ILLEGAAL GEBRUIK SPECTRUM

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Gesloten
Bericht
Auteur
QRP is the way
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2017, 12:37

ILLEGAAL GEBRUIK SPECTRUM

#1 Bericht door QRP is the way »

Mijn topic elders op dit forum is gesloten en met de volgende mededeling

"kennelijk moet de moderatorpet weer op... De link naar de huisregels was een heel goede hint, op dit forum is hulp bij illegaal gebruik van het spectrum niet toegestaan. En alle antwoorden door de OP wijzen niet echt op legaal gebruik... Dus daarom gaat dit draadje op slot, mocht de OP mij in een PB duidelijk kunnen maken welke legale toepassing hij in dit topic voor ogen had dan kan het draadje weer open. [/mod]"

In dat topic heb ik hulp gevraagd met programmeren / besturen van 2 ICs via I2C. In plaats van relevante vragen over het project, krijg ik verdachtmakingen over de toepassing ervan. En ik vraag me af, zijn de zendamateurs van nu nog wel 'amateurs' ? Of controlzieke koopdoos amateurs geworden ? Ik begrijp dit achterlijke gedrag niet. Ironisch dat zelfs de moderator die mijn topic sluit, zelf vermoedelijk illegaal het spectrum gebruikt net als veel andere koopdoosamateurs hier.

En dan vinden jullie het gek dat de 'amateur' vergrijst ? Heb elders gelezen dat er steeds minder jongeren zich aangetrokken voelen amateur te worden. En ik begrijp het wel. Niemand bouwt nog echt. Wat je hier op het forum tegen komt zis een verstokte kliek van zelfvergenoegzaamde oude freaks die het beter denken te weten.

Wat een hobby ! Applaus. Uw hobby is zojuist uitgestorven.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: ILLEGAAL GEBRUIK SPECTRUM

#2 Bericht door Bert_1 »

Wat een onzin, wil je nog serieus wat doen of alleen maar klagen over het feit dat je eigenlijk met onze hulp onze hobby wilt verpesten? Om de moderator gerust te stellen, mij zul je hier verder niet horen ;)
Bert

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2493
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: ILLEGAAL GEBRUIK SPECTRUM

#3 Bericht door PA3DJS »

@QRP is the way:
Je meldt je aan op een forum, wilt iets voor elkaar hebben, het loopt anders dan gedacht (dat had je kunnen weten en dus kunnen voorkomen) en nu heb je even flink je gal gespuwd. In dit draadje ben je weer je gal aan het spuwen. Wellicht lucht dit even op, maar het brengt je zeker niet dichter bij wat je wilt.

Over "koopdoosamateurs", ik weet zeker dat hier diverse mensen rondhangen die kunnen lezen en schrijven met I2C en andere low-level communicatieprotocollen.

Als je de hints even had gevolgd, had je wellicht nu met iemand in contact geweest waarmee je samen tot een oplossing kan komen. Lees je I2C draad over een paar dagen eens terug, wellicht kom je tot bezinning en pak je het op een ander forum productiever aan.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: ILLEGAAL GEBRUIK SPECTRUM

#4 Bericht door PE2AAB »

Niets houdt je tegen een ander forum te zoeken waar ze je wél helpen. Succes daarmee.

En nu een slotje erop. Bericht is reeds gemeld zag ik.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gesloten