Zendamateur.COM

24 uur per dag QRV
Het is nu 23 jun 2017, 21:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 12 feb 2017, 09:53 

Iets meer dan 6 per seconde. Dat houdt de site echt wel lekker bezig, maar niet zo dat de performance merkbaar achteruit gaat. Veel langzamer kan niet want dan duurt het helemaal een eeuwigheid, veel sneller ook niet want dan gaat het op een DDoS lijken en maak je slapende honden wakker. Zoals ik schreef, ik heb nu in 2,5 dag een nieuwe lijst. :wink:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 feb 2017, 07:19 

Als ze met fratsen als CAPTCHA gaan komen kan je ze altijd nog WOBben. Een website met callsigns is al een aanmerkelijk belang.

Tjerk, 9ZZ

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 feb 2017, 12:46 
Moderator

Zoals ik al schreef denk ik dat een platte lijst met welke callsigns zijn uitgegeven geen enkel privacy doel schendt. Bij het RDW mag je van elk willekeurig kenteken opvragen bij welke soort auto het hoort. De callsign lijst is minder informatief... er is geen enkele mogelijkheid om met die lijst gegevens over personen te krijgen. Ja, je kunt de gegevens die door de HAM zelf op qrz.com zijn gezet opzoeken of de website van de amateur zelf, maar die info staat al op internet.

Icom IC-7000, X50N (14m asl), MFJ926B+ZS6BKW (inverted V, 12m asl), Kenwood TH-F7E, Polmar DB-50M, Diamond SG7500 (2m ASL ;) ), Hytera PD-785G, Tytera MD380, 18x Baofeng BF888S, Uniden UBC3500XLT, Garmin NuviCam, Garmin Montana 650t
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, EMC apparatuur overzicht, Scannerfrequenties NL e.o.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 13 feb 2017, 13:41 

Natuurlijk kan dat, ook in de toekomst doormiddel van scrips, verschillende IP adressen ect. Bedoel, zendamateurs hebben doorgaans (zeker een aantal) een hoge technische kennis, dus van de populatie zendamateurs zijn er doorgaans veel meer die weten hoe ze dat moeten doen, vergeleken met een andere groep.

Maar rest de vraag? Wat wil je daar mee bereiken? Dat AT zegt: We hebben de gelden van zendamateurs (die 31 p/j) voornamelijk gebruikt voor reacties op de bezwaarschriften van de registratie, en het beter beveiligen van het logbook, omdat amateurs het nodig vonden de beveiliging te omzeilen?

Ik heb liever dat ze het geld aan andere dingen uitgeven.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 16 feb 2017, 11:07 

Wel jammer dat de lijst niet meer direct beschikbaar is. Ik had er dikke pret mee.

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur