Dares?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1DON
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 feb 2009, 05:25
Locatie: Leusden
Contacteer:

Dares?

#1 Bericht door PE1DON »

---
73's de PE1DON

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: Dares?

#2 Bericht door PA3JMS »

En? ;-)

Op zich een prima ontwikkeling lijkt me. De vraag is of dit in de praktijk ook goed gaat werken. Ik vraag me af hoe stand alone het is. Als er geen enkele verbinding is met de rest van het network worden alle telefoons dan zomaar toe gelaten? Zit er een kleine telefoon central bij?

In dit kader is het ook wel leuk om eens naar het project Serval Mesh te kijken. Web site http://www.servalproject.org. Dit is een project om met een app op je telefoon een mesh network op te zetten in (ramp) gebieden waar geen mobile network is. Kan je elkaar toch bellen. Ook kan er gewerkt worden met wifi steunzenders. Het vervelende is dat je telefoon geroot moet zijn. Google vertikt het namelijk om de functie AdHoc WiFi aan te zetten. Google Bug list Issue 82. Mogelijk redden is dat men de grote telecom aanbieders niet wil dwars zitten. Erg jammer want tijdens rampen zouden dit soort apps best wel zinvol kunnen zijn. En heb je geen stand alone GSM mast nodig.
Laatst gewijzigd door PA3JMS op 31 mei 2016, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
73 Jan

Gebruikersavatar
PE1OHM
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 mei 2016, 12:30
Roepletters: PE1OHM

Re: Dares?

#3 Bericht door PE1OHM »

PA3JMS schreef:En? ;-)

Op zich een prima ontwikkeling lijkt me. De vraag is of dit in de praktijk ook goed gaat werken. Ik vraag me af hoe stand alone het is. Als er geen enkele verbinding is met de rest van het network worden alle telefoons dan zomaar toe gelaten? Zit er een kleine telefoon central bij? ...
"Het kleine zendmastje benodigt een batterij of een voeding van 100W en kan ingezet worden om een zelfstandig netwerk te creëren of via een backhaul een extensie te vormen van een bestaand 4g-netwerk."

Gebruikersavatar
PA1WES
Berichten: 198
Lid geworden op: 02 mar 2014, 18:11
Roepletters: PD1WES

Re: Dares?

#4 Bericht door PA1WES »

Met alleen die rugzak kom je er ook nog niet. Verbinding met internet krijgt de zendmast-in-rugzak via bekabeld internet, satelliet of een straalverbinding. Die moeten dan natuurlijk wel beschikbaar zijn ...

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7114
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Dares?

#5 Bericht door PE2AAB »

En hoe zou het zitten met SAR? ;-) (en dat is níet Safe and Rescue maar Specific Absorbtion Rate)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Dares?

#6 Bericht door elsinga »

Gezien de verbindingsbehoefte is de rugzak alleen voor transport, niet om er al zendend mee rond te lopen. :mrgreen:
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Dares?

#7 Bericht door PA3BAS »

PE2AAB schreef:En hoe zou het zitten met SAR? ;-) (en dat is níet Safe and Rescue maar Specific Absorbtion Rate)
SAR staat voor Search and rescue...(en specific absortion rate...)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Search_and_rescue
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7114
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Dares?

#8 Bericht door PE2AAB »

PA3BAS schreef:
PE2AAB schreef:En hoe zou het zitten met SAR? ;-) (en dat is níet Safe and Rescue maar Specific Absorbtion Rate)
SAR staat voor Search and rescue...(en specific absortion rate...)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Search_and_rescue
Ja dat gaf ik aan in mijn post ;-) Ik praat dus over de Specific Absortion Rate en níet over Search & Rescue

Hoe zou het zijn met SAR?

Robert geeft een insteek; rugzak voor transport en alleen stationair te gebruiken. Ben benieuwd hoe onze FCC vrienden daarop reageren als ik de device wil registreren :-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Dares?

#9 Bericht door Rene - pg3r »

PE2AAB schreef:Absorbtion
PA3BAS schreef:absortion
Absorption :wink:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7114
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Dares?

#10 Bericht door PE2AAB »

pg3r schreef:
PE2AAB schreef:Absorbtion
PA3BAS schreef:absortion
Absorption :wink:
Ow sorry. De type. Ik dacht dat PA3BAS wilde weten welke SAR ik bedoelde ;-)

Ik zie nu pas de spelfout die ik getikt (en ook weer in de tweede post mee gekopieerd heb) :-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3BAS
Berichten: 2609
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Dares?

#11 Bericht door PA3BAS »

pg3r schreef:
PE2AAB schreef:Absorbtion
PA3BAS schreef:absortion
Absorption :wink:
Klopt... :oops: :D
.... But will it blend?

Plaats reactie