Schadelijk onzinartikel over onze hobby

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#31 Bericht door Juul - PE0GJG »

Heren,

Leer het nou eens,
bij een interview altijd "bedingen" om vooraf te lezen ter goedkeuring.

En dit soort "zomer artikelen" zullen er altijd blijven. Helaas.

In feite heb ik de strijd al opgegeven, maar toch goed dat jullie er op reageren. Ik heb mijn strijd al tientallen jaren terug geleverd…………….het heeft niet geholpen.

Journalisten, iedereen kan zich zo noemen, is soms een merkwaardig volkje,……..net zendamateurs denk ik wel eens.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#32 Bericht door PE1PQX »

PA3CQN schreef:Ach, legale etherpiraat kan ik mee leven.
Ik heb dus wel moeite met de kreet 'legale etherpiraat', het waarom staat uitgelegd in mijn e-mail.
De beweegreden van de mensen die niet willen, kunnen of vergeten zijn te betalen interesseert me niet.
Ik heb een mooie hobby en daar mag best jaarlijks een klein bedrag voor betaald worden.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1082
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#33 Bericht door PA1 »

Er zal over elke hobby wel eens onwetend worden geschreven. Dat heb je met journalisten, je zal geen een vinden die kennis van alle hobby's heeft.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#34 Bericht door PA2LAD »

Juul - PE0GJG schreef:Journalisten, iedereen kan zich zo noemen, is soms een merkwaardig volkje,……..net zendamateurs denk ik wel eens.
Zullen er geen illegale journalisten bestaan en moeten we daar eens een vertaal over gaan maken?
Wat denk je van die lui die achter elke 112 melding aanvliegen om effe vlug een fototje en een verhaal te maken?
En Juul: strijdvaardig blijven :wink:

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#35 Bericht door PE1PQX »

PA1 schreef:Er zal over elke hobby wel eens onwetend worden geschreven. Dat heb je met journalisten, je zal geen een vinden die kennis van alle hobby's heeft.
een goede journalist verdiept zich in de materie en achtergronden waarover geschreven gaat worden, en dat is hier duidelijk niet gebeurd.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA4MIC
Berichten: 74
Lid geworden op: 17 sep 2011, 20:42
Roepletters: PA4MIC

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#36 Bericht door PA4MIC »

PE1PQX schreef: Bremmer had al iemand geantwoord dat er geen correctie zou komen, hoop dat ik hem met mijn mail kan overtuigen alsnog met één te komen.
Ik mag hopen dat als ze dit inderdaad niet doen dit afgedwongen wordt door de landelijke verenigingen al dan niet via gerechtelijk proces.

(ik vindt dat de landelijke verenigingen dit veel actiever dan wel agressiever mogen aanpakken. De tijden zijn veranderd en wij radiozendamateurs worden steeds meer bedreigd door dit soort dingen dan de terugloop van leden/aanwas van nieuwe radiozendamateurs. Er is geld zat dus laad je ballen is zien als vereniging en vertegenwoordig je mensen waar je voor staat.)

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#37 Bericht door PA3CQN »

PE1PQX schreef:
PA3CQN schreef:Ach, legale etherpiraat kan ik mee leven.
Ik heb dus wel moeite met de kreet 'legale etherpiraat', het waarom staat uitgelegd in mijn e-mail.
De beweegreden van de mensen die niet willen, kunnen of vergeten zijn te betalen interesseert me niet.
Ik heb een mooie hobby en daar mag best jaarlijks een klein bedrag voor betaald worden.
Ach, ik ben wel gehard tegen de 'breaky-breaky' opmerkingen, de vraag 'wat voor rmuziek draai je dan' en het 'oh, mijn neef heeft ook een bakkie'.
Maar wat ik me afvraag is dus: hoe komt dit bericht de wereld in? Heeft het AT een persbericht doen uitgaan of verveelde deze stagiair zich stierlijk.
Want ergens moet er toch een trigger geweest zijn om het artikel te schrijven. De enige 'feiten-check' is een uitspraak van een persvoorlichter.

Als dit idd een persbericht van het AT is geweest dan valt daar ook nog wel wat te sleutelen aan correcte informatieverstrekking.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#38 Bericht door PE1PQX »

Nou, heb een leesbevestiging van mijn e-mail van Bremmer.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pa9tv
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:03
Roepletters: PA9TV

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#39 Bericht door pa9tv »

PA4MIC schreef:
PE1PQX schreef: Bremmer had al iemand geantwoord dat er geen correctie zou komen, hoop dat ik hem met mijn mail kan overtuigen alsnog met één te komen.
Ik mag hopen dat als ze dit inderdaad niet doen dit afgedwongen wordt door de landelijke verenigingen al dan niet via gerechtelijk proces.

(ik vindt dat de landelijke verenigingen dit veel actiever dan wel agressiever mogen aanpakken. De tijden zijn veranderd en wij radiozendamateurs worden steeds meer bedreigd door dit soort dingen dan de terugloop van leden/aanwas van nieuwe radiozendamateurs. Er is geld zat dus laad je ballen is zien als vereniging en vertegenwoordig je mensen waar je voor staat.)
ziehier:

https://www.vrza.nl/wp/2016/08/11/react ... n-dagblad/

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4555
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#40 Bericht door PE1PQX »

Mijn e-mail aan Bremmer en AD heeft een gelijke strekking.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#41 Bericht door PA0RAB »

OM's
De begripsverwarring rond het zend amateurisme is de laatste tijd wel tekenend en negatief.
Zendamateurs die controleambtenaren opsluiten
Zendamateurs die luchtverkeer storen 110,7 - 10,7 = 100 MHz ergo ...
Tikje erger 121,4 oei -21,4 = 100 MHz of 146,1 +10,7 =156,8 MHz weer een noodfrequentie met een niet aan legale en geregistreerde zendamateurs/ethergebruikers toegewezen frequenties. (spiegels)
Het misverstand is hardnekkig blijvend .
Enerzijds door onze schouderophalende houding .Anderzijds door een voortdurende valse voorlichting
Het is daarom te prijzen wanneer de verenigingen de juiste publieksvoorlichting eens opeisen evt zelf verzorgen
De verenigingen mogen m.i. ook lobbiën bij de volksvertegenwoordigingen Het is toch van de zotte de handel in zend/ontvangapparatuur vrij te geven, en de beheerskosten bij onwettig gebruik bij de legale
gebruikers te verhalen
73 de Ruud PA0RAB

Andre als het bericht van Bremmer werkelijk een weigering tot correctie van de beledigende term
"legale etherpiraten oftewel radiozendamateurs " bevat kan het juridisch leuk worden

Lexie
Berichten: 54
Lid geworden op: 01 mei 2013, 08:59
Roepletters: PD0GFN
Locatie: Den Haag

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#42 Bericht door Lexie »

Het is trouwens niet de eerste keer dat het AD daarmee de mist in gaat. Tijdje geleden stond er een achtergrondverhaal in over etherpiraten en wat hun motivatie daarvoor was. (Ging vooral over de middengolf zenders.) Ook in dat stukje werd etherpiraat en zendamateur door elkaar heen gebruikt.

Rectificatie kan je natuurlijk vergeten, daar vinden ze het niet belangrijk genoeg voor. Het enige wat misschien lukt is een kort en bondige brief met uitleg,
die plaatsen ze dan bij ingezonden lezersbrieven.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3364
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: Dronten
Contacteer:

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#43 Bericht door Juul - PE0GJG »

Lexie schreef:Het is trouwens niet de eerste keer dat het AD daarmee de mist in gaat. Tijdje geleden stond er een achtergrondverhaal in over etherpiraten en wat hun motivatie daarvoor was. (Ging vooral over de middengolf zenders.) Ook in dat stukje werd etherpiraat en zendamateur door elkaar heen gebruikt.

Rectificatie kan je natuurlijk vergeten, daar vinden ze het niet belangrijk genoeg voor. Het enige wat misschien lukt is een kort en bondige brief met uitleg,
die plaatsen ze dan bij ingezonden lezersbrieven.

En zo is het maar net !
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#44 Bericht door PA0RAB »

OM's en meelezers
In een democratie heeft de journalist een belangrijke taak
Een controlerende en een voorlichtende
Een groot goed en het houdt m.i. ook een verantwoordelijkheid in over je artikelen
Er is zo toezicht op het openbaar bestuur en het recht van vrije uiting en nieuwsgaring
Maar het houdt m.i. niet in dat men ongenuanceerd wat duidelijke fouten publiceert die je niet wenst te corrigeren Dat gaat naar smaad ,het willens en wetens foutieve berichten/mededelingen verspreiden.
Meer dan 15000 serieuze radio-zendamateurs neerzetten als wetsovertreders door onkunde duidt op ongewenste arrogantie die m.i. niet valt onder vrije meningsuiting ,maar is na wijzen op de fout en uitleg van het hoe en waarom zeer duidelijk een belediging
.Er ligt dus nu een duidelijke taak bij de vertegenwoordigende verenigingen .
Een rechtzaak kost ook geld Eerst even afwachten wat de hoofdredactie er van denkt en dan samen de koers bepalen
73 de Ruud PA0RAB
Het een en ander in dit subforum geeft goed weer hoe we over het David Bremmers geschrijf denken

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#45 Bericht door PD0JSB »

PA0RAB schreef:
Andre als het bericht van Bremmer werkelijk een weigering tot correctie van de beledigende term
"legale etherpiraten oftewel radiozendamateurs " bevat kan het juridisch leuk worden

Ach , dan komt weer de "slechte jeugd gehad "om de hoek kijken , nooit te maken gehad met sociale karakter van Scouting , en Jota, en zijn laag zelfbeeld door zich "news junky" te noemen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Plaats reactie