AT ontmanteld "legale" piraat

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

AT ontmanteld "legale" piraat

#1 Bericht door PE9PE »

Life is too short for QRP.

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: AT ontmanteld "legale" piraat

#2 Bericht door pa4o »

Oeps

Peter

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: AT ontmanteld "legale" piraat

#3 Bericht door jan58 »

ach ja..... 31 euro.......Word dat ook weer goed besteed. :D
Hoef je je daar ook niet meer druk over te maken. :lol:


Gr Jan

Gebruikersavatar
pb1a
Berichten: 413
Lid geworden op: 18 nov 2008, 21:56
Contacteer:

Re: AT ontmanteld "legale" piraat

#4 Bericht door pb1a »

Foutje bedankt HI. AT zal wel helpen om de zaak weer zo snel mogelijk in de lucht te krijgen. Ik weet niet hoe het in Vechtdal is, maar als ik me vakantieverblijf in Vierhouten ben is de FM omroepband wel heel erg druk en met name van allemaal zwakke signalen die je buiten wel en binnen niet ontvangt. En dat zijn lang niet allemaal legale zenders. Het bulkt van de etherpiraten daar, dus dan is een fout zo gemaakt.
AT geeft in dagblad" De Stentor" zelf aan dat het om een blunder gaat. Wel triest dat die 3 jongens hun hele kerstvakantie hebben opgeofferd
in de klerenkauw om die zaak aan te sluiten. Ik heb eigenlijk een beetje meelijden met de amtenaar die die blinder heeft gemaakt. Zie zou wel niet lekker geslapen hebben HI.

Gr. Anne PB1A
Als er is mijn radioshack stof op waait pak ik een stofzuiger om het op te zuigen!!

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: AT ontmanteld "legale" piraat

#5 Bericht door johnvdpas »

In principe controleert AT op afwijkingen in de ether. Dus wanneer een bepaald signaal er niet hoort te zijn, merken ze dat op. Ik denk ook dat daar de fout zat, dat het signaal wat er niet hoort te zijn, er dus wel hoorde te zijn maar dat dit nog niet bekend was. Ja wel bekend was, maar niet ingevoerd, waardoor de controleur dacht hebbes piraat. Kruispeiling erop, en ze zien meteen waar die mast staat. Zo moeilijk is het allemaal niet. Wellicht iets te makkelijk het opsporen, in dit geval...

Maar dan is het nog maf, want je hoort toch dit is radio... roepen. Dan ga je toch op zijn minst even kijken of die zender legaal uitzend. Om dan gelijk met een haakse slijper de antenne in 20 stukken te zagen, en de aansturingskast compleet te vernielen, is ook zo wat he...

Elke amateur zou dit juist graag hebben bij piraten of een 27mc,er die denkt dat die met 2kw wel kan uitzenden... Dan zitten we hier allemaal te grinniken...

Lijkt me in dit geval een duur grapje voor AT. Behalve directe schade zullen ze ook wel de indirecte schade vergoed willen zien.

Plaats reactie