Afdeling Handhaving van het AT vraagt om prioriteiten

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Afdeling Handhaving van het AT vraagt om prioriteiten

#1 Bericht door PA2LO »

Onderstaande las ik op de site van de VRZA. Misschien dat er hier nog forumgebruikers zijn die de VRZA nog wat input kan geven op dit onderwerp, zodat onze betaalde 31 euro maximaal benut kan worden? De deadline voor input staat op woensdag 18 mei a.s.

Afdeling Handhaving van het Agentschap Telecom heeft ons gevraagd welke prioriteiten zij moeten stellen bij het toezicht op het gebied van radiozendamateurs. Zij willen graag met de verenigingen VRZA en VERON hierover van gedachten wisselen en nodigen ons ook uit om zelf zaken die aandacht behoeven in te brengen. Met name voor dit laatste punt hebben we de hulp van alle leden van de VRZA nodig.

Zelf geeft het AT aan te willen praten over toezicht op het misbruik van o.a. PI4-roepnamen op amateurfrequenties door radiozendamateurs die geen gebruik mogen maken van die frequenties, het gebruik van te hoge vermogens en het taalgebruik, dat vaak de fatsoensnormen overschrijdt op de diverse banden, maar met name via repeaters.

Heb je aanvullingen op bovengenoemde punten of heb je een uitgesproken mening, stuur dan een email naar ondergetekende. Doe dat wel voor woensdag 18 mei 2016 zodat we deze punten tijdig kunnen inbrengen.

Namens de commissie Machtigingszaken,

Ron PB0ANL,

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Afdeling Handhaving van het AT vraagt om prioriteiten

#2 Bericht door Randy »

Het verbaast me dat AT allerlei nieuwe zaken aanhaalt, terwijl de toezichthouder geen tijd lijkt te hebben om bestaande zaken af te ronden. Mijn advies zou dus zijn om daar te beginnen. Er ligt nog een inmiddels 2 jaar oud voorstel om te kijken naar de uitbreiding van de 40-meter band voor Novices, al dan niet Europees geharmoniseerd. Of wat te denken van het vernieuwde ATOF-beleid, dat keer na keer uitgesteld lijkt te worden. Meer dan 10 digitale repeaters staan klaar om zo aangezet te worden. Maar als je een repeater bij wijze van test even aanzet, of net te lang uit laat staan door een verhuizing, is er wel tijd om te handhaven en rapportages van 50 pagina's (vol met fouten) te maken. Een ander punt dat wacht op tijd van AT is de LSA-pilot op de 13cm band, zodat de impact van zendbeperkingen voor RZA's minder wordt.

Als dat allemaal af is, dan zou je eens kunnen kijken naar die 2 PI4-calls die 'misbruikt' worden, al is dit aantal verwaarloosbaar op 10.000 actieve zendamateurs. En omdat AT niet over de inhoud van QSO's gaat, zou ze zich ook niet moeten inmengen met de gesprekken op repeaters. Dát is een verantwoordelijkheid van de ATOF-houder zelf en mij is bekend dat zij (Ruim 25 ATOF-houders) binnenkort met een serie gedragsregels komen om deel te nemen aan 'hun' experiment. Zaken die we, mijn inziens, prima zelf op zouden kunnen lossen...

PA1WBU
Berichten: 653
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Afdeling Handhaving van het AT vraagt om prioriteiten

#3 Bericht door PA1WBU »

Randy schreef:Het verbaast me dat AT allerlei nieuwe zaken aanhaalt, terwijl de toezichthouder geen tijd lijkt te hebben om bestaande zaken af te ronden. Mijn advies zou dus zijn om daar te beginnen. Er ligt nog een inmiddels 2 jaar oud voorstel om te kijken naar de uitbreiding van de 40-meter band voor Novices, al dan niet Europees geharmoniseerd. Of wat te denken van het vernieuwde ATOF-beleid, dat keer na keer uitgesteld lijkt te worden. Meer dan 10 digitale repeaters staan klaar om zo aangezet te worden. Maar als je een repeater bij wijze van test even aanzet, of net te lang uit laat staan door een verhuizing, is er wel tijd om te handhaven en rapportages van 50 pagina's (vol met fouten) te maken. Een ander punt dat wacht op tijd van AT is de LSA-pilot op de 13cm band, zodat de impact van zendbeperkingen voor RZA's minder wordt.

Als dat allemaal af is, dan zou je eens kunnen kijken naar die 2 PI4-calls die 'misbruikt' worden, al is dit aantal verwaarloosbaar op 10.000 actieve zendamateurs. En omdat AT niet over de inhoud van QSO's gaat, zou ze zich ook niet moeten inmengen met de gesprekken op repeaters. Dát is een verantwoordelijkheid van de ATOF-houder zelf en mij is bekend dat zij (Ruim 25 ATOF-houders) binnenkort met een serie gedragsregels komen om deel te nemen aan 'hun' experiment. Zaken die we, mijn inziens, prima zelf op zouden kunnen lossen...
Lijkt me niet dat de afdeling Handhaving zich bezig houdt met beleidszaken als Novice uitbreiding etc etc...

Plaats reactie