Bezorgdheid om Echolink procedures

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Re: Bezorgdheid om Echolink procedures

#16 Bericht door -Verwijderd account »

PA3JMS schreef:Op mijn Registratie bewijs staat mijn call, naam, geboorte datum, relatienummer en registratie nummer. Mijn adres en BSN staan er niet op.

Grappig is wel dat ik ook nog een roze variant heb van het registratie bewijs en daar staat inderdaad mijn BSN op.

Het registratie bewijs is niet internationaal erkend en alleen voor gebruik binnen Nederland. Daar staat mijn BSN niet op.
Opmerkelijk dat jij jezelf meerdere keren tegenspreekt :lol:
Op het Registratiebewijs staat inderdaad ook het BSN-nummer. Zowel op de "oude" alsook op de nieuwe die ik ontvangen heb.
Dat nummer op het Registratiebewijs doorstrepen zou ik niet doen, dan is het Registratiebewijs daarmee ongeldig. Wat ik gedaan heb is het BSN-nummer afgeplakt en vervolgens een digitale kopie gemaakt; ingescand. Dan kun je 'm gewoon per mail versturen naar de organisatie die erom vroeg. TeamSpeak bijvoorbeeld.
Na het inscannen heb ik het stukje tape weer eraf gehaald.

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Bezorgdheid om Echolink procedures

#17 Bericht door PA3JMS »

Denk dat het wel mee valt. Ga het nog eens proberen :wink:

Ik heb TWEE registratie bewijzen. Dus TWEE creditkaartjes. Een waar GEEN BSN nummer op staat en een waar WEL een BSN nummer opstaat. De eerste heb in 2008 ontvangen na het halen van het examen. De tweede, deze is roze van kleur, heb ik later een keer ontvangen samen met een nieuwe Radio Amateur Licence (het A4tje) omdat de oude niet meer leesbaar was.

Door halen doe je natuurlijk niet op het orgineel. Dat knip je er uit. :mrgreen:
73 Jan

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Bezorgdheid om Echolink procedures

#18 Bericht door Rene - pg3r »

PE2CH schreef:Wat ik gedaan heb is het BSN-nummer afgeplakt en vervolgens een digitale kopie gemaakt; ingescand. Na het inscannen heb ik het stukje tape weer eraf gehaald.
Digitaal bewerken is simpeler.

-Verwijderd account

Re: Bezorgdheid om Echolink procedures

#19 Bericht door -Verwijderd account »

pg3r schreef:
PE2CH schreef:Wat ik gedaan heb is het BSN-nummer afgeplakt en vervolgens een digitale kopie gemaakt; ingescand. Na het inscannen heb ik het stukje tape weer eraf gehaald.
Digitaal bewerken is simpeler.
Is helemaal juist, maar.... die digitale bewerking is óók ongedaan te maken en is daarmee het origineel weer beschikbaar.

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Bezorgdheid om Echolink procedures

#20 Bericht door pe1rxq »

Als je het goed doet niet. Een raster image maken en simpelweg een blok egaal een andere kleur geven en het is echt weg.
Dat sommigen daar compleet incompetent in zijn (Documenten met 'undo' info of verschillende layers) maakt het nog niet onmogelijk.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Bezorgdheid om Echolink procedures

#21 Bericht door PE1PQX »

PE2CH schreef:
pg3r schreef:
PE2CH schreef:Wat ik gedaan heb is het BSN-nummer afgeplakt en vervolgens een digitale kopie gemaakt; ingescand. Na het inscannen heb ik het stukje tape weer eraf gehaald.
Digitaal bewerken is simpeler.
Is helemaal juist, maar.... die digitale bewerking is óók ongedaan te maken en is daarmee het origineel weer beschikbaar.
Bijna goed... Dit is alleen terug te halen als je een RAW bestand en de daarbij XMP container files opstuurt.
In de veelgebruikte JPG bestanden is het weg=weg. Zo ook met GIF, BMP enz.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PB0FH
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 aug 2016, 14:03
Roepletters: PB0FH

Re: Bezorgdheid om Echolink procedures

#22 Bericht door PB0FH »

pe1rxq schreef:Als je het goed doet niet. Een raster image maken en simpelweg een blok egaal een andere kleur geven en het is echt weg.
Dat sommigen daar compleet incompetent in zijn (Documenten met 'undo' info of verschillende layers) maakt het nog niet onmogelijk.
Dit had ik dus gedaan, echter kreeg ik toen de melding terug dat men graag het onbewerkte origineel wilde hebben.. Dit was de reactie overigens :

Code: Selecteer alles

It is up to you. If you think there is too much information printed on your license document, you should take it up with your government. If you do not want to share that information with us, that is okay also. We will not validate a call with anything except the licensee's signature blocked up.

You may uninstall EchoLink from your computer/device, and if you wish, switch to some other VoIP program.

73,
EchoLink Validation Team
Echt meedenken zat er daar ook niet in. Vandaar mijn bezorgdheid ook.

Thanks voor de verschillende argumenten die ik hier lees. Ik ben zelf van mening dat ik zelf ervoor moet kunnen kiezen welke data ik deel met welke mensen. Sommige lijken zich hierin ook te kunnen vinden terwijl anderen zoals ik hier lees meer zoiets hebben van "al dat privacy gedoe, ik houdt het liever makkelijk".
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.

Plaats reactie