Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#1 Bericht door pa3kc »

John, PA0ETE bracht dit nieuws:

Ham Radio Deluxe dat overgenomen is door het Amerikaanse HRD LLC heeft langdurig amateurs klanten afgeperst die negatieve reviews plaatste op o.a. Eham.net d.m.v. het blokkeren van hun HRD software.

Daarnaast wat er nu ook aan het licht gekomen is is dat mensen die niet financieel daadkrachtig waren met een handicap geschoffeerd zijn.

Het hele verhaal wat er gebeurd is op Reddit gepost:
https://www.reddit.com/r/amateurradio/c ... ga_thread/

Of hier:
http://www.theregister.co.uk/2016/12/21 ... blacklist/

Het schijnt dan men al sinds het begin van de overname zo te werk is gegaan.

Laatste nieuws is dat de eigenaar van HRD LLC opgestapt is.

Gebruikersavatar
PD0Q
Berichten: 166
Lid geworden op: 16 apr 2015, 13:05
Roepletters: PD0Q
Locatie: Amsterdam

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#2 Bericht door PD0Q »

Lekker bedrijfje ...

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#3 Bericht door PA5COR »

Is (nu gesloten maar naleesbaar) ook een lange thread op QRZ.com.
Beste manier om je bedrijf om zeep te helpen... :|
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#4 Bericht door PD5DJ »

Tja, wie zal het allemaal zeggen..

Muggen en daarna olifanten gaan gauw op deze manier..

Ik lees in het artikel 1 gehandicapt persoon.. bovenstaande tekst staat al dat het er weer meerdere zijn.. ;) ik bedoel maar.

Bashen gaat gauw in deze electronische wereld..
Zak zout zou hierbij wel van dienst kunnen zijn. ;)
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#5 Bericht door PE1KEL »

http://www.arrl.org/news/hb9drv-sells-r ... dio-deluxe

Hiermee is het gezeik begonnen.
Ik heb met Rick Ruhl ook wel eens een akkefietje gehad, hij zou mij gaan 'sewen' zoals dat op zijn amerikaans heet...

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#6 Bericht door PA5COR »

Beetje moeilijk standpunt wat je inneemt nu.

Zeker omdat de ( nu opgestapte) mede eigenaar toegaf dat dit gebeurde.
Eerst werd de schuld op een medewerker geschoven, toen op de eigenaar zijn suikerziekte? daarna gewoon toegaf dat het een normaal patroon was in de firma.

Niet alleen het "normale"patroon van handelen is fout, maar ook de poging tot afschuiving en foute afhandeling.
Hier had meteen bij het openbaar worden een ruiterlijk toegeven van de fouten, beloven dat ze niet eer zouden voorkomen en rectificatie en excuses de lont uit het kruitvat gehaald, nu is de schade eenmaal geschied, en zie dat maar weer eens terug te draaien.

We praten over betaalde software en support waar men redelijk veel geld voor heeft betaald.
Daar horen chantage om een negatieve recentie weg te krijgen als men geen support bied absoluut niet bij.

https://www.reddit.com/r/technology/com ... e_posts_a/
https://forums.qrz.com/index.php?thread ... er.547962/
PD5DJ schreef:Tja, wie zal het allemaal zeggen..

Muggen en daarna olifanten gaan gauw op deze manier..

Ik lees in het artikel 1 gehandicapt persoon.. bovenstaande tekst staat al dat het er weer meerdere zijn.. ;) ik bedoel maar.

Bashen gaat gauw in deze electronische wereld..
Zak zout zou hierbij wel van dienst kunnen zijn. ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#7 Bericht door PA5COR »

P.S. dit is niet bij een maal gebleven, het scheen een normale gang van zaken te zijn "moeilijke" klanten op de zwarte lijst te zetten en zodoende hun betaalde versie onbruikbaar te maken.

Quote:
This is just the first couple pages of eham reviews, about 50% of the negative reviews I checked had their calls manually blacklisted - http://i.imgur.com/QZlREaJ.png

note that blacklisted means HRD blocked them, not that their licenses just expired or they no longer paid for support. If that's the case, it just returns =DELETED
Unquote.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PB2T
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:15
Roepletters: PB2T
Locatie: Ingen
Contacteer:

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#8 Bericht door PB2T »

pa3kc schreef:John, PA0ETE bracht dit nieuws:

Ham Radio Deluxe dat overgenomen is door het Amerikaanse HRD LLC heeft langdurig amateurs klanten afgeperst die negatieve reviews plaatste op o.a. Eham.net d.m.v. het blokkeren van hun HRD software.
Dat er geprobeerd is klanten te beïnvloeden geloof ik. De titel waarin wordt gesteld dat klanten zijn afgeperst vind ik onjuist en overdreven.
73, Hans PB2T

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#9 Bericht door PA3DAT »

+1

De titel deed mij ook al fronsen...

En dat van die gehandicapte speelt puur op emoties, zoiets moet je niet meenemen in een nieuwsbericht.
Het heeft niets te maken met zaken doen. Regels t.a.v. zaken doen zijn voor validen en invaliden gelijk.
Gelijke behandeling, dat is wettelijk vastgelegd.

Maar ik heb de verschillende websites en draadjes gelezen, ik koop dus geen HRD en ga op zoek naar een
ander logprogramma!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#10 Bericht door PD5DJ »

PA5COR schreef:Beetje moeilijk standpunt wat je inneemt nu.

Zeker omdat de ( nu opgestapte) mede eigenaar toegaf dat dit gebeurde.
Eerst werd de schuld op een medewerker geschoven, toen op de eigenaar zijn suikerziekte? daarna gewoon toegaf dat het een normaal patroon was in de firma.

Niet alleen het "normale"patroon van handelen is fout, maar ook de poging tot afschuiving en foute afhandeling.
Hier had meteen bij het openbaar worden een ruiterlijk toegeven van de fouten, beloven dat ze niet eer zouden voorkomen en rectificatie en excuses de lont uit het kruitvat gehaald, nu is de schade eenmaal geschied, en zie dat maar weer eens terug te draaien.

We praten over betaalde software en support waar men redelijk veel geld voor heeft betaald.
Daar horen chantage om een negatieve recentie weg te krijgen als men geen support bied absoluut niet bij.

https://www.reddit.com/r/technology/com ... e_posts_a/
https://forums.qrz.com/index.php?thread ... er.547962/
PD5DJ schreef:Tja, wie zal het allemaal zeggen..

Muggen en daarna olifanten gaan gauw op deze manier..

Ik lees in het artikel 1 gehandicapt persoon.. bovenstaande tekst staat al dat het er weer meerdere zijn.. ;) ik bedoel maar.

Bashen gaat gauw in deze electronische wereld..
Zak zout zou hierbij wel van dienst kunnen zijn. ;)
Zoals ik al zei zie text boven,

Ik neem dus geen helemaal geen standpunt in, en heb ook geen mening over de inhoud van het verhaal..
Wat ik wel lees is, dat het verhaal een eigen leven gaat lijden, en van context veranderd, dat is gewoon wat ik lees..
Dus waar de echte waarheid zal liggen, dat zullen alleen de betreffende partijen weten.

Men weet zich namelijk prima van achter een toetsenbord te denken te kunnen mengen in discussie over andermans problemen, wat van kwaad tot erger wordt.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#11 Bericht door pa3kc »

- Klanten die zich negatief uitlieten over HRD op Eham.net hun Ham Radio Deluxe weigerde ineens om te werken.

- Toen men contact opnam met HRD LLC hierover werd hun duidelijk verteld:

"Weetje die negatieve review die je op Eham plaatste (men werd voorzien dan van link erheen) als je die negatieve review weghaalt dan gaat jouw HRD versie weer werken."

Onder die druk, in die context kan je dat wel degelijk afpersen noemen.

Sommigen onder ons zijn BETA testers geweest van HRD, Free loaders noem ik ze maar toen het net overgenomen werd door HRD LLC. Die hebben als dank gratis meegelift op de laatste versies zonder te betalen of hebben een behoorlijke korting gekregen.

Erg naar dit allemaal. HRD is/was een fantastische aanvulling op onze hobby, je kon de bui al zien hangen toen het overgenomen werd. Iets van een soort mensen die snel willen cashen, zegt genoeg over dat type mensen.

Jammer allemaal dat zo'n mooi product dat eerst gratis was waar vele gratis aan hebben gewerkt eerst word uitgemolken en dan zo word besmeurd als nu :(

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#12 Bericht door PA1WBU »

Log4OM geinstalleerd en nooit meer naar HRD5 omgekeken. Problem solved.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#13 Bericht door Bert_1 »

Ik gebruik al enkele jaren HRD en zat er over te denken om eens een nieuwe versie aan te schaffen maar daar ben ik nu niet zo zeker meer van. Wat is een goed alternatief als je het bedieningsgemak van een ic-7000 en de mogelijkheid om met N1MM te communiceren het belangrijkst vindt?
Bert

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#14 Bericht door PG7VG »

Ik heb HRD " de freeware" in het begin eventjes gebruikt. Was voor mij op dat moment veel te uitgebreid en te ingewikkeld.

Door het lezen van deze artikelen zal het voor mij nog heel lang gaan duren voordat ik ooit weer naar HRD zal gaan kijken.......

Vertrouwen in een bedrijf/product/dienst dat "komt te voet, en gaat ter paard".

Ik zou niet vreemd opkijken als HRD binnenkort ter ziele is. :?
73, Peter.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ham Radio Deluxe staff perste amateur klanten af.

#15 Bericht door PA5COR »

Je nam wel degelijk een standpunt in, nameljk dat het overdreven was.
Zonder jezelf eerst even degelijk in te lezen in de links die waren gegeven, inclusief posts van de eigenaar van HRD llc.
Bewijs is er in de aangehaalde links, zelfs de eigenaar van HRD llc die erkende dat het waar was..... wat wil je meer dan?, zelfs van de lijst met mensen die zo afgeperst werden?
Niks geen eigen leven leiden, context veranderen, dat is jouw standpunt maar niet de waarheid.

"Men weet zich namelijk prima van achter een toetsenbord te denken te kunnen mengen in discussie over andermans problemen, wat van kwaad tot erger wordt.".

Inderdaad, dat heb je net zelf al bewezen.
Vandaar dat ik me zo lang erover heb stilgehouden en me eerst ingelezen heb en contact met sommigen heb gehad.



Zet die zak zout maar snel bij jezelf neer.



quote="PD5DJ"]
PA5COR schreef:Beetje moei
Zoals ik al zei zie text boven,

Ik neem dus geen helemaal geen standpunt in, en heb ook geen mening over de inhoud van het verhaal..
Wat ik wel lees is, dat het verhaal een eigen leven gaat lijden, en van context veranderd, dat is gewoon wat ik lees..
Dus waar de echte waarheid zal liggen, dat zullen alleen de betreffende partijen weten.

Men weet zich namelijk prima van achter een toetsenbord te denken te kunnen mengen in discussie over andermans problemen, wat van kwaad tot erger wordt.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Plaats reactie