Slimme meter (verplicht ja/nee)

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
almenaar
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:37
Roepletters: pe9kkm

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#121 Bericht door almenaar »

Nou niet gelijk beginnen met opmerkingen over 27mc achtige praktijken als je niet weet hoe de situatie is,als je goed had gelezen,ik heb het gedaan ivm met redelijk zwaar applicatiegebruik! Ik woon redelijk wifi vrij,en heb uiteraard lege kanalen gezocht.Sterker nog, er zijn bij mij nog vrije kanalen! Dus ik stoor niemand,wat theoretisch niet eens kan want niemand heeft het alleenrecht.En beter 4 kleine accespoints als 1 illegaal groot accespoint als je (vrij) woont. 73 pe9kkm

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#122 Bericht door PE1PQX »

Het verhaal van accesspoints is niet relevant voor de vragen over slimme meters.

Off topic:Voor de WiFi mensen: kijk eens naar 5GHz accesspoints??
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#123 Bericht door Radioot »

Afbeelding

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#124 Bericht door PA3HMP »

Radioot schreef:Afbeelding
+1 :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#125 Bericht door PA3SKY »

Ik kreeg gisteren een schrijven in mijn brievenbus met een folder van Enexis, daar stond beschreven dat ik binnenkort een brief krijg voor een ingeplande ombouw. Ik heb telefonisch contact opgenomen en uitgelegd dat ik elektrotechnisch ingenieur ben en dagelijks werk met hoge vermogenselektronika. Ik heb ook mijn eigen zonnepaneel+accu's waarmee ik energie opwek voor de verlichting dus de 29 euro elektra die we maandelijks verbruiken voor wasmachine en kooktoestel is zo weinig, dat ik afzie van deze ombouw.
De man aan de andere kant begreep dat volkomen en vertelde dat de brief met planning voor ombouw niet zal komen omdat dat mijn goed recht is.
Mocht ik daarna alsnog besluiten om slimme meters te plaatsen, dan wordt mij wel Euro 72,- in rekening gebracht. Ik zei dat ik dat volkomen begreep omdat het uur arbeid van de monteur natuurlijk ook betaald moet worden.
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#126 Bericht door sottezero »

kreeg een belletje... had een bericht achtergelaten bij kassa... sinds de nieuwe slimme meter ging de opbrengst van mijn zonnepanelen van 1500kwh naar 20kwh per jaar.

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#127 Bericht door dxhunter »

patrickduis schreef: Mocht ik daarna alsnog besluiten om slimme meters te plaatsen, dan wordt mij wel Euro 72,- in rekening gebracht. Ik zei dat ik dat volkomen begreep omdat het uur arbeid van de monteur natuurlijk ook betaald moet worden.
Nou ik begrijp dat dus totaal niet.
Dat van die 72 euro zeggen ze alleen maar om je bang te maken zodat zoveel mogelijk mensen de slimme meter accepteren en wat ik zo om me heen hoor is dat heel veel mensen er in trappen. Ga er maar vanuit dat er later een 2e en/of 3e ronde zal komen waarin de meter alsnog gratis geplaatst kan worden, ze willen namelijk op zoveel mogelijk plekken een slimme meter.
Aangezien je vastrecht betaald snap ik ook niet waarom het dan later ineens 72 euro zou moeten kosten. Ik heb al een keer een nieuwe meter gekregen en dat koste toen ook niets.
En los daarvan, als ik er vrij voor moet nemen om hun toegang te verlenen kost het mij ook geld. Dus de tijd die het kost is over een weer.
Ik geef nu 1x per jaar de meterstanden door, dus ik zie nog steeds de voordelen niet :? Wel een hele rij aan nadelen.

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#128 Bericht door EA5JEX »

Ik Ben er wel blij mee, ik kan nu elke dag per uur het verbruik zien van gas en elektriciteit.
(Ik heb nog geen pv panelen).

Vorig jaar zonneboiler geplaatst, 30% besparing,
kortgeleden een lucht/water warmtepomp geïnstalleerd, nu 60% extra besparing.

Ik kan nu per dag de installatie tunen, want er zijn nogal wat parameters in de thermostaat en warmtepomp die je kunt tunen.

Kees

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#129 Bericht door PA3HMP »

sottezero schreef:kreeg een belletje... had een bericht achtergelaten bij kassa... sinds de nieuwe slimme meter ging de opbrengst van mijn zonnepanelen van 1500kwh naar 20kwh per jaar.
kreeg een mailtje omdat ik ook het formulier ingevuld had bij kassa, ze(enexis) beweren mij geprobeerd te bellen, helaas voor hun heb ik een nummer melder en die geeft aan dat ze helemaal niet gebeld hebben, in het mailtje stond dat ik hun mag bellen want ze weten mijn adres niet...., standaard klantennummer, hmm, dat had ik al gedaan en daar kwam niks uit daarom had ik juist bij kassa het formulier ingevuld....

wederom dus een wassen neus van enexis.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#130 Bericht door PA3DAT »

pa5cw schreef:Ik Ben er wel blij mee, ik kan nu elke dag per uur het verbruik zien van gas en elektriciteit.
Hier ook, het elektriciteitsverbruik zelfs per kwartier. Ook met een app, op tablet en telefoon.
Leuk om te zien dat de zonnepanelen op mooie dagen méér terugleveren dan ik gebruik! :D

Voor de tegenstanders van de slimme meter:
als je geen slimme meter wilt, moet je natuurlijk helemaal niet beginnen aan een smartphone.
Die gaat pas écht ons leven totaal beheersen. Weg privacy, iedereen weet straks waar je bent,
met wie je bent en wat je aan het doen bent...
Dan ben je waarschijnlijk dolblij met de herinvoering van die Nokia 3310! :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#131 Bericht door dxhunter »

Ik ben niet zo bezig met besparen. Comfort vind ik belangrijk en de rekening die dat geeft betaal ik lachend. :D

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#132 Bericht door EA5JEX »

pa4m schreef:Ik ben niet zo bezig met besparen. Comfort vind ik belangrijk en de rekening die dat geeft betaal ik lachend. :D

het comfort is gelijk en hopelijk kan ik straks van het gas af, want ik ben de bevingen, schade en de NAM meer dan zat! :x

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#133 Bericht door PA3HMP »

PA3DAT schreef:
pa5cw schreef:Ik Ben er wel blij mee, ik kan nu elke dag per uur het verbruik zien van gas en elektriciteit.
Hier ook, het elektriciteitsverbruik zelfs per kwartier. Ook met een app, op tablet en telefoon.
Leuk om te zien dat de zonnepanelen op mooie dagen méér terugleveren dan ik gebruik! :D

Voor de tegenstanders van de slimme meter:
als je geen slimme meter wilt, moet je natuurlijk helemaal niet beginnen aan een smartphone.
Die gaat pas écht ons leven totaal beheersen. Weg privacy, iedereen weet straks waar je bent,
met wie je bent en wat je aan het doen bent...
Dan ben je waarschijnlijk dolblij met de herinvoering van die Nokia 3310! :wink:
wat een kolder, een smartphone heeft niks te maken met bagger werkende electronische meters die niet te vertrouwen zijn.

pe1cmo
Berichten: 2071
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#134 Bericht door pe1cmo »

Dan krijg je inderdaad een mooi overzicht, eventueel per dag zoals hier (afgelopen vrijdag)
stroomverbruik met panelen.JPG

Maar voor de klussers onder ons, je moet de wietplantage op zolder niet achter de meter aansluiten.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

verwijderd

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#135 Bericht door verwijderd »

PA3HMP schreef:
PA3DAT schreef:
pa5cw schreef:Ik Ben er wel blij mee, ik kan nu elke dag per uur het verbruik zien van gas en elektriciteit.
Hier ook, het elektriciteitsverbruik zelfs per kwartier. Ook met een app, op tablet en telefoon.
Leuk om te zien dat de zonnepanelen op mooie dagen méér terugleveren dan ik gebruik! :D

Voor de tegenstanders van de slimme meter:
als je geen slimme meter wilt, moet je natuurlijk helemaal niet beginnen aan een smartphone.
Die gaat pas écht ons leven totaal beheersen. Weg privacy, iedereen weet straks waar je bent,
met wie je bent en wat je aan het doen bent...
Dan ben je waarschijnlijk dolblij met de herinvoering van die Nokia 3310! :wink:
wat een kolder, een smartphone heeft niks te maken met bagger werkende electronische meters die niet te vertrouwen zijn.
+1

Slaat inderdaad nergens op.
Daarbij zijn er zat mensen die een Smartphone gebruiken of er een bezitten die niet op hun naam staan geregistreerd. (Via werk, prepaid, etc..)
Uiteraard kunnen ze met stem herkenning misschien achter komen wie ik ben, waar ik ben maar ik denk niet dat de AIVD of NSA zit te wachten op mij.

Back to Topic: Mensen die een slimme meter willen en alles van afstand(dus ook derde) kunnen aflezen... lekker doen, andere die tegen zijn, zoals ik moeten dat ook zelf weten...

If it works don't change it .. :wink:

Plaats reactie