Registratie kosten AT

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Registratie kosten AT

#31 Bericht door andre »

Ik stel voor dat ieder lid van dit forum maar even meldt dat, of wanneer de acceptgiro is ontvangen... :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2559
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Registratie kosten AT

#32 Bericht door PA5COR »

Vandaag bericht binnen dat op de 25 e de automatische afschrijving wordt geind.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Registratie kosten AT

#33 Bericht door Solostar »

Bedankt COR voor de duidelijke uitleg.
Immers heeft iedere radiozendamateur het A.T vorig jaar daartoe gemachtigd....... :lol:

73

pd0jig
Hij of zij, die de ogen sluit naar het verleden, is blind voor de toekomst.

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Registratie kosten AT

#34 Bericht door PA0LMD »

Om moedeloos van te worden.....dit geneuzel....
Meten is (z)weten

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Registratie kosten AT

#35 Bericht door Solostar »

PA0LMD schreef:Om moedeloos van te worden.....dit geneuzel....

Leo

Niet een ieder heeft zoals jij alle wijsheid in pacht.
Sorry ik moest dit even kwijt

pd0jig

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Registratie kosten AT

#36 Bericht door sottezero »

tis een dure... zendamateur, marifoon en plb...
katjing..

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Registratie kosten AT

#37 Bericht door johnvdpas »

Zou me niet verbazen dat onder het mom van het profilititeit beginsel de al oude 27mc registratie weer een feit wordt. Bedoel, ook deze band moet gecontroleerd worden, en dat niet alleen, zeker de thuis cb,ers zitten met doorgaans meer vermogen te zenden of op banden waar ze helemaal niet op mogen... In CB taal de kelder of de zolder.

Ook hebben ze minder kennis van technische zaken, en zijn de 27mc versterkers meestal van een lage klasse, zodat ze snel storen in combinatie met hoog vermogen. Kortom, een leuke doelgroep om te controleren.

Ze zouden dat gerust kunnen doen, omdat de norm van 12 watt SSB niet in Nederland is opgenomen vanwege het antenneregister. Maar stel dat ze deze norm wel opnemen, dan zou men meteen een registratie voor basis en mobiel gebruik in kunnen voeren. En ze gelijk in het antenneregister doen, inclusief de daarbij behorende jaarlijkse kosten.

In België is deze sinds een paar jaar geleden afgeschaft, en hadden ze zelfs daar een heuse call. Ik zie het hier al voor me: Dit is ab334 voor ab234.

Bedoel op zich is het wel raar dat je met een marifoon met basiscertificaat met 1 watt mag uitzenden, en je zelfs een heus examen moet afleggen (Ik vind dat niveau trouwens ruim onder de Novice, maar iemand met novice of zelfs F haalt niet zomaar een marifoon basis certificaat, omdat je wat algemene regeltjes moet kennen die gebruikelijk zijn in de scheepsvaart) Als je die regeltjes kent die je in een paar uurtjes kunt leren, haal je dat met 2 vingers in de neus als amateur.

Daarbij moet een marifoon wel 31 euro p/j betalen. Dus ik vraag me af hoelang dat gaat duren op de 27mc.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Registratie kosten AT

#38 Bericht door PF9ZX »

CB is zo goed als dood, op een enkeling na, dus daar valt zeer weinig te halen.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Registratie kosten AT

#39 Bericht door johnvdpas »

Tja, daar heb je gelijk in en ook geen gelijk in, maar het slot van het verhaal is dat je wel gelijk hebt, nu ik er over nadenk.

Ten eerste, basis denk ik dat je behalve sommige plekken waar het nog echt wel leeft, inderdaad vrijwel uitgestorven is. Er zal in Nederland wellicht 1000 a 2000 man dit basis nog gebruiken. Minder dan amateurs in elk geval.

Mobiel: Niet, althans als je kijkt hoeveel 27mc apparatuur in vrachtwagens hangt en dergelijke. Sterker nog, mobiel 27 mc is veel meer vertegenwoordigd dan 2 meter. Ik heb het hier over zenders die gebruiksklaar zijn, dat is wat anders dan actief gebruik. Maar die gaan daar echt geen 31 euro per jaar voor betalen.

Die gaan die zender er ook niet uithalen, dus wat je dan krijgt is dat de politie net zo als in de jaren 80 er op moet controleren. Dat gaat dus never nooit gebeuren. Dus je hebt gelijk. Een call zie ik ze ook niet gebruiken.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Registratie kosten AT

#40 Bericht door andre »

Je moet niet vergissen in de animo voor 27Mhz.
Ook daar zijn ze bezig met landelijk dekkende systemen ala nos.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Registratie kosten AT

#41 Bericht door johnvdpas »

Klopt. Kijk maar naar hoeveel 27 mc apparatuur door hoeveel bedrijven nieuw verkocht wordt, en wat het aanbod is. Daarbij heb ik het over 1000 a 2000 echte gebruikers. Het merendeel zal het wellicht 1 of 2 keer in de maand gebruiken, en dan zit je ver over de 2000 basisgebruikers landelijk heen.

Ook zijn ze bezig met landelijke netwerken, repeaters en dergelijke.

Maar dan nog, het merendeel, en ik denk dat dit meer gebruikers zijn dan amateurs, zit mobiel. Vergeet niet de korte afstanden van een aantal kilometer mobiel. Als ik hier niets hoor, kan dat 20 km verder op heel anders zijn.

Maar dan nog, ik zie ze niet betalen. En registeren zie ik ze ook niet doen. En dan? Dan kost het meer geld dan het oplevert, en dan doen ze het dus niet.

Is hetzelfde als pruim en snuiftabak. Dan werd ook bijna niet verkocht. Wat doen ze? Ze hebben de belasting eraf gegooid. (Behalve de BTW) Gevolg is dat een pakje pruimspul goedkoper is dan een pakje shag. Omdat belasting minder opbracht dan de controle koste. Dat is bij dit net zo goed. Wat ik overigens een rare redenering vind, omdat het gezondheidsaspect daarin niet meegenomen is.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: Registratie kosten AT

#42 Bericht door PA3ECZ »

johnvdpas schreef:Tja, daar heb je gelijk in en ook geen gelijk in, maar het slot van het verhaal is dat je wel gelijk hebt, nu ik er over nadenk.

Ten eerste, basis denk ik dat je behalve sommige plekken waar het nog echt wel leeft, inderdaad vrijwel uitgestorven is. Er zal in Nederland wellicht 1000 a 2000 man dit basis nog gebruiken. Minder dan amateurs in elk geval.

Mobiel: Niet, althans als je kijkt hoeveel 27mc apparatuur in vrachtwagens hangt en dergelijke. Sterker nog, mobiel 27 mc is veel meer vertegenwoordigd dan 2 meter. Ik heb het hier over zenders die gebruiksklaar zijn, dat is wat anders dan actief gebruik. Maar die gaan daar echt geen 31 euro per jaar voor betalen.

Die gaan die zender er ook niet uithalen, dus wat je dan krijgt is dat de politie net zo als in de jaren 80 er op moet controleren. Dat gaat dus never nooit gebeuren. Dus je hebt gelijk. Een call zie ik ze ook niet gebruiken.
Ja, daar op 27 mc wordt wat afgetokkeld. :P

Gebruikersavatar
PD1ADM
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2017, 16:17

Re: Registratie kosten AT

#43 Bericht door PD1ADM »

Wellicht zijn er meer leden in deze groep in het bezit van een marifoonregistratie...

Binnenkort ga ik examen doen voor het N-certificaat. Marifoon bezit ik al. Uiteraard meldt ik me dan voor het frequentiegebruiksregister. Krijg ik dan te maken met dubbele kosten? (Dus zowel voor marifoon als n-amateur) of wordt dit gezien als één registratie?

pd0raa
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 dec 2005, 16:24
Locatie: elburg

Re: Registratie kosten AT

#44 Bericht door pd0raa »

Hallo nee helaas 2 x gebruik freqwentie spectrum 2 x betalen .. :roll:

Gebruikersavatar
PD1ADM
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2017, 16:17

Re: Registratie kosten AT

#45 Bericht door PD1ADM »

Ok, bedankt voor je snelle antwoord..

Plaats reactie