Attentie DKARS nieuws

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#151 Bericht door PA2LO »

Dus wat er in Hamnieuws staat is nepnieuws?

Feiten:
- afdelingsbesturen hebben een mail ontvangen.
- in deze mail worden afdelingen geïnformeerd over de implementatie van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bij de VERON
- onderdeel van deze mail is een document met de titel VERON-geheimhoudingsverklaring
- in de AVG is in artikel 28, lid 3 geregeld dat een organisatie met degenen die toegang hebben tot persoonsgegevens (de zogenaamde 'verwerker') een verwerkingsovereenkomst moeten afsluiten. In dit artikel is ook geregeld wat er in deze verwerkingsovereenkomst moet staan. De geheimhoudingsplicht is hier een verplicht onderdeel van
- in de VERON-geheimhoudingsverklaring wordt uitdrukkelijk vermeld dat de geheimhouding ziet op bijzonderheden betreffende of verband houdende met de bedrijfsvoering van VERON alsmede van alle bijzonderheden betreffende de (persoons)gegevens haar leden en stakeholders.
- De AVG kent een boeteregeling als een organisatie de privacyregels overtreedt: een boete van maximaal € 20.000.000,- of 4% van de wereldwijde omzet.
- In de VERON-geheimhoudingsverklaring wordt vervolgens aangegeven wat de consequentie is voor een 'verwerker' als deze zich niet houdt aan de wettelijke geheimhoudingsplicht.

In het artikel op Hamnieuws wordt gesuggereerd dat de VERON-geheimhoudingsverklaring afdelingsbestuurders een zwijgplicht oplegt over wat er zich binnen de vereniging afspeelt. En ook dat deze verklaring een reactie zou zijn "...op de tumult die ontstaan is inzake de e-mail waarin DKARS zonder enige onderbouwing wordt weggezet als veroorzaker van incidenten".

Dat is dus niet het geval: De geheimhoudingsovereenkomst volgt direct vanuit wet- en regelgeving en bestuurders hebben en houden gewoon de mogelijkheid om over alle algemeenheden rondom het wel en wee van de VERON in de openbaarheid te treden.

Alleen wie de feiten (bewust of onbewust) verdraaid of de inhoud niet doorgrondt, maakt er zijn eigen waarheid van...

Fijn weekend!
73, Gert


+1 by the way

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Attentie DKARS nieuws

#152 Bericht door Bert_1 »

PA3DAT schreef:Misschien afscheid nemen van een aantal schreeuwers, opruiers en hetzers in dit forum?
Afdelingsbestuurders die boetes krijgen? Fake-nieuws, zoals dat tegenwoordig heet.

Er is hier een groepje actief die bewust proberen de Veron te beschadigen. Dit is mijn laatste
reactie in dit topic. Ik vind de gang van zaken, de beschuldigingen ronduit schandalig en
respectloos. Ik distantieeer mij van deze smakeloze 'discussie', deze vuilspuiterij.

Ben je het met me eens? Is er hier een zwijgende meerderheid? Laat dan van je horen,
reageer positief. Een +1 is al voldoende.
Mocht ik bij je groepje horen dan het volgende,

Geluiden van ontevredenheid zijn belangrijk en de Veron zou er zijn voordeel mee moeten doen. Ik snap ook wel dat geen enkele organisatie alles kan wat de leden maar wensen maar alles in je eentje willen doen gaat niet goed. Gebruik wat je kunt, of werk ze in ieder geval niet tegen of steun ze zelfs, daar scoor je punten mee, dan ben je een vereniging die sterk in zijn schoenen staat! De Veron is zo groot die hoeft zich geen zorgen te maken om ondergesneeuwd te raken. Nu duwen ze leden weg naar andere oplossingen. Ik bedoel het goed en ben benieuwd hoe het opgevat wordt maar met wollig inpakken bereik je niets.

ps Ik denk niet dat er één zendamateur is die niet weet wat de Veron heeft betekend in al die tientallen jaren maar er zijn nu door allerlei zaken andere dingen onder het vergrootglas komen te liggen.

Hoor ik niet bij het groepje dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen ;)
Bert

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Attentie DKARS nieuws

#153 Bericht door ON9KVE »

+1 Aloys
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Attentie DKARS nieuws

#154 Bericht door ----- »

+1 Aloys, vooral tegen de vele opruiers, niet specifiek tegen DKARS

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: Attentie DKARS nieuws

#155 Bericht door johnjansen »

Het gaat hier dus om de geheimhouding van persoonsgevens! Volledig (zeker bewust) verkeerd door Hamnieuws.nl geïnterpreteerd.

Dit schijnt toch een ander licht op de zaak. Blijkbaar neemt de VERON al maatregelen met betrekking tot AVG. Die wetgeving gaat op 25 mei al van kracht:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_ ... escherming

Hamnieuws.nl zet er dus volledig naast! Je zou haast denken dat er een amateur achter zit :lol:

Bedankt voor deze zeer verhelderende bijdrage!

Ik ben benieuwd naar de reactie van "Parabool" alias 'Berend" die hier de discussie opstartte.

PA2LO schreef:
Dus wat er in Hamnieuws staat is nepnieuws?
Feiten:
- afdelingsbesturen hebben een mail ontvangen.
- in deze mail worden afdelingen geïnformeerd over de implementatie van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) bij de VERON
- onderdeel van deze mail is een document met de titel VERON-geheimhoudingsverklaring
- in de AVG is in artikel 28, lid 3 geregeld dat een organisatie met degenen die toegang hebben tot persoonsgegevens (de zogenaamde 'verwerker') een verwerkingsovereenkomst moeten afsluiten. In dit artikel is ook geregeld wat er in deze verwerkingsovereenkomst moet staan. De geheimhoudingsplicht is hier een verplicht onderdeel van
- in de VERON-geheimhoudingsverklaring wordt uitdrukkelijk vermeld dat de geheimhouding ziet op bijzonderheden betreffende of verband houdende met de bedrijfsvoering van VERON alsmede van alle bijzonderheden betreffende de (persoons)gegevens haar leden en stakeholders.
- De AVG kent een boeteregeling als een organisatie de privacyregels overtreedt: een boete van maximaal € 20.000.000,- of 4% van de wereldwijde omzet.
- In de VERON-geheimhoudingsverklaring wordt vervolgens aangegeven wat de consequentie is voor een 'verwerker' als deze zich niet houdt aan de wettelijke geheimhoudingsplicht.

In het artikel op Hamnieuws wordt gesuggereerd dat de VERON-geheimhoudingsverklaring afdelingsbestuurders een zwijgplicht oplegt over wat er zich binnen de vereniging afspeelt. En ook dat deze verklaring een reactie zou zijn "...op de tumult die ontstaan is inzake de e-mail waarin DKARS zonder enige onderbouwing wordt weggezet als veroorzaker van incidenten".

Dat is dus niet het geval: De geheimhoudingsovereenkomst volgt direct vanuit wet- en regelgeving en bestuurders hebben en houden gewoon de mogelijkheid om over alle algemeenheden rondom het wel en wee van de VERON in de openbaarheid te treden.

Alleen wie de feiten (bewust of onbewust) verdraaid of de inhoud niet doorgrondt, maakt er zijn eigen waarheid van...

Fijn weekend!
73, Gert


+1 by the way
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Attentie DKARS nieuws

#156 Bericht door Radioot »

Wat Ge. zegt:13/01/2018 op 02:26 op zwamnieuws. En Gert pa2lo hier boven.

De timing van deze AVG kwestie is wat ongelukkig.

Verder is die hele AVG een draak van een regeling.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: VERON versus DKARS Tragedie

#157 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA3RIS schreef:
johnjansen schreef:Nu is het zo dat een stichtingsbestuur zich niet hoeft te conformeren aan de wil van de leden. Bestuursleden kunnen zichzelf ook tot in lengten van dagen benoemen.
Sterker nog, een stichting heeft geen leden. Een stichting kan wel donateurs of vrijwilligers hebben, maar die hebben geen zeggenschap. En een stichtingsbestuur kan zichzelf dus inderdaad benoemen..


Net zo min als mensen die zeggen dat ze "lid" zijn van dit forum. Dat kan ook niet.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Attentie DKARS nieuws

#158 Bericht door PA5COR »

+1 voor mij.

Ik ben al tig jaar lid van de Veron, en een andere lokale club, en heb ik commentaar doe ik dat als lid van binnenuit met mijn commentaar, niet als buitenstaander met wat modder te gooien... en die er niks mee te maken heeft.

De Veron is er voor haar LEDEN, en all modder gooierij van buiten is zinloos.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: Attentie DKARS nieuws

#159 Bericht door johnjansen »

Berend,

Helaas heb ik slecht nieuws. Ik ben geen lid van VRZA of VERON, noch donateur van DKARS. Ik ben wel van plan om lid of donateur te gaan worden. Een maandblad, verenigingsavond of korting vind ik niet zo boeiend. Ik kies voor de organisatie die zich het meeste inzet voor mijn belangen zodat ik mijn hobby zonder belemmeringen kan beoefenen. De rest is slechts bijzaak. Tot een jaar geleden had ik de indruk dat geen van eerdergenoemde organisatie hier druk mee bezig waren. Maar als ik kijk naar de ontwikkelingen in het laatste jaar omtrent EMC, de herijking voor de N-amateurs, de rol van Nederland op het internationale speelveld (IARU), dan steekt er in ieder geval een met kop en schouders boven de rest uit. Voor mij (en ik denk veel andere amateurs ook) is de vraag welke vereniging de storingsproblematiek gaat adresseren bij de overheid. Ik heb al een lichte voorkeur en dat is de partij die afgelopen jaren serieus tijd, geld en energie heeft gestopt in een (onomstotelijk?) wetenschappelijk onderzoek (deel ervan zou al gepresenteerd zijn op de radioamateur dag in november in Apeldoorn?). Nu zien of dit het komend jaar een speerpunt blijft. Daarna neem ik mijn besluit.

Nog even heel belangrijk:

Wat ik mij wel afvraag is hoe jij aan de kennis komt dat de vragen die ik aan de DKARS secretaris stelde "heet" zijn. Ik heb de vragen hier niet geplaatst behalve die over de rechtsvorm die verder allesbehalve "heet" was . Je wekt nu wel heel sterk de indruk dat je alle vragen dus hebt gezien. Is dat een aanwijzing dat de alias "Parabool" of "Berend" een DKARS official is, of heb je een andere verklaring?

Parabool schreef:@John,

Het komt mij voor dat je door drukke bezigheden in welke vorm dan ook niet toekomt aan de zo noodzakelijke rust en begrip voor hetgeen daadwerkelijk de gemoederen van de Radioliefhebbers bezig houdt .
Overdag een lekker kopje koffie bij een schone serveerster en des nachts als blogger een bericht met hete vragen sturen aan de secretaris van die Stichting waar je je zo tegen afzet.
Welk doel wens je te bereiken door alle input aangaande de DKARS.
Wees een wijs man en soldeer het losgeschoten draadje met een blijk van erkenning van de genoemde club positivo's.
Schaar je onder de donateurs een feit dat ondersteunt en niet als bolleboos die de Amateurverenigingen een negatief beeld geeft.
Wellicht is er nog een mogelijkheid te herstellen van deze verkeerd ingeslagen weg :mrgreen:

Ik las dat je verguld bent met je middengolf radio en een optie om een foutief werkend wifi apparaat bij de VERON aan te reiken.
Infomeer daar eens of er een functie valt te aanvaarden tijdens de V.R. Je hebt een scala aan kennis, kunde en ervaringen en een leeftijd die nog ver van de oldtimers verwijderd is.
Ik wens je veel succes met je luisterhobby, veel huidige zendamateurs zijn je voorgegaan.

73

Berend
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#160 Bericht door PA2RU »

PA3DAT schreef:Misschien afscheid nemen van een aantal schreeuwers, opruiers en hetzers in dit forum?
Afdelingsbestuurders die boetes krijgen? Fake-nieuws, zoals dat tegenwoordig heet.

Er is hier een groepje actief die bewust proberen de Veron te beschadigen. Dit is mijn laatste
reactie in dit topic. Ik vind de gang van zaken, de beschuldigingen ronduit schandalig en
respectloos. Ik distantieeer mij van deze smakeloze 'discussie', deze vuilspuiterij.

Ben je het met me eens? Is er hier een zwijgende meerderheid? Laat dan van je horen,
reageer positief. Een +1 is al voldoende.
+1
Niet alleen op dit forum maar ook van hamnieuws...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#161 Bericht door PE1PQX »

Roddel en achterklap hebben we niets aan....

Dus +1 voor PA3DAT
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Attentie DKARS nieuws

#162 Bericht door PD7P »

Ik heb heel de discussie met groeiende verbazing gelezen.... :shock: :shock:

Wat er allemaal speelt is mij niet meer duidelijk door de vele vertakkingen..
Maar voor wat het waard is..

+1 Aloys

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Attentie DKARS nieuws

#163 Bericht door Steef »

+1
Wie praat luistert niet

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Attentie DKARS nieuws

#164 Bericht door PE1KEL »

Het lijkt hier Nieuwskoerier wel met dat geplus en gemin.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#165 Bericht door Juul - PE0GJG »

Krijgen we hier nu ook al "twitter-Feesboek taal?".

+1.

Kom op vrienden, gewoon begrijpelijk a.u.b.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie