bemoeizucht...

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Re: bemoeizucht...

#31 Bericht door -Verwijderd account »

IK heb geen probleem, anderen maken daar een probleem van.
Mijn zaken zijn prima in orde en dat is wat van belang is.

Ik bedoel dus roepletters die uitgegeven zijn na 1 mei en nu dus drie weken bestaan.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: bemoeizucht...

#32 Bericht door PE2AAB »

PE2CH schreef:IK heb geen probleem, anderen maken daar een probleem van.
Mijn zaken zijn prima in orde en dat is wat van belang is.

Ik bedoel dus roepletters die uitgegeven zijn na 1 mei en nu dus drie weken bestaan.
Ik zeg niet dat je een probleem hebt maar er is een probleem.

Was het mijn situatie geweest had ik AT gebeld en gevraagd aan de mevrouw die de telefoon opneemt; hallo mevrouw, ik heb mijn call online geregistreerd maar deze komt níet voor in het online callbook maar wél in de online roepletterlijst. Iets misgegaan. Kunt dit even voor mij nazien? Het voorkomt een hoop gezeur als ik in de lucht kom. Men trekt nu mijn call in twijfel.

Maar goed. Het is natuurlijk je eigen keus maar het lijkt voor jouw een principe kwestie terwijl je slachtoffer bent van het systeem. Dat systeem registreert je niet als slachtoffer als je dat niet even zelf aangeeft. Ik gok dat je met 10 minuten klaar bent. :D
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7113
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: bemoeizucht...

#33 Bericht door PE2AAB »

De 'oude' call staat ook niet als vervallen op de website van AT. Duidelijk een 'system error' dus.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: bemoeizucht...

#34 Bericht door -Verwijderd account »

PE2AAB schreef:De 'oude' call staat ook niet als vervallen op de website van AT. Duidelijk een 'system error' dus.
Dat zeg ik.
Het is niet mijn probleem maar dat van een overheidsinstantie die z'n eigen ICT-zaakjes niet op orde heeft.

Maar zoals jullie reeds terecht opmerkten, in de downloadbare bestandslijst staat het wel correct :D
En dat bedoel ik dus, doe eerst goed je huiswerk voordat je onzin gaat lopen roeptoeten over de band.
De roepletters van de amateur die mij dus verweet illegaal te zijn, zijn hier overigens bekend. Iemand uit Vlaardingen.

Radioot
Berichten: 1038
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: bemoeizucht...

#35 Bericht door Radioot »

pg3r schreef:De meeste zendamateurs zijn natuurlijk ook best rare eigenwijze mannetjes :mrgreen:
Dat is correct en tevens juist :P

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: bemoeizucht...

#36 Bericht door PD7P »

Gelukkig zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen..... :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3129
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: bemoeizucht...

#37 Bericht door elsinga »

PE2CH schreef:
PE2AAB schreef:De 'oude' call staat ook niet als vervallen op de website van AT. Duidelijk een 'system error' dus.
Dat zeg ik.
Het is niet mijn probleem maar dat van een overheidsinstantie die z'n eigen ICT-zaakjes niet op orde heeft.
De vraag voor de wasmachine is nu: wil jij nog meer (onterecht) gezeur hebben hierover? Zo ja, lekker zo laten. Zo nee, dan toch even bellen? ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6268
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: bemoeizucht...

#38 Bericht door PA3DAT »

PE2CH schreef:Het is niet mijn probleem maar dat van een overheidsinstantie die z'n eigen ICT-zaakjes niet op orde heeft.
Dat lijkt mij té kort door de bocht.
Ik heb ook eens iets dergelijks gehad. Ik had een rekening betaald, zij hadden dat niet goed in de administratie.
Als ik het wilde oplossen en met betalingsbewijs voor hun deur stond, meldden zij via de intercom dat ze op dat
moment gesloten waren... Ik dacht uiteindelijk: dat is niet mijn probleem, maar hun probleem.

Het eindigde bij een deurwaarder én de rechter. Achteraf zeg ik: meteen actie ondernemen, rechtzetten wat
niet klopt. Had me heel veel tijd en moeite gescheeld...
PE2CH schreef:En dat bedoel ik dus, doe eerst goed je huiswerk voordat je onzin gaat lopen roeptoeten over de band.
De roepletters van de amateur die mij dus verweet illegaal te zijn, zijn hier overigens bekend. Iemand uit Vlaardingen.
Die amateur in Vlaardingen heeft toch niets fout gedaan? Die doet tenminste zijn mond open wanneer hij denkt dat er
iets niet in de haak is. En hij heeft een punt, er is hier iets niet in de haak. En de enige die daar iets aan kan doen,
dat ben jij...

Het probleem van deze tijd: een gebrek aan bemoeizucht. Als een treinpassagier de conducteur voor zijn bek slaat,
kijken we allemaal de andere kant op. Zit er een piraat op onze banden? Wat kan mij het schelen, dat is toch niet
mijn probleem? Pas maar op, dat wordt het vanzelf wanneer de aantallen toenemen en het het AT er ook niets
aan kan doen bij gebrek aan mankracht.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: bemoeizucht...

#39 Bericht door pa1bvm »

mooi ... we zijn eruit ..gewoon wachten tot het overgaat ..hmmmm

ik zie een slotje aankomen voor dit topic ..

-Verwijderd account

Re: bemoeizucht...

#40 Bericht door -Verwijderd account »

Ze zijn daar in het Hoge Noorden uit hun winterslaap ontwaakt :D
Ik sta nu in hun roepletterlijst; in beide lijsten om volledig te zijn. Alleen klopt de registratiedatum niet.
PE2AAB schreef:De 'oude' call staat ook niet als vervallen op de website van AT. Duidelijk een 'system error' dus.
Daar is echter -nog- niets aan veranderd...

PD4M
Berichten: 809
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: bemoeizucht...

#41 Bericht door PD4M »

PE2CH schreef:Daar is echter -nog- niets aan veranderd...
En daar gaat ook niets 'automatisch' aan veranderen. Je kunt een poging doen ze hierop te wijzen. Dat werkt ...uiteindelijk. Nu ruim twee jaar na het overlijden van mijn vrouw heb ik uiteindelijk alle systemen tot rust weten te krijgen die maar bleven waarschuwen dat mijn vrouw onverzekerd was / ergens op moest reageren / iets moest betalen etc. ondanks het tijdig toesturen van de akte van overlijden. Sommige procesdeskundigen en automatiseerders zijn ook wel heel hardnekkig in hun geloof niets fout te kunnen doen.
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: bemoeizucht...

#42 Bericht door pa3dsc »

2 registraties.
2 facturen
aanmaningen. ......
Natuurlijk heb je gelijk.
Gaat je wel geld kosten.
Principes kosten nu eenmaal geld.

-Verwijderd account

Re: bemoeizucht...

#43 Bericht door -Verwijderd account »

pa3dsc schreef:2 registraties.
2 facturen
aanmaningen. ......
Dat vraag ik me af.
Klaarblijkelijk werken ze daar met twee verschillende databases, eentje waarin je een call kan ingeven en een downloadbare versie.
En laat die downloadbare versie nou juist die zijn welke volgens mij goed bijgehouden wordt, want daarin staat mijn huidige call vanaf het begin er al in. Mijn vorige call is uit die lijst wel verdwenen.

Maar ik geef het toe, bij onze overheid weet je het maar nooit.

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: bemoeizucht...

#44 Bericht door Rene - pg3r »

PE2CH schreef:Maar ik geef het toe, bij onze overheid weet je het maar nooit.
Overheid en automatisering, een ongelukkige combinatie. :shock:

-Verwijderd account

Re: bemoeizucht...

#45 Bericht door -Verwijderd account »

PE2AAB schreef:De 'oude' call staat ook niet als vervallen op de website van AT. Duidelijk een 'system error' dus.
Even goed kijken en er staat toch echt een vervaldatum genoemd: Datum vrijkomen roepletters
En die genoemde datum ligt inmiddels achter ons.

Plaats reactie