Attentie DKARS nieuws

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Attentie DKARS nieuws

#46 Bericht door Bert_1 »

PA4WK schreef:Naar mijn mening is het bij het onbeschofte af.
Ik zou op zijn minst enige motivatie verwachten.
Dit is blijkbaar de manier waarop de veron zich wil profileren. Behoorlijk onprofessioneel.
Bert

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Attentie DKARS nieuws

#47 Bericht door ON9KVE »

PA3DAT schreef:Andersom denk ik: er zijn blijkbaar radioamateurs die wél de Stichting DKARS steunen, maar geen lid zijn van Veron of VRZA.
Zo'n radioamateur is dus ook niet aangesloten bij het DQB. Wanneer je als Veron- of VRZA-lid een QSL-kaart stuurt naar zo'n
radioamateur wordt je kaart dus niet afgeleverd want de "DKARS-amateur" is niet aangesloten bij het DQB.

In feite geldt dit natuurlijk gewoon voor iedere radioamateur die geen lid is van één van beide landelijke verenigingen. Als je
geen lid bent, dan haal je ook geen QSL-kaarten op. Dus gaan die wellicht retour afzender...

Ik vind, en dat is mijn persoonlijke mening, dat je als actieve radioamateur lid zou moeten zijn van een vereniging. Eigenlijk
gewoon van de Veron, want die vertegenwoordigt ons niet alleen nationaal, maar ook internationaal. Mijn xyl (PA3DWK) en ik
zijn daarom lid van beide verenigingen; zijn van de Veron, ik van de VRZA. Voor wie dit allemaal te duur vindt: VRZA-lid ben
je al voor € 25 per jaar. Daarmee worden je belangen vertegenwoordigd, heb je inspraak én je krijgt (en verzendt eventueel)
je QSL-kaarten via het DQB.
Het Veron-lidmaatschap kost € 49 per jaar. Dat is weliswaar € 24 méér, oftewel € 2,00 per maand extra, maar voor die € 2,00
per maand ontvang je dan wel een kleurrijk verenigingsblad via de post, elke maand weer.

En wie een verenigingsblad "niets" vindt: in die bladen lezen we wat andere leden schrijven. Staat er te weinig in? Schrijf dan
ook eens een stukje over je hobby-belevenissen. Of wees dankbaar voor de moeite die een ander voor ons neemt! En kom niet
aan met "ze doen niets voor ..." want ze doen wél van alles, en "ze" zijn ook maar gewoon amateurs én vrijwilligers.

Ben je geen lid van een vereniging? Bedenk dan wel dat de vele uitbreidingen van onze mogelijkheden, de laatste decennia, te
danken zijn aan al die radioamateurs die wél lid zijn van een vereniging. Dié hebben daaraan meebetaald. Want vergaderen,
nationaal én internationaal(!) kost uiteraard de nodige reis- en verblijfskosten!
Als altijd een afgewogen bijdrage van Aloys.
Zeer mee eens.
Mijn mening erbij: DKARS vertegenwoordigt geen achterban; althans geen die een democratische grondslag kent.
Blijft inderdaad de zeer ongelukkige (understatement) reactie van de secretaris van de VERON.
Die kwestie kan bij de algemene ledenraad aan de kaak worden gesteld. En daar geldt dan verder een eventueel democratisch gevolg.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: Attentie DKARS nieuws

#48 Bericht door johnjansen »

PE1PQX schreef:
johnjansen schreef:Van de communicatie van de VERON secretaris kun je wat vinden. Maar niemand weet wat er aan vooraf gegaan is. Nu vraag ik me af of Hamnieuws de VERON uberhaupt om een reactie heeft gevraagd (goede journalistiek). Als dat is gedaan, waarom we dat dan op Hamnieuws niet lezen.
Gezien onze 'status' van amateur mag je er van uit gaan dat we geen professionele journalisten zijn... (uitzonderingen daargelaten)
Ik meen te lezen dat Hamnieuws dat wel tracht te doen. Nu kun je van Hamnieuws wel concluderen dat de journalistieke professionaliteit van wisselend niveau is. Dat is inclusief het wegpoetsen en blokkeren van reacties, onder andere van mijzelf, die een andere mening hebben dan de auteur. En dan met name waar het gaat om artikelen waarin naar VRZA en VERON wordt uitgehaald.
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: Attentie DKARS nieuws

#49 Bericht door johnjansen »

Beste "Berend",

Ik heb zeker wetenschap die dit forum kan dienen. Echter put ik uit dezelfde bronnen als ieder ander hier zou kunnen. Lees de fora, nieuwsgroepen, luister naar de nachtelijke rondes op de lokale repeaters, etc.

Verder bemerk ik een opvallende lange radiostilte vanuit het bestuur van de VERON. Ik ben benieuwd of men nog met een statement komt, of dat men het op de algemene ledenvergadering laat aankomen om tekst en uitleg te geven. Dat lijkt mij wel rijkelijk laat!


PARABOOL schreef:
johnjansen schreef:Van de communicatie van de VERON secretaris kun je wat vinden. Maar niemand weet wat er aan vooraf gegaan is. Nu vraag ik me af of Hamnieuws de VERON uberhaupt om een reactie heeft gevraagd (goede journalistiek). Als dat is gedaan, waarom we dat dan op Hamnieuws niet lezen.
Geachte heer Jansen
Een boute redenering dat niemand de voorgeschiedenis weet.
U heeft kennelijk een wetenschap die ons kan dienen.
Stel u eerst eens via het lange pad voor
Zoals het gebruikelijk is in dit serieuze forum
Zonder journalistieke verworvenheden

73

Berend
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#50 Bericht door PA3DAT »

johnjansen schreef:Verder bemerk ik een opvallende lange radiostilte vanuit het bestuur van de VERON. Ik ben benieuwd of men nog met een statement komt, of dat men het op de algemene ledenvergadering laat aankomen om tekst en uitleg te geven. Dat lijkt mij wel rijkelijk laat!
DKARS stuurt een brief, de Veron beantwoordt die. Enkele DKARS-volgelingen (of "niet-Veron-liefhebbers")
zijn (uiteraard) met dat antwoord niet tevreden. En nu gaan we wachten tot de Veron "met een statement
komt" of, nog mooier: "tekst en uitleg geven"?

Waarom zouden ze dat doen? Wie vraagt daarom? Moet er een speciale ledenvergadering worden belegd?
Was het antwoord van de secretaris niet duidelijk genoeg?

Wat worden hier toch vreemde veronderstellingen geopperd. Alsof de secretaris van een vereniging van elke
brief die hij schrijft tekst en uitleg zou moeten geven aan buitenstaanders. Kom nou toch...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: Attentie DKARS nieuws

#51 Bericht door johnjansen »

Aloys, je hebt gelijk hoor, ik was misschien niet duidelijk. Wat mij betreft hoeft het VERON bestuur zich niet te verantwoorden naar de buitenwereld voor een brief naar een partij die eigenlijk geen belanghebbende partij is. :D

Het gaat mij om een statement over het openstellen van het DQB voor niet-leden. Gaat men dat nu wel of niet doen? Het leek erop dat de VRZA hier geen bezwaar tegen had, maar de VRZA zwijgt hier verder ook over. Het komt op mij over dat de VRZA zich achter de VERON verschuilt. Maar daar kun jij als VRZA lid misschien wel wat over zeggen?
PA3DAT schreef:
johnjansen schreef:Verder bemerk ik een opvallende lange radiostilte vanuit het bestuur van de VERON. Ik ben benieuwd of men nog met een statement komt, of dat men het op de algemene ledenvergadering laat aankomen om tekst en uitleg te geven. Dat lijkt mij wel rijkelijk laat!
DKARS stuurt een brief, de Veron beantwoordt die. Enkele DKARS-volgelingen (of "niet-Veron-liefhebbers")
zijn (uiteraard) met dat antwoord niet tevreden. En nu gaan we wachten tot de Veron "met een statement
komt" of, nog mooier: "tekst en uitleg geven"?

Waarom zouden ze dat doen? Wie vraagt daarom? Moet er een speciale ledenvergadering worden belegd?
Was het antwoord van de secretaris niet duidelijk genoeg?

Wat worden hier toch vreemde veronderstellingen geopperd. Alsof de secretaris van een vereniging van elke
brief die hij schrijft tekst en uitleg zou moeten geven aan buitenstaanders. Kom nou toch...
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#52 Bericht door Juul - PE0GJG »

Hoi Aloys,

Natuurlijk hoeft de secretaris van de VERON hier geen uitleg te geven. Daar heb je een punt.
Wel op de VR. Dat is het juiste gremium.
Je zou kunnen zeggen dat "de VERON nu tijd koopt" zoals we dat in de politiek noemen.
En op de VR kun je e.e.a nog "wegmaseren".
En ik zie nog geen afgevaardigde op de VR vragen stellen uberhaupt over de communicatieve "vaardigheden" van de huidige VERON secretaris. Want of het nu DKARS gerelateerd is of niet, je kunt hier dan wel op Hamnieuws lezen dat die bij aantal andere zaken zijn reacties nou niet echt handig dan wel fatsoenlijk zijn.

Maar ik ben heel lang OR lid geweest bij onze omroep en als je mensen vraagt zet je "klachten dan effe op papier gaan we de bestuurder er mee confronteren…………….". Een geweldige radio stilte trad er toen in.

Het zal wel op de VR gaan zoals vaak bij verenigingen, het bestuur krijgt (misschien) lastige vragen en zegt dan tegen de afgevaardigden ;"mensen we hebben het beste voor met onze vereniging en jullie horen er hier bij vandaag, doe niet moeilijk………En neem op onze kosten een koffie"…..

Mensen inkapselen, cursus hé…..

"ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was"

Groet,

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#53 Bericht door PA3DAT »

Ik denk dat de Veron gewoon niets wil, met DKARS. De Veron wilde wel samen met de VRZA,
maar dat wilde de VRZA weer niet heb ik begrepen...
johnjansen schreef:Maar daar kun jij als VRZA lid misschien wel wat over zeggen?
Geen idee John, ik ben slechts VRZA-lid geworden omdat mijn xyl (PA3DWK) graag Veron-lid
wilde zijn (in de jaren '80, lid van de YL-club etc.)

Ik ben VRZA-lid geworden vanwege de (toen nog) wekelijkse CQPA die je in de bus kreeg.
Ik heb overwogen om mijn VRZA-lidmaatschap te beëindigen, nu het blad er niet meer is, maar
dan zou ik Veron-gezinslid worden voor een paar tientjes. Daar schiet ik verder ook niet zo veel
mee op. Maar ik voel mij meer verbonden met de Veron dan met de VRZA.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

johnjansen
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 dec 2017, 11:29

Re: Attentie DKARS nieuws

#54 Bericht door johnjansen »

OK Juul, men heeft zeker de tijd nodig om tot een uitgebalanceerde reactie te komen.

Je kunt de reacties op Hamnieuws.nl met een grote korrel zout nemen. Als je die analyseert (en daar zijn goede methodes voor en er is op Hamnieuws.nl ruim voldoende materiaal beschikbaar), kom je op een bepaald moment tot de conclusie dat de waterval van verschillende reacties van ogenschijnlijk verschillende personen, voor een aanzienlijk deel van dezelfde schrijver komen. Het feit dat Hamnieuws.nl bepaalde reacties blokkeert, zoals mijn keurige, beleefde doch kristische noten, versterkt mijn conclusie!

Verder is de koffie op de algemene ledenvergadering door al die leden daar zelf betaald. Sigaar uit eigen doos, maar dat zullen ze daar ook echt wel weten. :lol:


Juul - PE0GJG schreef:Hoi Aloys,

Natuurlijk hoeft de secretaris van de VERON hier geen uitleg te geven. Daar heb je een punt.
Wel op de VR. Dat is het juiste gremium.
Je zou kunnen zeggen dat "de VERON nu tijd koopt" zoals we dat in de politiek noemen.
En op de VR kun je e.e.a nog "wegmaseren".
En ik zie nog geen afgevaardigde op de VR vragen stellen uberhaupt over de communicatieve "vaardigheden" van de huidige VERON secretaris. Want of het nu DKARS gerelateerd is of niet, je kunt hier dan wel op Hamnieuws lezen dat die bij aantal andere zaken zijn reacties nou niet echt handig dan wel fatsoenlijk zijn.

Maar ik ben heel lang OR lid geweest bij onze omroep en als je mensen vraagt zet je "klachten dan effe op papier gaan we de bestuurder er mee confronteren…………….". Een geweldige radio stilte trad er toen in.

Het zal wel op de VR gaan zoals vaak bij verenigingen, het bestuur krijgt (misschien) lastige vragen en zegt dan tegen de afgevaardigden ;"mensen we hebben het beste voor met onze vereniging en jullie horen er hier bij vandaag, doe niet moeilijk………En neem op onze kosten een koffie"…..

Mensen inkapselen, cursus hé…..

"ze dronken een glas, deden een plas en alles bleef zoals het was"

Groet,

Juul - PE0GJG
Een andere blik op actualiteiten uit de radioamateurwereld in de weblog Amateurradio 365:

https://amateurradio365.wordpress.com

3x SDR Play2
1x Kenwood R-5000
Beverages, miniwhip.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Attentie DKARS nieuws

#55 Bericht door SWL nl 5321 »

Hoera,

Sinds enkele dagen waait er een opfrissende wind door het Forum
Een stroom aan wetenswaardigheden die ons van dienst kunnen zijn
Hier en daar gespekt met positieve en negatief relaas ten opzichte van de keuze om wel of niet een abonnement aan te gaan bij de ons aller bekende Verenigingen.
Daar wacht ik nog even mee totdat er duidelijkheid wordt verstrekt uit de hoek van het VR dan wel op persoonlijke titel van de betrokken functionaris.
Ere wie ere toekomt op het laatst gemelde hebben de Radiozendamateurs recht.
Let wel, zij die een lidmaatschap zijn aangegaan.

De strofe , door Juul zo mooi verwoord geeft een indicatie dat het nu een voorbeeld van nadruppelen is geworden.......

Goed wijn behoeft geen krans zo ook de meesters hier in het vakgebied.

Prettige avond

73

Robert

Auteur van dit onderwerp.


Hierbij een verzoek aan de moderator, het te voorzien van een slotje.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3361
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#56 Bericht door Juul - PE0GJG »

Hoi John,

je schrijft:

"Je kunt de reacties op Hamnieuws.nl met een grote korrel zout nemen. Als je die analyseert (en daar zijn goede methodes voor en er is op Hamnieuws.nl ruim voldoende materiaal beschikbaar),'

Ik ben benieuwd dus naar de analyse methode, "Kom maar op ".

Of ben je "not amused" omdat jou reactie kennelijk zoals je schrijft niet geplaatst is ?

En staan een aantal reacties van mensen die gewoon met hun naam cq call ondertekenen.

Groet, maar weer,

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pe1rxq
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Attentie DKARS nieuws

#57 Bericht door pe1rxq »

Juul - PE0GJG schreef: En staan een aantal reacties van mensen die gewoon met hun naam cq call ondertekenen.
Op zich betekent dat nog niks, er zit zo ver ik kan zien geen enkele controle op correctheid.
Mijn eigen reacties (onder eigen naam en call, echt waar, ik heb namelijk blauwe ogen....) komen er zonder noemenswaardige controlle op.

Of er veel nep accounts op zitten weet ik niet, maar het is wel redelijk duidelijk dat een select groepje veron 'critici' zich graag laten horen.
Ook de stukjes van Randy willen nogal eens dorspekt zijn van opinie. (Op zich niks mis mee, als je er maar eerlijk over bent)

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Attentie DKARS nieuws

#58 Bericht door XU7AIA »

Gelukkig hebben ze in Cambodja geen verenigingen
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Attentie DKARS nieuws

#59 Bericht door Bert_1 »

XU7AIA schreef:Gelukkig hebben ze in Cambodja geen verenigingen
Interessant, ook geen gedoe, haantjesgedrag etcetera dus. Vraag me af of je er hinder van ondervindt of dat het gewoon allemaal wel goed loopt. Houden ze daar gewoon regelgeving van een ander land aan (of is er nauwelijks regelgeving)? Hoeveel zendamateurs zijn er in Cambodja?

Bert
Bert

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Attentie DKARS nieuws

#60 Bericht door jan58 »

XU7AIA schreef:Gelukkig hebben ze in Cambodja geen verenigingen

Je kunt zonder vereniging of lid van toch ook wel plezier in je hobby
hebben.Daar ben ik geen vereniging voor nodig gelukkig.

Gr Jan

Plaats reactie