Registratiekosten RZA 2018: +10%

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#61 Bericht door PA4WK »

AT doet meer dan je denkt en weet, nog niet zo lang geleden weer van PI2NOS een Trol er uit gehaald.
Reken die €34.= eens om naar een uur loon.
Als jij 20 min. met AT aan de telefoon zit het jij je bijdrage al opgebruikt
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#62 Bericht door PA0VRA »

Ik ben het helemaal met je eens Wim.
73 Eddy

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#63 Bericht door PA4WK »

He Eddy jij ook hier?
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#64 Bericht door PA0VRA »

Ja joh, maar niet al te veel hoor hi.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#65 Bericht door andre »

PA3HMP schreef: enkel toen hadden we nog rechten, nu niet meer, dus nu wel betalen maar geen rechten.

ach, als je een buskaartje koopt heb je ook geen recht op een zitplaats. Heel oneerlijk, want wie eerder instapt als jij mag wel zitten, en die betaald evenveel als jij. En zo kan ik nog wel een berg voorbeelden noemen waaraan je 'geen rechten' kunt ontlenen.

zendamateurs, zeuramateurs; m/v.... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#66 Bericht door PA3HMP »

andre schreef:
PA3HMP schreef: enkel toen hadden we nog rechten, nu niet meer, dus nu wel betalen maar geen rechten.

ach, als je een buskaartje koopt heb je ook geen recht op een zitplaats. Heel oneerlijk, want wie eerder instapt als jij mag wel zitten, en die betaald evenveel als jij. En zo kan ik nog wel een berg voorbeelden noemen waaraan je 'geen rechten' kunt ontlenen.

zendamateurs, zeuramateurs; m/v.... :lol:
appel/ei vergelijking, maw slaat nergens op.

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#67 Bericht door PA4WK »

Zoals ik al eerder schreef: AT doet wel wat voor de amateurs, alleen zien / horen we daar lang niet altijd wat van.
73's Wim
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#68 Bericht door PA3DAT »

PA3HMP schreef:enkel toen hadden we nog rechten, nu niet meer, dus nu wel betalen maar geen rechten.
Tot nu toe heb ik me niet bemoeid met deze maar voortemmerende discussie over € 3,00. Allerlei mensen hebben
hier blijkbaar een mening over, en als je op het forum een vraag stelt over de hobby komt er amper een reactie...
Elke dag staat dit onderwerp met stip op één! :?

Nu heb ik tóch een vraag. Misschien heb ik het gemist, maar wat hadden we 'toen' precies voor rechten, die we 'nu'
kwijt zijn? Zelf kan ik zo niets bedenken... :?:

Oh enneh... Ik ben PRO AT, al was het maar omdat er vrienden van me werken. We kunnen niet zonder! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#69 Bericht door PA0LMD »

Helemaal met Aloys eens : AT is top !!
Alleen maar positieve ervaringen met deze organisatie.
Meten is (z)weten

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#70 Bericht door PA1WBU »

PA4WK schreef:AT doet meer dan je denkt en weet, nog niet zo lang geleden weer van PI2NOS een Trol er uit gehaald.
Reken die €34.= eens om naar een uur loon.
Als jij 20 min. met AT aan de telefoon zit het jij je bijdrage al opgebruikt
20 minuten red je niet: het AT rekent met EUR 150/uur Zo is mij verteld door een van hun mensen.

Naar goed Nederlands gebruik is er altijd wel iets te mekkeren. Ik vind zelf dat het AT binnen de beperkingen waar ook zij
mee moeten leven goed opereert. Als EUR 34/jaar teveel is: zeg je registratie op en ga postzegels verzamelen of zo... :mrgreen:

Wilko

Gebruikersavatar
PA4WK
Berichten: 1215
Lid geworden op: 23 jan 2008, 02:37
Roepletters: PA4WK
Locatie: Vianen

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#71 Bericht door PA4WK »

Postzegels is ook duur hoor Wilco, kun je beter oude kranten sparen en met potlood (dan kun je het weer iitgummen) kruiswoord puzzels gaan maken ha ha
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#72 Bericht door PA3HMP »

PA3DAT schreef:
PA3HMP schreef:enkel toen hadden we nog rechten, nu niet meer, dus nu wel betalen maar geen rechten.
Tot nu toe heb ik me niet bemoeid met deze maar voortemmerende discussie over € 3,00. Allerlei mensen hebben
hier blijkbaar een mening over, en als je op het forum een vraag stelt over de hobby komt er amper een reactie...
Elke dag staat dit onderwerp met stip op één! :?

Nu heb ik tóch een vraag. Misschien heb ik het gemist, maar wat hadden we 'toen' precies voor rechten, die we 'nu'
kwijt zijn? Zelf kan ik zo niets bedenken... :?:

Oh enneh... Ik ben PRO AT, al was het maar omdat er vrienden van me werken. We kunnen niet zonder! :D
het is geen 3 maar 34 euro, smoesjes zoals je ziet vaak niet wat we voor je doen kennen we wel van de overheid, feiten als hier al aangegeven zijn met intruders die tot op de straat uitgepeilt zijn en waar AT niks aan doet geeft goed aan wat er gedaan wordt door AT, niks, geen prioriteit.

Maar het was je nog niet opgevallen dat voorheen we rechten hadden(machtiging) en we nu enkel nog maar gebruiker zijn blijkbaar.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#73 Bericht door PA3DAT »

Eh... we hebben het over een prijsverhoging van € 3,00, toch niet een verhoging van € 34,00?
Volgens mij betaalde ik in de jaren '90 iets van € 41,00 (Fl. 90,00) voor mijn A-licentie, dus is
het vergeleken met ruim 20 jaar geleden(!) niet eens duurder geworden!

Je herhaalt jezelf met "voorheen we rechten hadden (machtiging)" maar wat waren dan die rechten,
die we nu blijkbaar niet meer hebben? Volgens mij is alleen de naam veranderd, verder niets.
Geef dan eens een concreet voorbeeld?

Toen stonden ze ook niet te springen om elke storing die je meldde meteen op te lossen. Intruders
opsporen, dat heb ik ze eind vorige eeuw ook amper zien doen. Wij zélf werden wel beter in de
gaten gehouden: 1 x per 5 min. je call noemen, twee keer aan het begin én het eind van elk qso,
anders liep je het risico van een gele brief! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#74 Bericht door PA3HMP »

als je de exacte uitleg van de wettelijke verschillen wil weten dan kun je naar een advocatenkantoor stappen :mrgreen:

feitelijk kwam het er op neer dat we vroeger rechten hadden(wil niet zeggen dat ze daar altijd iets mee deden), het werd ineens afgeschaft en nu ben je enkel nog maar een gebruiker zonder enige rechten, enkel de plicht om 34 euro te betalen.

iedereen was in een jubelstemming toen je niet meer hoefde te betalen en in slaap gesust toen ze onze rechten wegnamen, ik waarschuwde al dan dat net als iedere keer de overheid wel weer iets verzint wat niet in het voordeel van de burger is, en ja hoor nu moet iedereen betalen voor een stukje papier wat 34 euro per jaar kost en dat is verdomd duur wc papier dat kan ik je wel vertellen.

Niet dat we er iets mee opschieten om erover te klagen want de graaiende overheid plukt graag van hun burgers en verteld er ook nog bij dat je het als gunst moet zien, betalen voor lucht, yep Huckleberry Finn zou er trots op geweest zijn.

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Registratiekosten RZA 2018: +10%

#75 Bericht door pe1rxq »

Welke rechten zijn we dan kwijt geraakt?
Ik hoef het niet exact te weten in juridisch jargon, maar je bent zo stellig dat je vast iets meer kunt vertellen.

Plaats reactie