AANVAL op de DKARS........

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Adrian_
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:03

Re: AANVAL op de DKARS........

#121 Bericht door Adrian_ »

Electron is ook op CD-ROM (met PDF's) te krijgen:
https://www.veron.nl/veron-winkel/

Je kunt ook Office Lens of Dropbox op je mobieltje gebruiken om bepaalde artikelen even te scannen.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#122 Bericht door Juul - PE0GJG »

Maar da's achteraf hé?
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Adrian_
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:03

Re: AANVAL op de DKARS........

#123 Bericht door Adrian_ »

Ja inderdaad.
De ARRL heeft dat beter geregeld. Het is heel handig als je snel even in een online archief kan zoeken op trefwoorden.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: AANVAL op de DKARS........

#124 Bericht door PA3ECZ »

AdrianSDR schreef:Electron is ook op CD-ROM (met PDF's) te krijgen:
https://www.veron.nl/veron-winkel/

Je kunt ook Office Lens of Dropbox op je mobieltje gebruiken om bepaalde artikelen even te scannen.
Ik heb gelukkig geen "gleerplaat" :D

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#125 Bericht door PA3CQN »

AdrianSDR schreef:Zou best eens kunnen, maar die minder dan 1000 leden van de VRZA zijn eigenlijk sowieso niet relevant. Dat is ook het verschil met 1969.
Dat gaat toch echt te ver. Dat is 10 % van de verenigings-leden. Die beoordelen als niet relevant is imo beledigend.
Het zijn er ook ruim meer dan twee keer zoveel als er mee gedaan hebben aan de DKARS enquete, dus op basis van je eigen redenatie kunnen
we die enquete aan de kant schuiven als niet ter zake doende.
Wat die enquete betreft: een pol op de website van DKARS is nog geen enquete, maar een WC-eend onderzoek.

Als ik jouw reacties beoordeel dan proef ik toch een afkeer van de VRZA, met opmerkingen die ik als trollen zou willen kenmerken.
Ik weet niet wat je achtergrond is ( ik weet niet eens of je eigenlijk wel een machtiging hebt ) maar die aanvallen op de VRZA, wat is
daar nu de reden voor?

Kom nu eens met werkelijke argumenten: noem een iets waar het bestaan van twee verenigingen geleid heeft tot een nadelige beslissing van het AT
die voorkomen had kunnen worden als er 1 vereniging was geweest.
Want 'nadelige' beslissingen zoals toelaten van PLC's of LPF zijn geen beslissingen van het AT, maar op internationaal niveau genomen. De rol van het AT is
niet zo groot, en betreft zobiezo kleine zaken. Je gelooft toch niet dat de stem van het AT bij de ITU van doorslaggevende betekenis is?
Daar zijn we afhankelijk van de IARU en binnen die organistatie zijn we al vertegenwoorigd door de VERON.


De doelstellingen van DKARS doen ook wat wereldvreemd aan: het druipt van het verlangen naar vroeger.
Maar 'vroeger' bestaat niet meer. De verdeling van frequenties wordt gestuurd door economische belangen en in een veranderende communicatiewereld staan
zendamateurs niet op de eerste plaats. Dat ligt niet aan de verenigingen of aan het AT en is ook niet specifiek voor Nederland, maar een wereldwijd gegeven.
Vergelijk ik mijn eigen positie met 40 jaar geleden dan zie ik eigenlijk geen nadelige invloed van het AT/VERON/VRZA. Natuurlijk, de HF-banden zitten vol storing en het ruisniveau
ligt op S6 , ik kan in de stad geen langdraad meer in de tuin hangen en met 100W SSB gaan zenden, op 70 ontvang ik meer weerstations dan amateurs.
Maar gelooft er nou echt iemand dat dat terug te draaien is?
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: AANVAL op de DKARS........

#126 Bericht door Juul - PE0GJG »

AdrianSDR schreef:Ja inderdaad.
De ARRL heeft dat beter geregeld. Het is heel handig als je snel even in een online archief kan zoeken op trefwoorden.

En daar maak ik ook dankbaar gebruik van.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Adrian_
Berichten: 153
Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:03

Re: AANVAL op de DKARS........

#127 Bericht door Adrian_ »

PA3CQN schreef: Kom nu eens met werkelijke argumenten: noem een iets waar het bestaan van twee verenigingen geleid heeft tot een nadelige beslissing van het AT
die voorkomen had kunnen worden als er 1 vereniging was geweest.
Zoiets heb ik toch ook nergens beweerd.

'WC-eend onderzoek', dat is ook weer zo'n kwalificatie. Van mij mag het, maar geef anderen dan ook de ruimte iets niet relevant te vinden.

Plaats reactie