bemoeizucht...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

bemoeizucht...

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Ik heb sinds 10 dagen mijn huidige call en alle documenten die daarbij horen daadwerkelijk per briefpost ontvangen.
Desondanks zijn er mensen die beweren dat ik illegaal bezig ben omdat ze mijn call niet kunnen vinden in de roepletterlijst.
Vandaag werd ik hiermee geconfronteerd door iemand die beweerd dat ik een piraat ben.
Ik vraag me echt af: waar bemoeit men zich mee???

Dat ze mij nog niet kunnen vinden bij QRZ wil nog niet zeggen dat ik illegaal ben.
En op de website van het AT staat mijn call gewoon vermeld in de roepletterlijst.
En dit soort figuren noemt zich dan "zendamateur" :oops:

PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Re: bemoeizucht...

#2 Bericht door PE9PE »

PE2CH schreef:Ik heb sinds 10 dagen mijn huidige call en alle documenten die daarbij horen daadwerkelijk per briefpost ontvangen.
Desondanks zijn er mensen die beweren dat ik illegaal bezig ben omdat ze mijn call niet kunnen vinden in de roepletterlijst.
Vandaag werd ik hiermee geconfronteerd door iemand die beweerd dat ik een piraat ben.
Ik vraag me echt af: waar bemoeit men zich mee???

Dat ze mij nog niet kunnen vinden bij QRZ wil nog niet zeggen dat ik illegaal ben.
En op de website van het AT staat mijn call gewoon vermeld in de roepletterlijst.
En dit soort figuren noemt zich dan "zendamateur" :oops:
Sommige Zendamateurs hebben aan QRZ.COM de status gegeven van "officiële" roepnamenlijst en dat is het gewoon niet.
QRZ.COM is vanuit een hobby iniatief zo groot geworden dat ze er een commercieelbedrijf van gemaakt hebben.
Terecht want veel dat opslaan en opvragen kost nu eenmaal geld.
Dit geeft ze echter nog steeds geen "officiële" status.

Dat de personen jouw illegaal noemen ligt aan hun gebrek aan inzicht en luiheid dit bij de enige juiste instantie Agentschap Telecom te controleren, niets anders.
Gewoon niets van aantrekken en gewoon genieten van jouw welverdiende roepnaam :)

73
Rob
PE9PE
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: bemoeizucht...

#3 Bericht door PA3DAT »

Aan de andere kant: het is ook een kleine moeite om je even aan te melden bij QRZ.com.
En het kost niets.
Het is leuk, ik gebruik qrz.com heel veel om even een 'beeld' te krijgen van het tegenstation.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA2HK
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 jan 2015, 14:32
Roepletters: PA2HK
Locatie: JO22PI

Re: bemoeizucht...

#4 Bericht door PA2HK »

Niks van aantrekken. QRZ.com is niet leidend.
Overigens zit er bij de AT website iets niet helemaal goed. Je call staat wel in de te downloaden roepletter lijst, maar als je interactief via de AT website naar je call zoek, dan geeft de AT website op dit moment "De roepletters zijn niet uitgegeven." terug. Kennelijk zijn er twee databases... :roll: en is de ene nog niet helemaal up to date.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: bemoeizucht...

#5 Bericht door PE1PQX »

Laat ze zeuren, jij hebt het gewoon voor elkaar.
Zoals al gemeld, QRZ is niet een officieel orgaan ter controle van geldigheid van een call.
Alleen de landelijke overheden kunnen dat.

Gefeliciteerd en veel plezier met je call.

73', André PE1PQX
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: bemoeizucht...

#6 Bericht door Bert_1 »

En als je wat aan contests mee doet schijnt je call ook bij qrz bekend te zijn (worden). Beetje dom om een beschuldiging niet dubbel te checken voordat je hem maakt, dubbel dom als het je eigen fout blijkt te zijn en behoorlijk arrogant om vervolgens geen excuses te maken. Ben benieuwd...

Bert
Bert

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: bemoeizucht...

#7 Bericht door pe1rea »

Niks van aantrekken, ik heb al eens een hele repeater op hut gekregen door te vermelden dat ik misschien ook maar eens moet opgaan voor het novice examen..
Ik heb dat examen nooit gedaan namelijk, misschien haalde ik op die manier eens mijn novice....

Ik heb nergens gelogen, ik heb namelijk in die tijd alleen mijn C gedaan en daar voor geslaagd..
Maar hoeveel mensen niet doordachten en mij daarna ongefundeerd voor piraat uitmaakten.....

Lekker funken gaan en laat ze maar lullen..
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

-Verwijderd account

Re: bemoeizucht...

#8 Bericht door -Verwijderd account »

PE1KVL schreef:Beetje dom om een beschuldiging niet dubbel te checken voordat je hem maakt
Ik ontkom niet aan de indruk dat steeds meer "zendamateurs" tegenwoordig erg kortzichtig zijn. In plaats van dat je eerst je eigen huiswerk goed doet gaat men gelijk roeptoeten dat er iets niet klopt. En dan zeg ik het hier nog netjes.
En al zou ik een niet uitgegeven callsign gebruiken, waar haalt iemand dan het lef vandaan om gelijk voor bandpolitie te spelen :shock:
Daar hebben we opsporingsdiensten en handhavingsdiensten voor. Die door ons worden betaald middels belastingaanslagen en registratieheffingen.

Voorheen had ik een callsign die sterk leek op een callsign van een afdeling en ook daar werd veel kritiek op geleverd. Kennelijk kent men het verschil niet tussen een PI4 station en een PA4 amateur... Uiteindelijk heb ik toegegeven aan die zeuramateurs door een andere callsign te kiezen en nou ging er eentje roeptoeten dat ie 'm niet kan vinden in de database.

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: bemoeizucht...

#9 Bericht door PA2LO »

Charles, maak je niet druk: ze kunnen je beter voor piraat uitmaken dan voor Hagenees, toch? :lol:

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: bemoeizucht...

#10 Bericht door PA0RAB »

Ik weet het niet zeker,maar Robert heeft een "verdachte'' gevraagd het een en ander per PB duidelijk te
maken
Geen reactie Kan een ander persoon zijn
Het eventuele misverstand door ambtelijke vertraging is dus op te lossen via een PB naar beheerders of moderatoren Lastiger is het via PI2 HGL of NOS wie heeft de rooie pet?
We hebben ons nu eenmaal aan voorwaarden enz te houden.
De manier waarop ...........oorzaak gevolg enz
55 en mooie QSO's
73 de Ruud PA0RAB

-Verwijderd account

Re: bemoeizucht...

#11 Bericht door -Verwijderd account »

PA2LO schreef:Charles, maak je niet druk: ze kunnen je beter voor piraat uitmaken dan voor Hagenees, toch? :lol:
Tsja... ik ben nog niet geslaagd voor de inburgeringscursus Haags :cry:

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: bemoeizucht...

#12 Bericht door PA3BAS »

zolang jij maar weet dat je niet illegaal bezig bent: laat ze maar lekker kletsen...

(ik kreeg een hoop gedoe over me heen toen ik mijn roepletters ging gebruiken. Die van mij waren vroeger van een ander, en nu werd ik van plagiaat beschuldigd. Maar.... ik heb een pasje en document, én een email van de vroegere PA3BAS (Carel Mobach, helaas kortgeleden overleden) waarin hij me veel plezier toewenst met de roepletters. Hij heeft ook meegeholpen het aan het verstand te peuteren van QRZ.com. Die vonden het maar lastig, maar het is goed gekomen... :mrgreen: )
.... But will it blend?

-Verwijderd account

Re: bemoeizucht...

#13 Bericht door -Verwijderd account »

PE9PE schreef:Dat de personen jouw illegaal noemen ligt aan hun gebrek aan inzicht en luiheid dit bij de enige juiste instantie Agentschap Telecom te controleren, niets anders.
Gewoon niets van aantrekken en gewoon genieten van jouw welverdiende roepnaam
PE1PQX schreef:Laat ze zeuren, jij hebt het gewoon voor elkaar.
pe1rea schreef:Niks van aantrekken,

Lekker funken gaan en laat ze maar lullen..
PA2LO schreef:Charles, maak je niet druk: ze kunnen je beter voor piraat uitmaken dan voor Hagenees, toch? :lol:
PA3BAS schreef:zolang jij maar weet dat je niet illegaal bezig bent: laat ze maar lekker kletsen.
Was het maar zo makkelijk om dergelijke ongefundeerde uitlatingen te negeren. Het ráákt me en ik kan me er behoorlijk boos over maken. Dat zit ook wel in de aard van het beestje hierzo...

Maar vooral toch ook omdat dit niet bepaald een incident is, het is onderhand meer regel dan uitzondering geworden om vanalles te roeptoeten zonder eerst een goede factcheck te doen. En dat is een zeer kwalijke ontwikkeling in onze samenleving.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: bemoeizucht...

#14 Bericht door PE1PQX »

Ik controleer ook niet vooraf of een QSO met een legaal OM/YL is of met een piraat.
Tenzij ik een sterk vermoeden heb, of opmerkingen op een DX-cluster voorbij zie komen.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: bemoeizucht...

#15 Bericht door pe1rea »

Was het maar zo makkelijk om dergelijke ongefundeerde uitlatingen te negeren. Het ráákt me en ik kan me er behoorlijk boos over maken. Dat zit ook wel in de aard van het beestje hierzo...
Charles, ik begrijp je beter nog dan je denkt vermoed ik..
Tip, laat ze storten, het is het niet waard....
Kost moeite, maar doen!
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Plaats reactie