Attentie DKARS nieuws

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Attentie DKARS nieuws

#61 Bericht door XU7AIA »

@Bert Volgens de TRC (Cambodjaanse Agentschap) zijn er minder dan 100 zendamateurs.
Wat regelgeving betreft, ik zou het niet weten. Het enigste wat op mijn machtiging
staat, wat frequenties betreft: HF frequentie band, Vermogen 100 Watt.
Voor de rest is het in het Khmer geschreven. Ik heb qua regelgeving ook niets in het Engels gekregen.
Ik hou me gewoon aan de amateurfrequenties, ik zal ook wel moeten, want een Flex kan alleen maar zenden op de amateurfrequenties.
Maar op grond van mijn ervaringen hier in Cambodja, ik woon hier nu een jaar of 10, denk ik dat de kans dat je gepakt wordt als je gaat piraten of met een kilowatje meer of minder gaat werken, erg klein is.
Wetten zijn er zat hier, maar de naleving en controle daarop is niet erg groot en als je ergens voor wordt gepakt, ach er valt meestal altijd wel iets te regelen,
$$ :-) en dat mag ik wel, het geeft je een hoop persoonlijke vrijheid en vergeet niet: Je kan het systeem niet veranderen, het systeem veranderd jou.
Het gebrek aan een vereniging ervaar ik niet als een gemis, alles gaat goed hier zonder vereniging
Bert
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Attentie DKARS nieuws

#62 Bericht door Bert_1 »

XU7AIA schreef: Het gebrek aan een vereniging ervaar ik niet als een gemis, alles gaat goed hier zonder vereniging
Bert
Ik begin er ook steeds meer zo over te denken. Ik heb wel eens gelezen dat Nederland het land is met de meeste verenigingen ter wereld (het is een gewoonte geworden :( ) en zonder gaat het ook prima.
Bert

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#63 Bericht door PA3DAT »

Als rijk(er) persoon geniet je zo de voordelen van een ontwikkelingsland. Voor 'de massa', zonder
$$, zal het leven er ongetwijfeld minder makkelijk zijn. Ergo: dit is geen vergelijking, Nederland is
geen ontwikkelingsland...
PE1KVL schreef:Ik heb wel eens gelezen dat Nederland het land is met de meeste verenigingen ter wereld (het is een gewoonte geworden :( ) en zonder gaat het ook prima.
Daar heb ik een heel stuk over geschreven, paar pagina's terug. Lees dat óók nog eens... :roll:

Mijn idee daarover: zonder vereniging(en) en dus zonder vertegenwoordiging zijn we de amateurbanden
zomaar kwijt aan andere, lees commerciële, belangen.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Attentie DKARS nieuws

#64 Bericht door XU7AIA »

@PA3DAT Geld is hier alles, dat geldt hier voor iedereen. Betere scholing kansen voor je kinderen, betere huisvesting, betere gezondheidszorg etc. Hier zijn vrijwel geen sociale voorzieningen. Wat mij persoonlijk betreft: Met mijn AOW en bedrijfspensioentje zou ik in NL een beetje arm zijn, maar hier ben ik een beetje rijk. Dat en de vriendelijke mensen hier en een grote persoonlijke vrijheid en het klimaat is voor mij de reden dat ik (hoogstwaarschijnlijk) nooit meer naar NL terugkeer. Expats zeggen over Cambodja: You love it or hate it.
I love it.
En dan ben je eerder geneigd om alle ongemakken van dit land te accepteren, want ik kan er toch niets aan veranderen.
Bert.
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Attentie DKARS nieuws

#65 Bericht door Bert_1 »

PA3DAT schreef:
PE1KVL schreef:Ik heb wel eens gelezen dat Nederland het land is met de meeste verenigingen ter wereld (het is een gewoonte geworden :( ) en zonder gaat het ook prima.
Daar heb ik een heel stuk over geschreven, paar pagina's terug. Lees dat óók nog eens... :roll:

Mijn idee daarover: zonder vereniging(en) en dus zonder vertegenwoordiging zijn we de amateurbanden
zomaar kwijt aan andere, lees commerciële, belangen.
Ik neem aan dat je bedoelt dat iedereen minstens van één vereniging lid moet zijn. Iedereen is vrij om zijn eigen keuze te maken en zijn eigen ideeën te hebben maar het lijkt me logisch om voor een organisatie te kiezen waar je je thuis voelt. Dat is de Veron zeker niet meer, de tactiek van doodzwijgen en verstikken staat me niet aan. Ik heb de afgelopen 30 jaar (of meer?) betaald en van geen enkele dienst gebruik gemaakt dus je kunt tevreden zijn want er staat ergens nog een potje met geld ;)
Ik vind dat iedere organisatie een lidmaatschap moeten verdienen, het is geen recht of plicht.
Bert

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#66 Bericht door elsinga »

De beste manier om verenigingen te veranderen is van binnenuit. En bij de Veron zijn er nog voldoende vacatures...
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Attentie DKARS nieuws

#67 Bericht door Bert_1 »

elsinga schreef:De beste manier om verenigingen te veranderen is van binnenuit.
De beste manier om veranderingen te laten doodbloeden ook :(

elsinga schreef:En bij de Veron zijn er nog voldoende vacatures...
Niet iedereen heeft daar tijd voor en kiezen dan voor een alternatieve organisatie die hopelijk verandering kan brengen.

Nog even inhakend op het gevaar van kwijtraken van amateurbanden denk ik dat het wel mee zal vallen. Ver voor die tijd wordt er allang ergens aan een alarmbel getrokken en misschien dat dan de Veron ook eens de noodzaak ziet om samen te werken met anderen. Een gezamenlijke vijand kan ook dingen oplossen :)
Bert

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Attentie DKARS nieuws

#68 Bericht door SWL nl 5321 »

Robert,

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de mede forumleden maar krijg wel het gevoel dat alle berichten zowel voor als tegen het gestelde onderwerp een grote vlucht heeft genomen en `geridderd`moet worden .
Immers dwalen wij af van de daadwerkelijke kennisgeving in eerste aanleg.
Je voorheen in rood gesteld bericht geeft nu een groen licht voor het plaatsen van een slotje.
Graag voldoen aan mijn verzoek.

73

Robert

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Attentie DKARS nieuws

#69 Bericht door Bert_1 »

Dag robert,

Het is wel even goed om te relativeren, ik weet dat de Veron ook heel veel goed doet, alleen altijd maar weer dat goedpraten als ze iets doen wat in mijn ogen niet door de beugel schiet me wel eens in het verkeerde keelgat. Ik klink in dit topic heel negatief maar in het verleden heb ik het regelmatig voor de Veron opgenomen als die weer eens, in mijn ogen, onterecht ergens van werd beschuldigd. En nu houd ik er over op... :)

Bert
Bert

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Attentie DKARS nieuws

#70 Bericht door ON9KVE »

SWL NL 5321 schreef:Robert,

Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van de mede forumleden maar krijg wel het gevoel dat alle berichten zowel voor als tegen het gestelde onderwerp een grote vlucht heeft genomen en `geridderd`moet worden .
Immers dwalen wij af van de daadwerkelijke kennisgeving in eerste aanleg.
Je voorheen in rood gesteld bericht geeft nu een groen licht voor het plaatsen van een slotje.
Graag voldoen aan mijn verzoek.

73

Robert
de moderator heeft bepaald dat het door kon gaan zolang het netjes en beleefd bleef; volgens mij is nog steeds aan die voorwaarden voldaan en zie de noodzaak daar niet van in.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Attentie DKARS nieuws

#71 Bericht door ON9KVE »

Het geheel komt mij voor als het commentaar dat ik vaak als vakbondslid krijg als er een CAO is afgesloten.
Klagen dat dit niet goed is, dat ze zo hadden moeten doen, etc.
Mijn vraag is dan meestal aan de klagers: Ben je lid?
Nee? graag mond houden dan (of alsnog lid worden natuurlijk, hi)
Ja? dan weet je de weg hoe je het ter sprake moet brengen.

Alles wat er tussen zit (en dat zie ik hier ook vaak gebeuren) heeft geen enkele waarde.
Degene die geen lid zijn hebben niets met de vereniging te maken (en al zeker geen invloed) en kunnen hun energie beter in iets anders steken.
Maar als je wilt dat we vertegenwoordigd worden als radioamateurs, raad ik iedereen aan lid te worden. Numeriek telt.
Lid van een vereniging waarin leden dingen kunnen aankaarten volgens een helder (democratisch) stelsel.
En anders begin je er zelf eentje en probeer je gesprekspartner te worden van het AT en andere spelers waarmee amateurs te maken hebben,
Volgens mij is het allemaal niet zo moeilijk hoor. Maar zeuren zit ons Nederlanders nogal in het bloed.

Denk eens niet in problemen, maar in oplossingen,

Persoonlijke mening verder daarover: een stichting is geen oplossing, omdat het geen gereguleerde ledenraadpleging kent.
Dus voor mij is DKARS geen goede richting.
Destijds ook al uitgesloten voor het AO, dus deze uitsluiting kan dan ook geen verrassing zijn.

Wat ik een veel interessantere vraag vind: waarom verandert DKARS hun rechtsvorm niet als men het zo goed voor heeft met de radioamateurs?
Als ik de reacties moet geloven, zijn ze snel de grootste........ Kunnen ze veel meer voor elkaar krijgen en sneller dan nu...
:mrgreen:
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Parabool

Re: Attentie DKARS nieuws

#72 Bericht door Parabool »

Kees goede middag

Volgens mij heeft de topic starter een verzoek en dat zelfs gemotiveerd aan de moderater gericht waarin hij zijn visie over het verloop en geharrewar over het onderhavige onderwerp graag afgesloten wenst te zien.
Jouw reactie spreekt daarover boekdelen.
Shame you om betrokkene, zo de les te lezen.


Berend

Gebruikersavatar
ON9KVE
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 jul 2009, 19:25
Roepletters: ON9KVE

Re: Attentie DKARS nieuws

#73 Bericht door ON9KVE »

PARABOOL schreef:Kees goede middag

Volgens mij heeft de topic starter een verzoek en dat zelfs gemotiveerd aan de moderater gericht waarin hij zijn visie over het verloop en geharrewar over het onderhavige onderwerp graag afgesloten wenst te zien.
Jouw reactie spreekt daarover boekdelen.
Shame you om betrokkene, zo de les te lezen.


Berend
Tja, ik moest toch lachen om jouw reactie.
Bedankt voor jouw wijze les. Mijn weekend begint met een glimlach.

P.S. Een topic starter is niet perse degene die een topic sluit hoor of er "eigenaar" van is, Berend.
73
Kees
ON9KVE


______________________________________________________________

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Attentie DKARS nieuws

#74 Bericht door PE1PQX »

elsinga schreef:De beste manier om verenigingen te veranderen is van binnenuit. En bij de Veron zijn er nog voldoende vacatures...
Klopt, ik kreeg zelfs persoonlijke uitnodiging te reageren op een vacature in de VHF-UHF commissie.
Helaas (voor de VERON) heb ik andere bezigheden.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Attentie DKARS nieuws

#75 Bericht door Solostar »

Hoi Andre,

Was je ego gestreeld??

Ik zou mij ook niet in het gremium, van vergulde fallussen thuis voelen.
Trouwens heeft het bestuur van de genoemde organisatie ook dames in haar gelederen?
Het lijkt mij een oude mannen societeit gezien hun leefwijze :)

Succes

73

Hannie

Plaats reactie