Attentie DKARS nieuws

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
sottezero
Berichten: 815
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Attentie DKARS nieuws

#16 Bericht door sottezero »

Misschien moeten we als amateurs dan een digitale versie opzetten voor de QSL kaart.
Kan iedereen hem afdrukken als ze hem op papier willen, maar het is wel 2018 bijna...

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Attentie DKARS nieuws

#17 Bericht door PA4WK »

sottezero schreef:Misschien moeten we als amateurs dan een digitale versie opzetten voor de QSL kaart.
Kan iedereen hem afdrukken als ze hem op papier willen, maar het is wel 2018 bijna...
Dat hebben we al dat heet E-QSL
Eerst denken dan schrijven.
73's Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Attentie DKARS nieuws

#18 Bericht door PA4WK »

Maar hoe komen we nu opeens op E-QSL?
De topic ging over hoe de secretaris van de VERON denkt met collega's van andere amateur verenigingen/stichtingen en personen om te moeten gaan.
Zijn manier van communiceren is niet alleen niet netjes, het is ronduit onbeschoft.
Dat het nu toevallig om het QSL bureau gaat doet niets ter zake voor het zelfde geld had het over iets heel anders gegaan.
Het spijtige is alleen dat het HB van de VERON nog niet openlijk afstand genomen heeft van de uitlatingen van haar secretaris.
73's Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Attentie DKARS nieuws

#19 Bericht door SWL nl 5321 »

PA4WK schreef:Maar hoe komen we nu opeens op E-QSL?
De topic ging over hoe de secretaris van de VERON denkt met collega's van andere amateur verenigingen/stichtingen en personen om te moeten gaan.
Zijn manier van communiceren is niet alleen niet netjes, het is ronduit onbeschoft.
Dat het nu toevallig om het QSL bureau gaat doet niets ter zake voor het zelfde geld had het over iets heel anders gegaan.
Het spijtige is alleen dat het HB van de VERON nog niet openlijk afstand genomen heeft van de uitlatingen van haar secretaris.
73's Wim

Alleen de uitlatingen Wim? :)

73
Prettige Jaarwisseling

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Attentie DKARS nieuws

#20 Bericht door PA4WK »

SWL NL 5321 schreef:
PA4WK schreef:Maar hoe komen we nu opeens op E-QSL?
De topic ging over hoe de secretaris van de VERON denkt met collega's van andere amateur verenigingen/stichtingen en personen om te moeten gaan.
Zijn manier van communiceren is niet alleen niet netjes, het is ronduit onbeschoft.
Dat het nu toevallig om het QSL bureau gaat doet niets ter zake voor het zelfde geld had het over iets heel anders gegaan.
Het spijtige is alleen dat het HB van de VERON nog niet openlijk afstand genomen heeft van de uitlatingen van haar secretaris.
73's Wim

Alleen de uitlatingen Wim? :)

73
Prettige Jaarwisseling

Robert
Ja dan komt de rest vanzelf.
En natuurlijk ook een prettige jaar wisseling
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Attentie DKARS nieuws

#21 Bericht door pe1br »

SWL NL 5321 schreef: Het spijtige is alleen dat het HB van de VERON nog niet openlijk afstand genomen heeft van de uitlatingen van haar secretaris.
73's Wim
Even afgezien van mijn persoonlijke mening betreffende dit onderwerp:

Voor zover ik weet mag een secretaris in zijn functie in communicatie naar derden alleen de mening van het bestuur verkondigen.
Wellicht heeft het HB al eerder besloten over dit onderwerp of is er een algemeen besluit genomen betreffende verzoeken van DKARS.
Ook is het mogelijk dat er kort overleg is geweest met een meerderheid van de bestuursleden (dit kan tegenwoordig best snel met de beschikbare digitale diensten).
Je zou het HB kunnen vragen dit besluit toe te lichten.

Prima onderwerp voor de aankomende VR.
Ik zou dit persoonlijk niet als VR voorstel indienen want dan kan er door de afdelingen tegen gestemd worden.
Betere optie is om dit in de rondvraag in te dienen dan moet het bestuur ofwel direct antwoorden ofwel later het antwoord publiek bekend maken.

Wij zijn de vereniging, wees daar trots op en maak daar gebruik van, wij bepalen samen in een meerderheid wat er gebeurd.
Je moet hiervoor natuurlijk wel de juiste wegen bewandelen.
Ik heb zelf al 2 keer een VR voorstel ingediend en deze zijn allebei via de afdeling op de VR aangenomen.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Attentie DKARS nieuws

#22 Bericht door SWL nl 5321 »

Marco,

De inhoud van je bericht is duidelijk.
Mijn mening en die is echt persoonlijk...luidt dat de genius voldoende duidelijk onder de aandacht is gebracht vanuit diverse windstreken.Echter laat deze zich niet vermurwen tot actie, tenzij.
De Verenigingsstructuur kent haar voorschriften en handelt daar als het goed is ook positief naar.
Echter de vinger op de bezwerende plek te leggen en een lid van het Hoofdbestuur van de VERON te matigen in zijn negatieve loftuitingen hi hi
Het lijkt of schijnt een hele klus te zijn gezien de stilte die door de medebestuursleden in acht worden genomen.

Je hebt het allemaal mooi verwoord en ben benieuwd of het bewuste voorval ter V.R zal worden gebracht. .
Ik wens je daarbij veel wijsheid en kracht toe,

Nog even de vraag wat je persoonlijke mening is over dit onderwerp van gesprek. :|

73

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#23 Bericht door PA3DAT »

Robert, soms begrijp ik vrijwel niets van wat je schrijft.
Je zegt dat "de genius voldoende duidelijk onder de aandacht is gebracht". Nou kende ik alleen een
"kwade genius" dus ik ben maar eens even gaan googelen.
Genius (Latijn voor 'voortbrenger') was een onzichtbare beschermgeest, een hoger wezen, die al het geschapene behoedde en bewaakte, doch voornamelijk zijn invloed deed gelden op het doen en laten van de mens. Het schijnt zelfs, dat men de genius van iedere mens beschouwde als de oorzaak van zijn geboorte.
Dan volgen nog wat vreemde teksten en je besluit met Marco "veel wijsheid en kracht" toe te
wensen. Waarvoor eigenlijk? Marco heeft nergens aangegeven dat HIJ dat bij de Veron ging
aankaarten! Je probeert dus eigenlijk Marco nu voor jouw wagentje te spannen... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Attentie DKARS nieuws

#24 Bericht door PA4WK »

Hallo Robert
Dit is 1 van de redenen waarom ik geen lid meer ben van de VERON maar lid van de VRZA geworden ben
Daar kan ik zelf in de jaarvergadering het woord voeren en miet via een afdeling waarbij ik maar af moet wachten of mijn voorstel door de afd gesteund word
Vervolgens gaar iemand van het VERON bestuur uitleggen wat ik bedoel
Dan moet ik maar afwachten wat er van mijn voorstel overge leven is
Nee dan ga ik als ik wat heb zelf naar een jasrvergadering
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#25 Bericht door PA3DAT »

Werkt dat écht zo bij de VRZA? Ieder lid kan naar de jaarvergadering komen om daar zijn eigen
ideeën met betrekking tot het bestuur kenbaar te maken?
Dat kan dan alleen omdat het een kleine club is, de Veron heeft ruim 10 keer zoveel leden. Je
moet er niet aan denken dat die allemaal het woord mogen voeren op de jaarvergadering! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1246
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Attentie DKARS nieuws

#26 Bericht door PA4WK »

Daar zit wat in dat gaat wel lang duren
Laat mij dan maar lid zijn van mijn kleine clubje
Hoewel klein? er gaat geen maand voorbij zonder dat er 10 tot 15 lieuwe leden bij komen.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

pe1br
Berichten: 619
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: Attentie DKARS nieuws

#27 Bericht door pe1br »

PA4WK schreef:Hallo Robert
Vervolgens gaar iemand van het VERON bestuur uitleggen wat ik bedoel
Hallo PA4WK,

Ik ben zelf ook lid van zowel de Veron als de VRZA :-)
Dit laatste stuk hoor ik vaker en is niet waar.
Elke afdeling bepaald in de vergadering waar de VR voorstellen behandeld worden wie er in de afvaardiging naar de VR gaan (afhankelijk van het aantal leden heb je een aantal plaatsen op de VR).
Dit hoeven niet perse leden van het afdelingsbestuur te zijn (ik kan je aanraden om jezelf kandidaat te stellen als je een voorstel ingediend hebt).
Op de VR wordt je voorstel voorgelezen en per voorstel wordt iemand van de betreffende afdeling naar de microfoon gevraagd om het voorstel toe te lichten.
Als je zelf aanwezig bent kun je dus zelf je voorstel toelichten.
Ik ben zelf al 3 keer op de VR geweest in de tijd dat ik geen afdelings bestuurslid was.

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Attentie DKARS nieuws

#28 Bericht door pe1rxq »

Ook in onze afdeling is het heel normaal dat de indiener van een voorstel afgevaardigd wordt naar de VR. Dat is allemaal de keuze van de afdelingsleden.

Wat veel vaker een probleem is, is het feit dat het stemgedrag al grotendeels door de afdelingen is bepaalt in een afdelings vergadering (door de leden, niet door het afdelingsbestuur)
De afvaardeging mag doen en laten wat ze willen, maar zullen het advies van hun afdelingsleden meestal volgen.
Veel hangt hierdoor af van het voorstel op papier.
Het gebeurt regelmatig dat een voorstel al bijna kansloos is omdat het gewoon slecht geschreven is. (Helemaal mooi zijn de voorstellen waarbij de motiviatie vervolgens totaal een andere kant op gaat en de verwarring alleen maar groter maakt)
Dan kun je je voorstel nog zo mooi verdedigen, maar de keuze is in feite al gemaakt.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3365
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#29 Bericht door Juul - PE0GJG »

Volgens mij moet dit draadje een andere naam krijgen……..
Het gaat allang niet meer over DKARS maar over de VERON.

Of lees ik dingen die er niet staan?

Boudewijn de Groot heeft daar een mooi lied over gemaakt met de tekst:"er staat niet wat er staat"…..
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6272
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#30 Bericht door PA3DAT »

Dan heb je niet goed opgelet Juul, het ging van begin af aan over de Veron... :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie