Bericht door andre »

pa1bvm schreef:..vroeger.. toen we nog naar nederland 1 keken via Lopik ..
dan waren er af en toe wel sporadische E toestanden ..dan kwam er een tekst in beeld
>> wegens atmosferische omstandigheden kunnen de uitzendingen gestoord worden <<

ik heb toen wel eens de buurman aan de deur gehad .. of ik nu meteen wilde ophouden met zenden want heel Nederland had er last van ....

hmmm

Aha....dat was jij dus altijd die dat deed...En je bouwt nog steeds van die QRO amplifiers.. :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Krijg de schuld van storing die buren veroorzaken

#20 Bericht door PC1TK »

Mijn buurman kwam afgelopen zomer op mij af lopen .. hou wou niet veel zeggen maar zijn dochter kon mij horen op haar koptelefoon ! Dus was ik van mening dat zijn vast zo een dure koptelefoon had van bv sony ! Dat bleek niet het geval te zijn ze had juist dat aller goedkoopste van de Action .. Daar was ik natuurlijk al van uit gegaan . Het probleem had zich zelf al op gelost want het bleek dat dat ding van Action heel snel stuk ging . En ze geeft nu een dure en nu hoort ze mij niet meer . Maar hij wou wel effen duidelijk maken dat je niet hoort te storen . Ik kreeg onverwachte bijval van een over buurman . Je koopt rommel ? Ziet dat de betere der geen last van had en dan ga je als nog klagen bij je buurman ?? ….. Vreemd … Ook bij Action geweest ?

Toontje van de buurman werd vlot anders ..

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Krijg de schuld van storing die buren veroorzaken

#21 Bericht door PA4WK »

Er is niets erger als mensen menen het gelijk aan hun kant te hebben maar niet gehinderd worden door enige kennis van zaken.
Zulke mensen kun je ook nauwelijks iets uitleggen, ze willen namelijk niet luisteren want ze hebben altijd gelijk vinden ze.
Groet Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Plaats reactie