Oplichting

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Oplichting

#16 Bericht door PF9ZX »

PA0MJM schreef:Ik ben héél tevreden met dit landje.
Met alles!

:D
Totdat je bepaalde zaken ineens nodig hebt wbt oa zorg of hulpmiddelen, dan is het allemaal niet zo prima meer :(
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Oplichting

#17 Bericht door PG7VG »

Alles is relatief. En zie je het glas halfvol of halfleeg?

+1 @ Maarten
73, Peter.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oplichting

#18 Bericht door PA3DAT »

@Maarten: +1

En nog even een correctie: we betalen geen 52 of 53% belasting, maar 40,8%. Dat scheelt nogal en
stelt een aantal van ons misschien wat gerust.

Misschien betaal je wél 52%, maar dat is dan je eigen schuld: je verdient meer dan € 67.073 per jaar!
En die 52% betaal je dan alleen over wat je (nog) meer verdient dan € 67.073. Dus als je € 77.073
per jaar verdient, dan betaal je 52% over die laatste € 10.000.
Dat lijkt veel, maar dan koop je gewoon een duur huis dan kun je ook weer 52% aftrekken...

De meesten van ons betalen dus maximaal 40,8%.
Bron: https://www.homefinance.nl/belastingen/ ... n-2017.asp
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Oplichting

#19 Bericht door Steef »

Als je alle belastingen doorberekend die we betalen, dan zit een overgrote meerderheid aan de 80% of meer. Van elke euro die men verdient, kan je als je geluk heb 0,20 euro vrij besteden.

Mijn werkgever draagt al ongeveer 20% belastingen en heffingen af van over mijn bruto loon.
Ja, je werkgever betaald ook belasting over je BRUTO loon. Als hij dat niet hoeft te doen, zou je dus meer (kunnen) verdienen.

Loonbelasting, Accijns, MBR, BPM, BTW, afvalstoffen heffing, gemeentelijke belasting, enzv, enzv, enzv.

In de tijd dat de benzine op zijn duurst was, was er een accijnsverhoging op de benzine opgelegd door Europa. De betrokken minister was er niet blij mee. Hij kon namelijk deze accijnsverhoging niet betalen! Door de extreem hoge prijs van benzine ging men daadwerkelijk minder auto rijden. Daardoor liep de staatskas miljoenen mis. En daar was even geen geld voor.

Stel je bent een wegenbouwer, je werkt voor een werkgever, je betaald netjes belasting, van die belasting gaat men wegen bouwen en wordt je werkgever dus weer betaald, die jouw weer betaald, zodat je weer belasting kan betalen.

Welkom in de wereld van het kapitalisme.
Een paar hebben kapitaal, de rest zijn loonslaven.

Iets wat we natuurlijk allemaal wel weten, maar laten we het ook gewoon benoemen en elkaar niet voor de gek houden.

Er is maar 1 ding, en dat is de verdeelsleutel.
Hoe en hoeveel wordt er onder de ....mensen..... verdeeld.
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oplichting

#20 Bericht door PA3DAT »

Prima Steef, be my guest.
Iemand begint te roeptoeteren, ik probeer dat in perspectief te zetten en dan kom jij met zo'n onzinverhaal.
Ik heb jaren economie gegeven op Havo en Vwo, maar hier heb ik geen zin in.

Weet je wat je doet? Tel alle beslastingen bij elkaar op, dan kom je nog veel hoger uit dan 100%.

Ik ben weg uit deze populistische discussie. Klagen jullie maar lekker verder.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA0MJM
Berichten: 480
Lid geworden op: 15 sep 2005, 11:43
Roepletters: PA0MJM
Locatie: Oosterhout (Gld)

Re: Oplichting

#21 Bericht door PA0MJM »

+1
Ben ook weg uit dit draadje

Overigens is t wèl knap vervelend voor triodes4ever dat ie zn spul niet kreeg.
73, Martin, PA0MJM
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-735/IC-7300, 2 doublets van 2x9m en een multiband vertical en 100W

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Oplichting

#22 Bericht door andre »

Steef schreef:Als je alle belastingen doorberekend die we betalen, dan zit een overgrote meerderheid aan de 80% of meer. Van elke euro die men verdient, kan je als je geluk heb 0,20 euro vrij besteden.

Mijn werkgever draagt al ongeveer 20% belastingen en heffingen af van over mijn bruto loon.
Ja, je werkgever betaald ook belasting over je BRUTO loon. Als hij dat niet hoeft te doen, zou je dus meer (kunnen) verdienen.

Loonbelasting, Accijns, MBR, BPM, BTW, afvalstoffen heffing, gemeentelijke belasting, enzv, enzv, enzv.

In de tijd dat de benzine op zijn duurst was, was er een accijnsverhoging op de benzine opgelegd door Europa. De betrokken minister was er niet blij mee. Hij kon namelijk deze accijnsverhoging niet betalen! Door de extreem hoge prijs van benzine ging men daadwerkelijk minder auto rijden. Daardoor liep de staatskas miljoenen mis. En daar was even geen geld voor.

Stel je bent een wegenbouwer, je werkt voor een werkgever, je betaald netjes belasting, van die belasting gaat men wegen bouwen en wordt je werkgever dus weer betaald, die jouw weer betaald, zodat je weer belasting kan betalen.

Welkom in de wereld van het kapitalisme.
Een paar hebben kapitaal, de rest zijn loonslaven.

Iets wat we natuurlijk allemaal wel weten, maar laten we het ook gewoon benoemen en elkaar niet voor de gek houden.

Er is maar 1 ding, en dat is de verdeelsleutel.
Hoe en hoeveel wordt er onder de ....mensen..... verdeeld.

Er staat mij vaag iets bij Steef van jaaaaren geleden, een soortgelijk onderwerp. Ik was het toen al volstrekt met je oneens. Dat is na je betoog hierboven niet veranderd. :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Oplichting

#23 Bericht door Steef »

Zit al een week met die zak chips klaar, maar het komt er niet van.

Het heeft idd niks met de hobby te maken.
Helemaal gelijk Aloys.

:mrgreen:
Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Oplichting

#24 Bericht door PA3DAT »

Ok :D

Werd een beetje geïrriteerd... :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie