Equalizer/compressor voor hf tranceiver

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pd9ray
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:39
Locatie: Rotterdam

Equalizer/compressor voor hf tranceiver

#1 Bericht door pd9ray »

Sinds een paar dagen maak ik gebruik van een 8 bands equalizer met compressor functie van UR6QW.
Ik wilde al langer zoiets proberen, maar de kastjes die ik tot nu toe vond (bv van W2IHY) vond ik nogal aan de prijzige kant (tussen de 300 en 400 Dollar)
Nu weet ik wel dat je nooit appels met peren moet vergelijken, maar via een bevriend zendamateur kwam ik achter deze processor, en die wilde ik even met iedereen delen.
Ik ben een redelijk verwende amateur, en heb zo nu en dan weleens wat budget om in de hobby te investeren. Op een gegeven moment heb je alles, en soms zelfs dubbel.
Meerdere sets, meerdere antennes, een goede voeding, mooie mic, nog een voeding, nou goed....you get the picture.
Dus ben je op zoek naar een leuke toy, die ook nog eens wat toevoegt.
Heb ik dus gevonden. Het apparaat zit in een mooie, solide behuizing, en de potmeters voelen echt goed aan. De knopjes voelen een beetje rubberachtig aan, en draaien soepel rond.
De verkoper is echt iemand die achter zijn product staat, en je kunt vragen wat je wilt. Ik wilde bijvoorbeeld een aansluiting voor een voetpedaal, en een wat langere kabel naar de tx. Dit werd snel en soepel geregeld.De prijs is ook redelijk. Voor een 8 bands eq met compressor betaal je $ 120 plus $20 shipping, en er is ook nog een 5 bands variant, en die kost $70 plus $20 shipping.
Op de voorkant zit een aansluiting voor een Heil headset mic, dus als je dit kastje hebt, heb je de adapter voor je set niet meer nodig.
Ik heb dus een ptt aansluiting op de achterkant laten maken als extra, en de kabel tussen de eq en de set 10 centimeter langer laten maken. In euro's betaalde ik incl. shipping: 132 euro.
Het apparaat heeft 9 dagen gedaan over de reis vd Ukraine naar Spijkenisse.