Examenvragen ..

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Examenvragen ..

#1 Bericht door PC1TK »

In voorbereiding voor het f examen , maak examen vragen via ham-radio.nl ...
Maar ik kom in de antwoorden regelmatig fouten tegen.
Ik heb een antwoord op gestuurd naar onze cursus lijder .. want wie ben ik dat ik er tegen in ga ..
Maar ik had het wel goed .. De site gaf het verkeerde antwoord

Zit ik op de verkeerde site ???
Kan mij niet herinneren dat het bij de n voor kwam ..

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Examenvragen ..

#2 Bericht door elsinga »

Je kunt ook historische examens downloaden van mijn site. Ook daar zitten fouten in, maar dat is zeer sporadisch.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Examenvragen ..

#3 Bericht door PC1TK »

Dank je .. Erge is dat ik dat eigenlijk ook al wist.
Heb tijden de N-cursus ook al eens gedaan … en hen je mijn n examens nog toe gestuurd.
Nooit weer aandacht ..

Wellicht dat ik er te duister over denk .. Maar zo het op zet zijn?
Zo dat het leren van alle antwoorden minder zin heeft ?

PA3RIS
Berichten: 832
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Examenvragen ..

#4 Bericht door PA3RIS »

PD1JSK schreef:Wellicht dat ik er te duister over denk .. Maar zo het op zet zijn?
Zo dat het leren van alle antwoorden minder zin heeft ?
Ik ken iemand (ik ben het zelf niet :P ) die puur door het leren van vragen en antwoorden is geslaagd voor de full. Koste hem 1,5 a 2 maanden.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Examenvragen ..

#5 Bericht door elsinga »

Ik weet dat het gebruiken van de historische examens mij zeker heeft geholpen. Ten eerste om de hiaten in mijn kennis bloot te leggen, zodat ik wist waar ik nog aan de kennis moest werken. Te tweede omdat ik het examen dat ik kreeg de avond ervoor nog als proefexamen had gebruikt. :mrgreen: Yep, exact (op de datum na) hetzelfde examen. Dat was een kwestie van gelukkig voor mij recyclen. Halverwege het examen begon in me op het hoofd te krabben en direct na het verlaten van de zaal heb ik mijn vermoeden getoetst en het klopte. ;)

Maar ik ben geen voorstander van het alleen leren van examenvragen en het bijbehorende antwoord. Je gaat dan nat als er nieuwe vragen in zitten en je doet geen kennis op. Dat laatste is het ergste. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Examenvragen ..

#6 Bericht door PC1TK »

Ik kan dat niet zo ... al die antwoorden uit mijn hooft .
Heb zo twee maand terug de eerste gemaakt om gewoon eens te zien wat mij boven het hooft hangt .
10 fout te veel .Begin van de cursus . Was nog wat blijven hangen van de N cursus. En ik was tevreden . Heb deze week de tweede gemaakt. Met de hakken over de sloot 14 fout . Over de helft van de cursus . Ik ga dan alle fouten weer bij langs en zoek uit waarom ik de fout in ging .
Had 3 vragen fout die ik moest gokken , omdat het nog niet behandelt is , en had echt geen idee .
En kwam er zo achter dat het antwoord van een vraag wel goed was .. dus had 13 fout .
En zo schommelt het van net niet naar net wel .. Maar we hebben tot mei en heb dus goede hoop .
Ik zie een herhaling van de N cursus .

Dat ik gaat niet roepen !! OO dat haal ik wel effen . Ik ga der wel van uit anders gaf ik mij niet op .
Maar mijn conditie is mijn grootste vijand .En der is wel eens een middagje studie bij in geschoten omdat het niet ging .
Ik heb nog geen avond gemist , en blijf goed hoop houden . Helft Van de winter ook al weer achter ons ( hoop ik ) .

Heb ook bewust niet eerder examen vragen gemaakt .
Op onze cursusleider te citeren .. !! Je wil niet leren gokken .

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Examenvragen ..

#7 Bericht door PE1PQX »

Gissen is missen, en weten waarom is naar mijn idee het beste om mee een examen in te gaan.
Je neemt de juiste stappen en vooral je 'waarom is die vraag fout' instelling is de enige juiste (vind ik).

Succes, en als je zo door gaat zal F vroeg of laat in de pocket zitten.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Examenvragen ..

#8 Bericht door jan58 »

Ken ook bouwvakker die door alleen leren van de vragen z n f ook heeft gehaald.
Moet er wel bijvertellen dat hij wel 11 meter hobby had.
Maakt het wat uit hoe je je papiertje haalt.Nee denk het niet.
Mensen die nu al jaren het roze papiertje hebben moet je ook niet meer
achter de knopjes zetten.Velen zullen dan ook niet meer slagen.
Denk dat het met de F jes en de N en ook zo zal zijn.

Gr Jan

Plaats reactie