Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 28 feb 2017, 16:00

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 08 jan 2017, 12:17 

Zo'n 10/12 jaar geleden heb ik mijn N licentie behaald en door omstandigheden een paar jaar later ook weer gedeactiveerd. Nu begint het weer te kriebelen en vind ik vooral het hele DMR gebeuren erg interessant. Ik begreep uit eerdere posts in dit forum dat het wel mogelijk moet zijn om mijn licentie weer te activeren zonder opnieuw het examen af te leggen.. Althans, dat was het zo'n 5 jaar geleden.

Weten jullie of dit nu nog steeds zo is en wat de procedure is? Op de website van het AT vind ik niet de juiste informatie.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jan 2017, 12:20 

tjeerdd schreef:
Zo'n 10/12 jaar geleden heb ik mijn N licentie behaald en door omstandigheden een paar jaar later ook weer gedeactiveerd. Nu begint het weer te kriebelen en vind ik vooral het hele DMR gebeuren erg interessant. Ik begreep uit eerdere posts in dit forum dat het wel mogelijk moet zijn om mijn licentie weer te activeren zonder opnieuw het examen af te leggen.. Althans, dat was het zo'n 5 jaar geleden. Weten jullie of dit nu nog steeds zo is en wat de procedure is? Op de website van het AT vind ik niet de juiste informatie.

Ik denk dat je gewoon kan inloggen op de desbetreffende site en een call aanvragen.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jan 2017, 12:26 

PA0FRI schreef:
tjeerdd schreef:
Zo'n 10/12 jaar geleden heb ik mijn N licentie behaald en door omstandigheden een paar jaar later ook weer gedeactiveerd. Nu begint het weer te kriebelen en vind ik vooral het hele DMR gebeuren erg interessant. Ik begreep uit eerdere posts in dit forum dat het wel mogelijk moet zijn om mijn licentie weer te activeren zonder opnieuw het examen af te leggen.. Althans, dat was het zo'n 5 jaar geleden. Weten jullie of dit nu nog steeds zo is en wat de procedure is? Op de website van het AT vind ik niet de juiste informatie.

Ik denk dat je gewoon kan inloggen op de desbetreffende site en een call aanvragen.

Met je DigiD welteverstaan. .

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jan 2017, 12:44 

Jep dat lukt inderdaad met je DigID. Na heractivering krijg je vanzelf de rekening van €31,00 in de bus.
Op de papieren 'vergunning' wachten is niet nodig; na registratie kun je deze in PDF downloaden en printen. Dit is rechtsgeldig. Het pasje en verige info volgen later via de reguliere post.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 08 jan 2017, 14:20 

Na al die jaren stond het er inderdaad nog netjes in ! Dank allen voor de hulp en ik ga een avondje denken over een goede call :? :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 09 jan 2017, 22:04 

Hmm,,...

Ik moet eerlijk zeggen,... het AT heeft wat dat betreft de zaakjes goed op orde.
Zelfs na 33 jaar non-actief te zijn geweest heb ik mijn oude roepletters weer terug.
Ik ben een amateur die destijds een QSO maakte met rooksignalen tot aan de grens, en voor dx gebruikte ik postduiven :lol:
Welkom terug op de freq's, ook bij mij begon het te kriebelen, ehh,... was al een tijdje bezig op de 11 om te kijken of ik het echt weer wou.
Maar ik ben weer QRV, op 2 meter, helaas alleen mobiel en in fm.
Maar voorlopig kan ik weer vooruit.

Greetzz,,... Toon, PDØDFM

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 10 jan 2017, 10:36 

Welkom naamgenoot.

Succes met het weer activeren van je call en hobby.

www.pa3gnz.nl

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur