Schadelijk onzinartikel over onze hobby

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#61 Bericht door PC1TK »

PA0RAB schreef:OM's
kHeb de ADredactie een mail gezonden waarin ik meldde blij verrast te zijn door de onverwachte reactie en verontschuldiging van David Bremmer Het siert hem
73 de Ruud PA0RAB,
Kan het niet beter verwoorden ..

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#62 Bericht door PA0RAB »

Jean-Paul en Andre
De info plenst binnen . Naar ik meen heeft David zich in het antwoord aan Andre uitgelaten omtrent een positief bericht ,maar de trigger enz
Meteorenscatter is een tak van onze hobby Nu staat er juist een leuk artikel over de Perseïden regen In het AD Voorne-Putten pag 1
Weet alleen niet wie hier in de regio of rond Amersfoort.
Ben er eens 45 jaar geleden informatief mee bezig geweest en door tijdgebrek afgehaakt .
Er zit ontzettend veel info in dat onderwerp, lekker experimenteel bezig zijn.toen hoge snelheid CW en met een bandrecorder opnemen en vertraagd luisteren Pings tellen en de duur ervan meten De juiste tijd van zenden en luisteren .de antennetechniek , de bouw van zeer ruisarme converters e.d.
Het gevoel als je uit een ping een call kunt halen .
Wellicht een item voor een positief bericht.
55 en 73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#63 Bericht door PA3DJS »

Heeft hr Bremmer nog gesproken/geschreven over een aanvulling/rectificatie in het AD?

Ik heb niets kunnen vinden in het AD van vrijdag 12 aug.

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#64 Bericht door PA0RAB »

Wim,
Meen uit z'n reactie begrepen te hebben nu vacantie
Dus Nee niets in AD gevonden behalve het artikel over de Perseiden
73 de Ruud PA0RAB

ON5DRE
Berichten: 191
Lid geworden op: 30 sep 2014, 12:05
Roepletters: ON5DRE
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#65 Bericht door ON5DRE »

PA0RAB,

Het meteor-scatter gebeuren is volop aan de gang, ik heb me al serieus goed geamuseerd !
Als je kijkt in de ON4KST-chat, zie je de vele collega-amateurs die hier nu volop mee bezig zijn.
( ook vele PA- stations zijn hier te vinden )
Misschien kunnen zij hierbij wat info verschaffen moest dat nodig zijn ?

( tegenwoordig gebeurt het MS verhaal allemaal digitaal, met FSK441 of andere technieken.
het is inderdaad verbazingwekkend wat je hiermee kan zien en werken. luister maar even op 144.370 MHz )

Mvg,
Kevin ON5DRE.

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#66 Bericht door pa8w »

Tjongejonge,
Dat AD stukje is werkelijk het slechtste artikel dat ik ooit heb gelezen.
Het excuusje van Dhr. Bremmer mag dan een leuk gebaar zijn, maar het niet willen plaatsen van een rectificatie geeft aan dat de schrijver of het AD de journalistieke ethiek niet erg serieus neemt.
En hoort de tegenwoordige journalist niet meer beide partijen voordat hij een artikel schrijft?
Dat is voor een schoolkrantje al beneden peil.

De lezer van het AD zou ervan uit moeten kunnen gaan dat hij/zij objectief en waarheidsgetrouw wordt voorgelicht.
Blijkbaar realiseren ze zich bij het AD niet welke impact hun berichten hebben bij de beeldvorming van miljoenen mensen.
Kwalijke zaak en niet bepaald motiverend om de visie van het AD over veel belangrijker zaken te willen lezen.

Iedereen die een beroep uitoefent moet op enig moment verantwoording afleggen voor eventuele onzorgvuldigheden of miskleunen, en deze herstellen of vervangen. Dat geldt in mijn optiek meer dan doorsnee voor de journalistiek.

Ik stel voor dat we -een beetje in overeenstemming met AD stijl- de term sensatieschrijver of brodddelschrijver gaan gebruiken i.p.v. journalist.

Groet,
Wil.
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#67 Bericht door PA0RAB »

Kevin, M'n dank voor je reactie
Het stukje over de Perseiden is bedoeld voor Jean Paul Veron PR man en Andre had direct contact met de betreffende journalist.
Fijn dat je in je repliek info kanalen geeft over het onderwerp.
Er zal ook veel veranderd zijn in die 45 jaar niet actief zijn
tnx en 73 de Ruud en een prettig week-end met veel pings

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#68 Bericht door johnvdpas »

AD is dus niet zo verkeerde krant dat blijkt maar weer. Als hij kwaad had gewild met al die boze en wellicht wel wat zal ik het voorzichtig formulieren "Wat minder nette reacties" dan had hij die wel gebruikt voor zijn volgend stukje waar toevallig iets wat met radiozendappratuur of piraterij te maken heeft. Ik geloof hem namelijk meteen, de meeste zullen het netjes uitgelegd hebben, maar er zijn er ook die wat minder subtiel zijn. Als hij onze groep ter schande wil zetten omdat hij zich op zijn tenen getrapt voelt, haalt hij die mailtjes eruit, dan weet hij ook zeker dat hij nog meer van dat soort mails krijgt als hij dat publiceert en dan zet je pas de radiozendamateurs te schande...

Maar de meeste mensen zijn zo kwaad niet hoor! Weet je wat het probleem is, dat deze journalist het zelf ook niet weet. En dan kun je wel roepen ja maar dat moet hij dan maar uitzoeken dat is zijn werk, dat klopt. Alleen er zijn meer journalisten die zendamateurs verwarren met "breakie breakie" of met piraterij. Ik denk dat zo man gewoon oude berichten opzoekt, en dan is de term zendamateur totaal niet duidelijk. Dat komt omdat deze veel misbruikt wordt door piraterij (willen zich ook wel eens zendamateur noemen) of dergelijks.

Dus het is mooi als er in de toekomst een mooi artikel in het ad komt over wat onze hobby precies is. Klasse, nette mail net antwoord.

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Schadelijk onzinartikel over onze hobby

#69 Bericht door johnvdpas »

http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... -1.6011605

nooit_een_radio_zendamateur

http://denhaagfm.nl/2015/03/29/breakie- ... -mediamix/

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/4239/Zend-amateur-beboet

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=200822

http://www.nrc.nl/nieuws/1999/01/13/twe ... 5-a1361040

Allemaal verkeerde termen over zendamateurs, waarbij eigenlijk bij bijna zo niet alle berichten, het begrip zendamateur uit zijn context wordt gehaald, omdat het bijna eigenlijk altijd geen feitelijke zendamateurs zijn, maar piraten ed. Wanneer ze het wel zijn, worden dingen verward met breakie breakie en standbij ed.

Ik denk dat journalisten, hierdoor ook in de knel komen met het begrip zendamateur. Ik geloof er niet zo hard in, dat mensen bewust zendamateurs als groep willen stigmatiseren, maar wel dat ze het verschil niet weten tussen zendamateur en piraterij en 27mc. En het dus vaak onterecht zendamateurs noemen.. Vervolgens zoekt een journalist een beetje naar andere krantenartikelen, en daar staat het ook weer helemaal fout in... Ja, die nemen het dan weer fout over... En zo blijf je aan de gang. Daarbij is het voor een journalist ook niet makkelijk als hij een piraat interviewt, met een "geheime zender" welke uit de lucht is gehaald die zichzelf zendamateur noemt... Dan moet deze journalist al weten: He dat is geen zendamateur... Eigenlijk zit die piraat dan meer fout dan die journalist, want die piraat weet het echt wel dat hij geen zendamateur is...

Nu weet ik dat ze hier niet zo blij zijn met negatieve linken, van de andere kant ik had ze in 5 minuten bij elkaar gezocht. Als je er zo geheimzinnig over doet, denken mensen nog dat het echt waar is ook, maar er klopt niets van. Die tweede link die ik weggehaald hebt, is riooljournalistiek maar dat doen ze bij elk onderwerp, dus neem ik ook niet serieus.

Plaats reactie