Slimme meter (verplicht ja/nee)

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#136 Bericht door -Verwijderd account »

PA3HMP schreef:
sottezero schreef:kreeg een belletje... had een bericht achtergelaten bij kassa... sinds de nieuwe slimme meter ging de opbrengst van mijn zonnepanelen van 1500kwh naar 20kwh per jaar.
kreeg een mailtje omdat ik ook het formulier ingevuld had bij kassa, ze(enexis) beweren mij geprobeerd te bellen [...............] daarom had ik juist bij kassa het formulier ingevuld.
Waar is dat formulier te vinden waarover jullie het hebben? Op de site kassa.vara.nl kan ik 'm niet vinden.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#137 Bericht door PA3DAT »

PB5X schreef:+1

Slaat inderdaad nergens op.
Dat denk ik toch wel, ik had je slimmer gedacht.
Op pagina 1 van dit topic maak je je zorgen om je privacy, "mensen hoeven niet mee te kijken wat ik gebruik".
Als ik dan zeg dat je die privacy al kwijt bent dankzij de smartphone die je gebruikt slaat dat opeens
nergens meer op.

Jullie babbelen maar lekker verder! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#138 Bericht door PA3HMP »

PA3DAT schreef:
PB5X schreef:+1

Slaat inderdaad nergens op.
Dat denk ik toch wel, ik had je slimmer gedacht.
Op pagina 1 van dit topic maak je je zorgen om je privacy, "mensen hoeven niet mee te kijken wat ik gebruik".
Als ik dan zeg dat je die privacy al kwijt bent dankzij de smartphone die je gebruikt slaat dat opeens
nergens meer op.

Jullie babbelen maar lekker verder! :D
daarom zeg ik absolute kolder, mijn smartphone staat niet op mijn naam, ook niet op mijn e-mail adres en is ook nooit op dezelfde plek, de vergelijking met een waardeloos werkende electronische meter (slim of niet) slaat dus nergens op.

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#139 Bericht door PA3SKY »

@PA3DAT: Je hebt gelijk, ik wil geen slimme meter en ik wil ook geen smartphone. Ik heb nu een Finse telefoon waar ik elke 3 maanden 10 euro beltegoed opzet. Even als extra opmerking: deze telefoon staat alweer 10 jaar on-onderbroken aan en ik hoef hem maar 1x per week aan de lader te hangen.

Ze moeten eerst de problemen maar eens oplossen met die slimme meters voordat ik overweeg er eentje te plaatsen. Ik ben wel bereid tot een proef: we hangen ze gewoon naast elkaar en als na een jaar blijkt dat de afwijking tussen de meters minder is dan 1 kWh dan ben ik bereid er een te accepteren en kunnen de ze oude demonteren.
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#140 Bericht door andre »

Ik denk dat Aloys als tegenargument gaat aanvoeren dat je toch ook in de auto zit, met kenteken die op elke hoek van de straat wordt geregistreerd. Kortom, weg privacy.. :mrgreen:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#141 Bericht door PA3DAT »

Psies :mrgreen:

Ik vind het wel goed hoor, probeer vooral zoveel mogelijk vernieuwingen op technologisch gebied tegen te houden...

Ik ben niet zonder meer voor alle vernieuwingen, maar ik gebruik zakelijk een smartphone met ongelimiteerd bellen
en internet in heel Europa en dat zou ik niet meer willen missen. In de camper gewoon 24uur/dag snel internet voor
laptop en tablets, net als thuis. En dat in de hele EU plus Noorwegen en IJsland, in één woord: fantastisch! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#142 Bericht door andre »

PA3DAT schreef:Psies :mrgreen:



...Ik ben niet zonder meer voor alle vernieuwingen, maar ik gebruik zakelijk een smartphone met ongelimiteerd bellen
en internet in heel Europa en dat zou ik niet meer willen missen. In de camper gewoon 24uur/dag snel internet voor
laptop en tablets, net als thuis. En dat in de hele EU plus Noorwegen en IJsland, in één woord: fantastisch! :D

Wat je nu opnoemt is allemaal een eigen keus. oftewel, je kunt het ook laten. Net als een geregistreerde ov kaart, bonus op je boodschappen, airmiles en noem maar op. Deze meter Aloys, wordt je in veel gevallen(onterecht) opgedrongen. En dat maakt het verschil voor heel veel mensen. Maar dat heb je vast al in de afgelopen 10 pagina's van dit onderwerp kunnen lezen...Of toch over het hoofd gezien misschien?
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#143 Bericht door PA1 »

Privacy? Ze weten meer van je dan je denkt :mrgreen:

Nog even over de slimme meter: er zijn ook mensen die bang zijn voor de straling die dat ding zou geven. En dat zeggen ze terwijl er een aantal smartphones op de tafel liggen...
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#144 Bericht door PA3HMP »

andre schreef:
PA3DAT schreef:Psies :mrgreen:



...Ik ben niet zonder meer voor alle vernieuwingen, maar ik gebruik zakelijk een smartphone met ongelimiteerd bellen
en internet in heel Europa en dat zou ik niet meer willen missen. In de camper gewoon 24uur/dag snel internet voor
laptop en tablets, net als thuis. En dat in de hele EU plus Noorwegen en IJsland, in één woord: fantastisch! :D

Wat je nu opnoemt is allemaal een eigen keus. oftewel, je kunt het ook laten. Net als een geregistreerde ov kaart, bonus op je boodschappen, airmiles en noem maar op. Deze meter Aloys, wordt je in veel gevallen(onterecht) opgedrongen. En dat maakt het verschil voor heel veel mensen. Maar dat heb je vast al in de afgelopen 10 pagina's van dit onderwerp kunnen lezen...Of toch over het hoofd gezien misschien?
precies, en dan is het nog tot daar aan toe dat het je opgedrongen wordt, maar die krengen kloppen ook vaak niet waardoor je ook nog eens financieel benadeeld wordt.

Gebruikersavatar
PA3SKY
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 okt 2016, 11:42
Locatie: Hooge Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#145 Bericht door PA3SKY »

Ach, daar is het ze eigenlijk allemaal om te doen geweest volgens mij, door de opkomst van de led verlichting en schakelende voedingen komt er steeds meer blindstroom, vroeger kregen bedrijven daar boetes voor. Maar ze willen dit eigenlijk ook allemaal laten betalen. Maar laat ze daar dan een duidelijk begrijpbaar verhaal over naar buiten brengen, i.p.v. het iedereen zomaar in zijn mik te splitsen zonder de achterliggende -echte- redenen.
Kenwood TS-480SAT, TMV-71, TMG-707, TH-F7
Tytera MD-2017 DMR
Hyendfed 80/40/20/15/10m, 50Mhz 3 element Yagi en X200
http://sterrenwachtmyrtha.waarnemen.com/

verwijderd

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#146 Bericht door verwijderd »

PA3DAT schreef:
PB5X schreef:+1

Slaat inderdaad nergens op.
Dat denk ik toch wel, ik had je slimmer gedacht.
Op pagina 1 van dit topic maak je je zorgen om je privacy, "mensen hoeven niet mee te kijken wat ik gebruik".
Als ik dan zeg dat je die privacy al kwijt bent dankzij de smartphone die je gebruikt slaat dat opeens
nergens meer op.

Jullie babbelen maar lekker verder! :D
- 1

-Verwijderd account

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#147 Bericht door -Verwijderd account »

patrickduis schreef:daar is het ze eigenlijk allemaal om te doen geweest volgens mij, door de opkomst van de led verlichting en schakelende voedingen komt er steeds meer blindstroom[...........] Maar laat ze daar dan een duidelijk begrijpbaar verhaal over naar buiten brengen
Aha, dit verklaard al heel wat meer.
Met "blindstroom" als zoekterm leverde heel veel info op en tegelijk ook het verschil tussen een ferrarismeter en een slimme meter. En daarmee is gelijk ook duidelijk hoe het kan dat het gemeten verbruik ineens hoger is na installatie van zo'n digitale meter.


Charles - PE2CH

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#148 Bericht door PA3HMP »

dat niet zo zeer, maar schakelende voedingen led lampen enz geven geen zuiver Ohmse belasting die ook nog eens in pulzen werkt, de ferraris meter had daar totaal geen probleem mee, de electronische meters wel en rekenen daarom meer verbruik dan er daadwerkelijk verbruikt wordt, 'oplossing' zou een grote scheidingstrafo zijn van 25A dan is de belasting wel netjes sinusvormig, maar een scheidingstrafo geeft ook weer verlies.

al met al is de beste oplossing de ferraris meter weer terug tot ze de electronische meuk meters betrouwbaar hebben gemaakt.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#149 Bericht door PA1 »

PA3HMP schreef:
al met al is de beste oplossing de ferraris meter weer terug tot ze de electronische meuk meters betrouwbaar hebben gemaakt.
Dat gaat niet gebeuren denk ik. Ze willen de salderingsregeling indammen (want het gaat weer teveel centjes kosten) en dat kan alleen als iedereen een meter met teruglever telwerk heeft. Op een draaischijf kan je niet zien hoeveel je teruglevert.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PA1PDB
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 jun 2013, 08:12
Roepletters: PA1PDB
Locatie: JO32CW

Re: Slimme meter (verplicht ja/nee)

#150 Bericht door PA1PDB »

PA3HMP schreef: 'oplossing' zou een grote scheidingstrafo zijn van 25A dan is de belasting wel netjes sinusvormig, maar een scheidingstrafo geeft ook weer verlies.
De aanschafkosten hiervan overstijgen ongetwijfeld wat een digitale meter teveel zal rekenen :(
http://qsl.net/pa1pdb/
nu PA1PDB van 1992 t/m 2011 PE1OYI

Plaats reactie