Agentschap Telecom stopt publicatie lijst roepletters

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
PA3CNO
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 okt 2010, 05:58

Re: Agentschap Telecom stopt publicatie lijst roepletters

#46 Bericht door PA3CNO »

Iets meer dan 6 per seconde. Dat houdt de site echt wel lekker bezig, maar niet zo dat de performance merkbaar achteruit gaat. Veel langzamer kan niet want dan duurt het helemaal een eeuwigheid, veel sneller ook niet want dan gaat het op een DDoS lijken en maak je slapende honden wakker. Zoals ik schreef, ik heb nu in 2,5 dag een nieuwe lijst. :wink:

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom stopt publicatie lijst roepletters

#47 Bericht door PE9ZZ »

Als ze met fratsen als CAPTCHA gaan komen kan je ze altijd nog WOBben. Een website met callsigns is al een aanmerkelijk belang.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Agentschap Telecom stopt publicatie lijst roepletters

#48 Bericht door elsinga »

Zoals ik al schreef denk ik dat een platte lijst met welke callsigns zijn uitgegeven geen enkel privacy doel schendt. Bij het RDW mag je van elk willekeurig kenteken opvragen bij welke soort auto het hoort. De callsign lijst is minder informatief... er is geen enkele mogelijkheid om met die lijst gegevens over personen te krijgen. Ja, je kunt de gegevens die door de HAM zelf op qrz.com zijn gezet opzoeken of de website van de amateur zelf, maar die info staat al op internet.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Agentschap Telecom stopt publicatie lijst roepletters

#49 Bericht door johnvdpas »

Natuurlijk kan dat, ook in de toekomst doormiddel van scrips, verschillende IP adressen ect. Bedoel, zendamateurs hebben doorgaans (zeker een aantal) een hoge technische kennis, dus van de populatie zendamateurs zijn er doorgaans veel meer die weten hoe ze dat moeten doen, vergeleken met een andere groep.

Maar rest de vraag? Wat wil je daar mee bereiken? Dat AT zegt: We hebben de gelden van zendamateurs (die 31 p/j) voornamelijk gebruikt voor reacties op de bezwaarschriften van de registratie, en het beter beveiligen van het logbook, omdat amateurs het nodig vonden de beveiliging te omzeilen?

Ik heb liever dat ze het geld aan andere dingen uitgeven.

PE8R
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 aug 2016, 07:25

Re: Agentschap Telecom stopt publicatie lijst roepletters

#50 Bericht door PE8R »

Wel jammer dat de lijst niet meer direct beschikbaar is. Ik had er dikke pret mee.

Plaats reactie